מדריך להוספת מרפסת שמש

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

גם אתם רוצים להתעורר כל בוקר לאורה הטבעי והחמים של השמש? לקרוא רומן מותח במקום מפלט משלכם מלא צמחיה מטופחת? אולי אתם מעוניינים במקום אירוח אלגנטי לקיום פגישות באוויר הפתוח עם כוס משקה ביד? אם כך, אתם זקוקים למרפסת שמש. כל בית צריך מרפסת שמש, לאירוח, לרגיעה ואפילו לתלות בו כביסה. לפניכם מדריך להוספת מרפסת שמש, בו תלמדו מה היא מרפסת שמש, מה היתרונות במרפסת שמש, שימושיה, כיצד מוסיפים מרפסת שמש ועוד אודות חוק המרפסות וכלו לקרוא כאן

מה זה מרפסת שמש?

מרפסת שמש היא שטח בלתי נפרד מהבית/ דירה, הנמצא חיצונית למבנה. מרפסת השמש יכולה להיות בנויה על עמודים היוצאים מן המבנה עצמו, תלויה, או ממוקמת על גג וילה. מרפסת שמש תכלול בדרך כלל, חלק העשוי חלון גדול המאפשר כניסה של אור טבעי אל תוך המבנה.

מהם היתרונות במרפסת שמש?

למרפסת השמש יתרונות רבים, המשדרגים את איכות החיים שלנו. לפניכם פירוט, למה כל בית צריך מרפסת שמש:

  • אור טבעי– מרפסת השמש מספקת כניסה של אור טבעי לבית רוב שעות היום, מה מאפשר לנו לחסוך את עלויות החשמל עד רדת החשיכה. מי לא מעדיף אור שמש טבעי המלווה בגלי אוויר צח על פני אור מלאכותי ואוורור מזגן?
  • מרחב נוסף– מרפסת השמש יכולה לשמש כמרחב נוסף בדירה, מקום לתלות כביסה או אפילו לאחסן דברים שכבר אין לנו מקום בשבילם.
  • חצר– לאלו מאתנו שאין להם חצר מפוארת לשבת בה לשתות קפה ולעלעל בעיתון, מרפסת השמש מהווה פתרון מצוין. ניתן למקם ערכת ישיבה נוחה במרפסת, מנגל, עציצים ואדניות מלאות פרחים וצמחי תבלין, וכך ליהנות מחצר מטופחת ונהדרת.
  • העלאת ערך הדירה–  כאשר אנחנו מוסיפים מרפסת שמש לדירה שלנו, ערך הדירה עולה בין 5%-10%! מה שהופך את מרפסת השמש להוצאה משתלמת בהחלט, אם אי פעם תרצו למכור את הדירה, מרפסת השמש מעלה את שווי הדירה ומחזירה את השקעתה.
  • ארנונה על מרפסות שמש -לרוב יש פתור למרפסות עד 12 מר

קבלת היתר בניה למרפסות שמש

עלינו לוודא שהרשות העירונית מאפשרת את בניית מרפסת השמש, רוב הרשויות מעודדות בניית מרפסות שמש ומנפיקות היתר למרפסות , או היתר להרחבת מרפסות אך לא כול עירייה תסכים להוספת מרפסת שמש בודדת. במקרה והעירייה לא מאפשרת את הבנייה, ניתן לצרף את כול דיירי הבניין או את רובם, כדי לנסות ולהוציא לפועל את בניית המרפסת. כלומר, אם שאר דיירי הבניין יהיו מעוניינים בהוספת מרפסת שמש לדירתם (ולמה שלא יהיו? היא משדרגת את איכות החיים), סיכויינו בקבלת אישור הבניה מן העירייה ידלו, בנוסף, נוזל את עלויות הבניה שלנו.

הגדלת מרפסות

ניתן להקים ועד, שיחתים את דיירי הבניין על הפנייה לעירייה או שהחברה הבונה תקיים שיחות עם הדיירים (לרוב בהתנדבות, עקב קידום אינטרסים) ותחתים אותם בעצמה.

בין אם החלטנו לבצע את המהלך לבד או עם שאר דירי הבניין (אולי גם יש לנו בית פרטי וכל עניין הדיירים לא רלוונטי לנו) עלינו להמשיך בשלבי התהליך להוספת מרפסת שמש תלויה .

בחירת אדריכל למרפסות שמש

השלב הבא הוא: לפנות לאדריכל או מהנדס, שייתן את חוות דעתו המקצועית, האם כדאי מרפסת תלויה? או האם צורת הבניה של הדירה יותר מתאימה למרפסת עם עמודים? בעל מקצוע אמין ידע לתת לנו את חוות הדעת הטובה ביותר ואף ילווה אותנו בתהליך

בניית מרפסות שמש

קבלת האישורים והבדיקות הנחוצות. כמובן, בעל המקצוע יעזור בתכנון המפרט הטכני ובשרטוטים הנדרשים, ויגיש אותם לוועדות הנחוצות.

מומלץ שתהליך הוספת מרפסת השמש יהיה מלווה בייעוץ משפטי ע"י עורך דין מקצועי לדיני קרקעות המכיר את החוק היטב, כולל השינויים העדכניים ביותר. עורך הדין יגיש את המסמכים הנחוצים, ישיג את החתימות ויוודא שהכול מוגש לפורמט הנכון.

כיצד לעצב את מרפסת השמש?

ישנן מגוון דרכים לעצב מרפסת שמש, כדי להבין איזה עיצוב הכי מתאים לנו, עלינו לשאול את השאלה: מה בדיוק אנחנו רוצים שמרפסת השמש תהיה? מקום מפלט? אזור אירוח? גינה? מחסן? זולה? לפנינו מספר הצעות לעיצוב מרפסת השמש המושלמת בשבילנו:

  • לחובבי הטבע שבנינו, ניתן להפוך את מרפסת השמש לגינה או סוג של פינת טבע אישית, פתרון מצוין לדיירים ללא חצר. אפשר למקם במרפסת עציצים גדולים עם עצי פרי ועצי נוי, לכסות את המרצפות בדשא סינטטי בהיר, לתלות אדניות לאורך המעקה והקירות (ולשתול בהם פרחים צבעוניים או צמחי תבלין), לכסות את הקירות והמעקה בצמח מטפס למראה עתיק. ניתן לבחור אפשרות אחת, שתיים או את כולן כדי להעניק למרפסת שלנו תחושה טבעית וירוקה, אפשר גם להוסיף נדנדת עץ כדי שנוכל לשבת וליהנות מן הטבע שיצרנו לעצמנו.
  • למארחים שבנינו, המעוניינים ליצור רושם טוב ואווירת אירוח נוחה, מומלץ לעצב את מרפסת השמש בסגנון פתוח, קליל ונוח. אפשר לכסות בריצוף דמוי עץ יפה את שטח הרצפה, למקם ערכת ישיבה בהירה ונוחה באחת מפינות המרפסת עם שולחן זכוכית נמוך במרכזה. במידה ושטח המרפסת גדול, כדאי להניח שולחן עץ או זכוכית המתאים לשישה אנשים עם כיסאות תואמים, כך שאפשר לקיים ארוחות משפחתיות חמימות או מפגשי חברים מעניינים במרפסת וליהנות מאוויר צח ומנוף מרהיב בזמן הארוחה.
  • לאוהבי השקט ביננו, המעוניינים במרפסת שמש כדי לקבל מקום מפלט שקט ופרטי, מומלץ לעצב את מרפסת השמש בצורה מרגיעה ואינטימית. ריצוף דמוי עץ חוזר כאופציה נהדרת במקום ריצוף פשוט, כורסא גדולה תתפוס מקום חשוב במרפסת ותעניק מקום נוח לקריאה ולמנוחה. ישנן כורסאות מעוגלת ורכות, נדנדות רחבות מלאות כריות, ספות תואמות ומגוון כלי ישיבה נוחים שניתן לרהט את מרפסת השמש שלנו, למקסימום נוחיות. לא נשכח למקם שרפרף נמוך לידנו, על מנת שנוכל להניח עליו ספר טוב או נשנושים טעימים.
  • לאלו המחפשים מקום אחסון נוסף או שטח פנוי בדירה, מפני שבדירה כבר אין מקום לכל הרכוש בבעלותנו, מרפסת השמש יכולה לשמש כמחסן או אזור אחסון אחר. אם אנחנו מעוניינים ליצור מחסן, ניתן לקנות ולהרכיב מחסן מוכן בשטח המרפסת או לסגור כמה פינות במרפסת עד היווצרות חלל סגור, למקם מדפים ולארגן את החפצים בתוך המחסן המאולתר. אם אנחנו מחפשים שטח פנוי או לפנות מקום בדירה, מרפסת השמש עשויה לעזור גם במקרה הזה: ניתן להוציא את מכונת הכביסה למרפסת, למקם את מתלה הכביסה וסל הכביסה במרפסת, והדירה שלנו פנויה ומרווחת הרבה יותר.

עיצוב מרפסות שמש

אלו רק כמה מהאפשרויות של עיצוב מרפסת השמש, אך יש מגוון רחב של אפשרויות מעבר לדוגמאות מולנו. כמובן, כל אחד מוזמן לעצב את מרפסת השמש שלו לפי טעמו האישי, ולמי לא מעוניין להתעסק בתחום העיצוב יותר ממוזמן לפנות לבעל מקצוע בתחום העיצוב שישמח לתת מענה מידי ולעצב את מרפסת השמש. לפניכם אופציות עיצוב לחלקי המרפסת:

  • מעקה– מלבד להיות בטיחותי והכרחי בכל מרפסת, המעקה מהווה פריט עיצוב חשוב במרפסת. ניתן להזמין מעקה ברזל שחור מיושן, למראה גותי אלגנטי. מעקה לבנים אדומות הוא אופציה מצוינת אם אתם מחפשים מראה אירופאי שילך טוב עם הצמחייה במרפסת וגם עם כמה עששיות, אך המעקה הפופולרי ביותר הזוכה להעדפה בקרב בוני מרפסות השמש הישראלים הוא מעקה הזכוכית. מעקה זכוכית שקוף העוטף את כל ממדי מרפסת השמש אשר נותן הרגשה של ריחוף באוויר ומאפשר צפייה מקסימלית של הנוף.
  • ריצוף– הריצוף חשוב בעיצוב, מפני שהוא נותן טון לכול מרפסת השמש וניתן לבחור ריצוף ממגוון אפשרויות שונות. לפנינו דוגמא לשתי אפשרויות פופולאריות במיוחד:

אריחים, יש לא מעט סוגי אריחים, אך הפופולארי ביותר הגרניט-פורצלן. זהו אריח נפוץ מאוד והוא אפשרות נהדרת לריצוף המרפסת עקב עמידותו בתנאי מזג אוויר ולחומרים אחרים שהוא בא במגע איתם (כגון מזון ומשקאות). האריח לא סופג חומרים ולכן קל לנקות אותו, עובדה ההופכת אותו לנוח וקל לניקוי. האריחים יכולים להופיע במגוון גדלים, צורות וצבעים המאפשרים לנו לעצב את המרפסת בדיוק כפי שאנחנו רוצים.

ריצוף פרקט במרפסות שמש

הפרקט הוא ריצוף פופולארי גם כן, הוא משרה חמימות, אלגנטיות ויוקרה.  הפרקט הוא ריצוף מצוין לפנים הבית, אך כריצוף חיצוני למרפסת שמש הוא פחות מומלץ. תנאי מזג האוויר עלולים לפגוע בעץ המקורי, מפני שמים וחום מזיקים לו וכמו כן צריך לתחזק את הפרקט ולמרוח אותו בשמן מיוחד כל שנה- 3 שנים, לכן רצוי ומומלץ לא לרצף בפרקט מקורי אלא עם ריצוף דמוי פרקט. הריצוף דמוי הפרקט נותן את המראה המהמם של הפרקט אך ללא כל החסרונות של הפרקט: יותר קל לנקות אותו והוא לא ייהרס במהירות תחת השמש והגשם. לדמוי הפרקט גוונים שונים (עץ כהה, עתיק, בהיר, לבן ועוד) הנותנים לנו אופציות בחירה רבות, אשר כל אחת טובה יותר מהשנייה.

חשוב לזכור: כאשר אנחנו מרצפים מרפסת שמש, עלינו להתחשב גם צד הפונקציונאלי של הריצוף ולא רק בצד האסטטי. איטום המרפסת הוא שלב ראשוני שחייב להגיע לפני הריצוף עצמו, האיטום מאפשר בניה בטוחה יותר למרפסת החיצונית.

מהן עלויות הבניה של מרפסת השמש?

כדי לדעת מהן עלויות הבניה של מרפסת השמש, עלינו להתחשב במגוון גורמים: עלינו להתחשב בגודל המרפסת שאנו מעוניינים בה (גדולה יותר משמעותה יקרה יותר), איכות חומרי הבניה שבחרנו, סוג הריצוף שבחרנו (אריחים? דמוי פרקט?), גודל וסוג החלון שאנחנו מעוניינים שיהיה היציאה למרפסת, מספר המרפסות המשתתפות בפרויקט, האם יש צורך בהריסת קורה או פריצת קיר? ועוד.

בלי לקחת בחשבון את עלויות העיצוב הכוללים ערכות ישיבה, שולחנות, צמחייה ועוד, ניתן לתת הערכה גסה למחיר הבניה. המחיר יוצא בין 60 אלף ₪ ל- 120 אלף ₪ או בממוצע 6,000 ₪ ל- 1 מ"ר.

מרפסת שמש היא תוספת נהדרת בין אם מדובר בבית פרטי או בדירה בבניין מגורים. המרפסת מעלה את שווי הנכס במידה ונהיה מעוניינים למכור אותו יום אחד ומעלה את רמת איכות החיים שלנו. היתרונות להוספת מרפסת שמש הם רבים וישן שתי שיטות עיקריות לבניית מרפסת שמש. אנחנו לא משלמים תוספת ארנונה כשמדובר במרפסת שמש וחוסכים עלויות חשמל. למרפסת השמש מספר שימושים התלויים ברצון שלנו במרפסת שמש ומגוון רחב של דרכי עיצוב. כאשר אנחנו רוצים להתחיל בתהליך הבניה, תמיד כדאי להיוועץ במומחה, אשר ידע אילו מסמכים צריך להגיש ולאיזה פורמט וישיג את האישורים הנחוצים תוך הזמן הקצר ביותר.

בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר בניינים ישנים שמשפרים את חזותם באמצעות מרפסת שמש.

הוספת המרפסת היא לא הליך פשוט, אבל הערך שהיא מוסיפה שווה מחשבה שנייה.

בניית מרפסות שמש – מרפסת בטון או מרפסת פלדה?

כידוע, מרפסת שמש מעלה לא רק את ערך הדירה שלכם אלא גם את איכות החיים שלכם.

מרפסת שמש יכולה להיות דרך מצוינת ליצור פינה משלכם, להקים את הגינה שתמיד רציתם או לשבת באוויר הצח ולקרוא ספר טוב, מבלי לצאת מהבית.

מומלץ תמיד להתייעץ עם קבלן בניה על מנת לקבוע מה סוג המרפסת המתאים לכם ביותר.

בניית מרפסות שמש – סוגי מרפסות

כיום קיימות בשוק שתי שיטות שונות לבניית מרפסות שמש בבניינים קיימים, כשלכל שיטה היתרונות שלה.

השיטה הנפוצה היא השיטה שנקראת "הבניה הרטובה", כשהכוונה היא לבנייה של מרפסות בטון, כמו שרואים ברוב הבניינים בארץ.

השיטה השנייה שתופסת תאוצה בשנים האחרונות היא בנייה של מרפסות עשויות פלדה או ברזל, או מה שקרוי "בניה יבשה".

 

בניית מרפסות שמש – יתרונות מרפסת בטון

היתרון העיקרי של מרפסות הבטון הוא האמינות והחוזק של מרפסות אלה שנתמכות על עמודים מסיביים אשר תורמים לחיזוק הבניין.

בנוסף, העובדה שבניית מרפסות בטון היא השיטה הנפוצה בארץ מבטיחה שלקבלני הבנייה יהיה ניסיון של שנים רבות בסוג הבנייה הזה.

מבחינה כספית, יש לקחת בחשבון את העלות הזולה יחסית של חומר הבטון.

 

בניית מרפסות שמש – יתרונות של חזות למרפסת בטון

מבחינת חזות של הבניין, מרפסות שמש  מבטון משתלבות בצורה מצוינת במבנים העשויים אף הם מבטון כך שנוצרת המשכיות לבניין.

הגמישות היחסית של החומר מאפשרת גיוון בצורת הבנייה וכן בצורת הגימור והחיפוי של המרפסת, כך שניתן לשלב בה כמעט כל חיפוי פנים וחיפוי חוץ שתרצו.

יחד עם זאת, בשל הכובד של הבטון, ייתכן והוספת מרפסות בטון לבנין שלכם לא אפשרית.

 

בניית מרפסות שמש – יתרונות מרפסת פלדה 

מרפסות אלה עשויות מקורות פלדה אשר עוברות תהליך של גילוון באמבט אבץ כך שאינן מחלידות.

יחד עם העובדה שמרפסות הפלדה הן קלות משקל ובכך לא מעמיסות משקל מיותר על הבניין, הן גם חזקות ויציבות כמו מרפסות הבטון.

היתרון הגדול ביותר של מרפסות הפלדה הוא מהירות ההרכבה והבנייה שלהן ותהליך העבודה הנקי והפשוט שלהן שכמעט ואינו מפריע לדיירים.

בניית מרפסות שמש – יתרונות של חזות למרפסת פלדה

הקורות שמהן מורכבות מרפסות הפלדה הן דקות ועדינות ולכן המרפסת היא גדולה יותר והמראה שמקבלים הוא של מרפסת מודרנית ונעימה לעין.

המרפסות מורכבות על גבי עמודי הבניין הקיימים כך שאין צורך בבניית עמודים נוספים לבניין שעלולים לחסום את הנוף או את השמש ולהכביד על חזות הבניין.

גם כאן קיימת גמישות רבה בבחירת הגימור והחיפויים לרצפת המרפסת, לפי הטעם שלכם.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!