איך מרפסת יכולה לשדרג את הבית שלכם

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

כל בית צריך מרפסת, כך אומר שם הספר הידוע, האמנם?. לא בכדי נכתבו לא מעט שירים על מרפסות," בשנה הבאה נשב על המרפסת", "גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת" , המרפסת היא חלק נוסף ובלתי ניתן להפרדה של הבית, מכיוון שישראל מדינה חמה ברוב השנה אז על אחת כמה וכמה המרפסת נהייתה לעוד חדר לגיטימי מאין כמותו. מרפסת תשדרג משמעותית את הבית שלכם ולפני שנדבר על הכסף שתרוויחו בהשבחת הנכס, נזכיר שמרפסת היא עוד חדר בבית פשוטו כמשמעו, חדר נוסף לאיחסון, לאירוח או כל דבר העולה ברוחכם. אז אל תלכו לאיבוד דרך מרפסת, הישארו עימנו.

איך מרפסת יכולה לשדרג את הבית שלכם

כמה דברים על מרפסת

ראשית הוספת מרפסת מעלה את ערכו של הבית ב 5-10 אחוזים. כלומר, דירות למכירה בחדרה בשווי 2 מיליוני שקלים, השוויי שלהן יעלה בכ-200 אלף שקל, אם תתווסף להן מרפסת שמש, הרבה יותר מעלות הבנייה של המרפסת עצמה. אין ספק שבנייה של  מרפסת מעלה בעשרת מונים את שווי הדירה, אך הבעיה היחידה היא להשיג אישורים, גם מהעירייה ובמקרה שאתם מתגוררים בבית דירות גם מהשכנים, למרות שהם פחות הבעיה מכיוון שגם הם יצטרכו את אישורכם יום אחד והם לא ישמחו לשים לכם מקלות בגלגלים. לא כל הרשויות העירוניות מאשרות בנייה של מרפסת בודדת. תל אביב, למשל, מתנגדת לכך ולכן הרבה יותר קל להגיע למימוש התוכנית על ידי צירוף כל הדיירים או רובם לתכנית ההשבחה. על הדרך גם מוזילים עלויות. ומה אם לא כל הדיירים רוצים תוספת של מרפסת, בגלל מצב כלכלי או אחר? על פי חוק המקרקעין, נדרש אישור בחתימה של 75% לפחות מדיירי הבניין כדי לבצע תוספת מרפסות. אתם יכולים לבחור נציגים מקרב הדיירים שידפקו על הדלתות, אם כי ברוב המקרים החברה הבונה מתנדבת לערוך את השיחות עם הדיירים, ברגע שיבינו שהמרפסת מעלה את שווי הדירה ביותר מהסכום שעליהם להשקיע בבניית המרפסת הם יבואו לקראתכם. כמאמר האמרה הידועה, כשהכסף מדבר אנשים מקשיבים מרפסות תלויות.

כמה זה עולה לנו?

מרפסת השמש היא כמו חצר קטנה צמודה בלי דשא. יש גם מי שמניחים על רצפתה דשא מלאכותי להגדלת הפנטזיה, או חיפוי דק עץ להאדרת היוקרה. המרפסת היא גם חלל נוסף בדירה, שאפשר לאחסן בו חפצים, לתלות כביסה ולארח אנשים מבלי חשש שהבית יתבלגן או יתלכלך. בחלק מהרשויות גובים היטל השבחה בגין תוספת המרפסת. לגבי ארנונה: על מרפסת ששטחה עד 14 מ"ר אין תשלום ארנונה על פי חוק. על פי התקן הישראלי, מרפסת מתוכננת לשאת עומס של 350 ק"ג לכל 1 מ"ר. לדוגמא, מרפסת של 12 מ"ר מתוכננת לשאת משקל של 4,200 ק"ג (מעל 50 איש). כמובן שהתכנון מביא בחשבון מקדמי ביטחון, כך שהעומס האפשרי בפועל גדול יותר אך לא מומלץ.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!