דק עץ – עשה ואל תעשה

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

אחת האפשרויות הפופולאריות ביותר לעיצוב החצר היא באמצעות דק עץ. אופציה זו קוסמת לרבים בזכות המראה המיוחד שמושג, אשר מעניק לכל חצר מראה כפרי נהדר. גם מבחינה פונקציונאלית מדובר בבחירה אידיאלית, שכן אין צורך בעבודות גינון למיניהן והמשטח אף מונע החלקה. כמובן שכל זאת נכון, כל עוד מקפידים לרכוש דק איכותי מחברה בעלת מוניטין, שגם יודעת לבצע את ההתקנה בצורה מקצועית. כיצד נבנה דק עץ ואיך מתקינים אותו, מדוע עדיף לעשות זאת עם חברה מקצועית, מהם סוגי העצים שניתן לבחור מהם, מה כדאי לעשות ומה לא במהלך שלבי הבחירה וההתקנה ומי החברה שהכי מומלץ לפנות אליה? להלן מדריך מקוצר שיענה לכם על כל השאלות הללו.

 

נושא בחירת העץ

הדבר החשוב הראשון שעליכם לעשות על מנת להשיג את דק העץ המושלם, הוא לבחור בסוג העץ שהכי מתאים לתנאי השטח שקיימים בחצר שלכם. חשוב להבין כי לא כל סוג של עץ מתאים לכל חצר ולכן עליכם לדעת בדיוק אילו עצים רלוונטיים עבורכם. להלן כמה מסוגי העצים המשמשים לייצור דקים, על שלל ההבדלים ביניהם:

  • דק אורן – זהו הדק הזול ביותר, שמאופיין בצבע חום-צהוב ופיזור עיניים. האורן משתייך לסוג העצים הרכים ולכן הוא נעים מאוד למדרך אך יש לקחת בחשבון כי הוא רגיש מאוד לטפילים. על כן, חשוב לרכוש רק כזה שעבר חיטוי ברמה הגבוהה ביותר. כמו כן, לא מומלץ להשתמש באורן ליצירת דק שמעליו לא קיימת הצללה, שכן השמש הקופחת תפגע בו במשך השנים. עוד פרטים כאן.

 

  • דק איפאה – זהו דק שעשוי מעץ גושני קשה, כך ששכבת המדרך שלו פחות נעימה מהאורן, אך הוא חזק ממנו. ניתן להשתמש בו גם ללא הצללה, הוא אינו מחליק ואינו רגיש למכות וחבלות. ניתן להשיגו בצבעים שנעים בין חום בהיר לכהה ועד גווני האדום.

 

  • דק טיק – אם הדק שלכם עתיד להיות מיושם בחצר בעלת תנאים סביבתיים קשים יחסית, עליכם לשקול להשתמש בדק שעשוי מעץ הטיק. עץ זה מכיל אחוז גבוה של שומן ולכן עמיד בפני מזיקים, לחות ורטיבות. דק טיק מסוגל להישמר במצב מצויין לאורך שנים רבות גם תחת השמש הקופחת וניתן להשיגו בצבעים מגוונים שיכולים לנוע מבהירים יחסית ועד לגווני השחור.

 

נושא ההתקנה

לא משנה באיזה סוג דק תבחרו, רצוי שלא תנסו לבצע את ההתקנה שלו בעצמכם, אלא תפנו לחברה שמתמחה בכך. חשוב להבין כי התקנת דקים מעץ מחייבת דקדקנות ומקצועיות שמתבטאות עוד בשלב המדידות המקדימות בשטח, שעל פיהן יחתכו בסופו של דבר קורות העץ במפעל. במידה והמדידות לא יבוצעו בצורה מדוייקת, ההתקנה לא תתבצע בצורה חלקה והדק גם עלול לא להיות אחיד מבחינת גבהים, מה שעלול להוות סכנה בטיחותית של ממש.

 

מעבר לזאת, כאשר מתקשרים עם חברה מקצועית, ניתן להיות בטוחים כי ההתקנה תוכל להתבצע על גבי כל סוג משטח – ישירות על האדמה, על גבי ריצוף בטון ועוד. לאחר ההתקנה, המתקינים של החברה אף יוכלו להגן על הלוחות באמצעות מריחה של שכבת חומר מתאים, בהתאם לסוג העץ. שכבת ההגנה עוזרת למנוע חדירת רטיבות לדק ופגיעה על ידי מזיקים, וגם אותה חשוב ליישם בצורה מקצועית.

 

מעוניינים לשדרג את חצר הבית או המרפסת עם דק איכותי? חברת עצי חזון תשמח לייעץ ולבנות אותו עבורכם. עם יותר מ-25 שנות ניסיון בענף פתרונות העץ, אנשי החברה יודעים בדיוק מה לעשות על מנת להשיג לכל לקוח את דק העץ שהכי מתאים עבורו.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!