ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מהנדס הוא שם כולל לבעלי תואר בהנדסה. אבל במהנדס אחד תיעזרו לענף הבנייה ובמהנדס אחר בענף התעשייה והייטק. כאן נגלה את ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית. מוזמנים לצלול איתנו.

 מהי הנדסה אזרחית?

הנדסה אזרחית מכונה גם הנדסת מבנים. כמובן שגם בתחום ההנדסה האזרחית יש תתי קטגוריות רבים. אבל ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית כבר ברורים יותר, כאשר מבינים שהנדסה אזרחית היא בעצם הנדסת בניין. הנדסה אזרחית עוסקת בתחומי הבנייה השונים והתערבותה קריטית בהכנת תשתיות, בניית מבנים, מגדלים, גשרים ועוד.

 אילו תחומים משתייכים להנדסה אזרחית?

  • הנדסה חקלאית האחראית על שלבי בניית תשתיות וממשקים חקלאיים.
  • הנדסת תחבורה שבפיקודה נמצאת תכנון תשתיות תחבורה.
  • הנדסת מים המתכננת מתקני התפלה, סכרים, מאגרי מים וכל היוצא בזה.
  • והכי מוכר לכולנו: הנדסת מבנים האחראית על תכנון ונראות בניינים ומגדלים.

לאחר שראינו  בקצרה מה מאפיין הנדסה אזרחית, כבר פחות צריך להסביר מה מאפיין הנדסת מכונות. אבל הבטחנו לכם לגלות כאן את ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית. ואנחנו גם נקיים.

 מהי הנדסת מכונות?

הנדסת מכונות קשורה יותר לתחום התעשייה וההייטק. יש מי שמכנה הנדסה זו בשם אמא של כל מקצועות ההנדסה כיוון שממנה נגזרות כל מקצועות ההנדסה.

הנדסת מכונות היא תחום בהנדסה המתמחה בפיתוח, תחזוק וייצור מחדש של מערכות חשמליות כמו מערכות אוטומציה, רובוטיקה וניצול אנרגיה באמצעות פיתוח מערכות בינה שונות.

אלו תחומים משתייכים להנדסת מכונות?

  • אוטומציה ורובוטיקה.
  • זרימת אנרגיה.
  • תיאוריית הפלסטיות והאלסטיות.
  • מכניקה.
  • סטטיסטיקה.
  • תכנות מכונות.
  • הנדסה ביוטכנולוגית.
  • מכטרוניקה.

שימי לב, בגלל שתחום זה כולל תחומים רבים, ברור לנו שלא הקפנו את כולם. מה שבטוח, את ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית, הבנתם מזמן. אנו את שלנו עשינו

כמה מרוויח מהנדס מכונות לעומת מהנדס אזרחי?

מהנדס בניין ממוצע, על פי נתוני חברות כוח אדם וחברות המבצעות סקרים בנושא, יגיע לשכר של בין 8,000 ל-12,000 ₪. לאחר חמש שנות ותק השכר יעלה לתקרה של 20,000 ₪.

על פי אותם נתונים, מהנדס מכונות ממוצע מרוויח בחמש השנים הראשונות לעבודתו בין 10,000 ל-14,000 ₪. לאחר מכן השכר מאמיר ויכול להגיע אפילו ל-23,000 ₪ לחודש.

לא ציינו כאן את השכר הממוצע של עובדי מדינה כי בתחום זה הם לא רבים במיוחד. אבל כצפוי, עובדי מדינה מגיעים לשכר גבוה יותר.

נתוני שכר הם דבר דינאמי. כך שנכון ליום כתיבת שורות אלו הממוצע עומד על הנכתב כאן, אבל יחד עם התנועות במשק, גם השכר הממוצע משתנה. לכן מומלץ לברר מחדש.

לסיכום

ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית הם די ברורים. כאן התעמקנו בהם, הבאנו את מאפייני כל תחום ולכם נשאר לסכם את החלטתכם, איזה תחום מעניין אתכם יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!