הוספת מרפסות שמש למבנים מסחריים

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

גם מבנים מסחריים צריכים מרפסת שמש וגם אותה מומלץ לתת רק למומחים לבנות

מרפסות שמש הפכו לתוספת מרעננת בבניינים חדשים וישנים כאחד, וכעת היא גם תוספת נעימה ויפה למבנים מסחריים. לא כל מבנה מסחרי מתאים לכך, אבל רבים כן ולכן מתעניינים באפשרות המלהיבה הזאת של ביצוע פרויקט מרפסת שמש. למבנה מסחרי זה מתאים במיוחד בגלל הפתיחה של המבנה כלפי המרחב הציבורי.

מה חשוב לדעת על מרפסת שמש?

מרפסת שמש נוספת כתוספת חיצונית למבנים שמתאימים לכך, בשיטות שונות, כמו שיטת הבנייה הרטובה בבטון או שיטת הפלדה של בנייה יבשה, ומי שקובע זאת במבנה מסחרי הוא הבעלים. בבנייני מגורים נדרשת הסכמה של רוב הדיירים לכך, על פי חוק, ובמבנה מסחרי ובמתחמים מסחריים האפשרות קלה יותר משום שיש בעלים אחד לכל מבנה בדרך כלל. עם זאת, יש אתגרים נוספים שייחודיים לבניינים כאלה והם נובעים ברובם מסוג המבנה, מהתכנון האדריכלי שלו ומהמטרות שלשמן הן נוספות.

חשוב לדעת שלא כל מבנה אדריכלי תוכנן כך שאפשר יהיה להוסיף לו תוספות מרפסות כאלה מבחינת המכלול. כלומר, העיצוב של הבניין הוא כזה מרפסות שמש לפעמים אינה מוסיפה לו אסתטיקה ולכן רצוי תמיד להיעזר בייעוץ כדי לבדוק עד כמה מתאימה המרפסת למראה הכולל של המבנה.

תכנון וביצוע פרויקט מרפסות שמש

כל ביצוע פרויקט אדריכלי כזה מחייב הסכמה של כל בעלי הנכסים של המבנה ולאחר שהתקבלה יוצאים לדרך בתכנון על הנייר ובהגשת המסמכים לאישור הרשויות והוועדות. שוב, גם כאן תהיה בדיקה של התאמת המבנה המסחרי לתוספת הנדרשת ולכן היתרי הבנייה יינתנו בכפוף לכך. כל המרפסות ייבנו בהתאם לחוק שקובע שהמרפסת יכולה להיות בשטח 10% משטח המבנה או עד 14 מ"ר. הוצאת היתרי בנייה והגשת תכניות תוספת חדשות הן עיקר התהליך עד הבנייה עצמה, שיכולה להיות מהירה מאוד.

ברור שלמרפסות שמש במבנים מסחריים יש גם שימושים מסחריים שונים כמו הקצאת מקום לבתי קפה וכדומה, ולכן ההיתרים יינתנו בהתאם לאופי המבנה ולשימושים שמתכוונים לעשות בה. לעתים יש אפשרות של ניצול זכויות בנייה שטרם נוצלו עד תום, במיוחד אם יש כבר מרפסות שאפשר להרחיב לפי התכנו האדריכלי המקורי. הרי ידוע שבמיוחד בארץ כל תכנית היא בסיס לשינויים ולכן חלק מעבודת ההכנה היא לבדוק אם היו תכנונים מקוריים לבנות מרפסת שנגנזו ואפשר להוציא לפועל כעת, כדי להקל על ההליכים הבירוקרטיים.

ביצוע פרויקט המרפסת

מרגע שניתנים היתרי הבנייה והתכנון על הנייר הושלם, ביצוע הפרויקט הוא הליך מהיר יחסית בשיטות הנוחות והמתקדמות היום, במיוחד בשיטת הפלדה. בשיטה זו מכינים את המרפסת מראש ומרכיבים אותה על עמודי בטון. חשוב לזכור שמרפסות ייבנו לפי חישוב העומס שלהן, במיוחד כאשר זה מיועד למבנה מסחרי שעשוי לארח אנשים רבים. לכן שילוב טכניקות הבנייה המתאימות קריטי כאן.

כדי להוסיף מרפסת שמש חזקה, יציבה ואמינה, יש לבחור לא רק בחברה קבלנית מוסמכת שרשאית לבצע פרויקטים מורכבים כאלה, אלא היא בעלת ניסיון ויכולה להציג עבודות דומות. כמו כן, כדי להבטיח את השקט הנפשי שלכם, רצוי למנות מפקח בנייה מטעמכם. למרות שהוא עובד בתיאום עם הקבלן הוא גם מפקח עליו ועל העבודה בשמכם ומטעמכם, וזה מוסיף לשקיפות העבודה והתנהלותה התקינה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!