מרפסת תלויה

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מרפסת תלויה – מה זה אומר וכיצד מבצעים?

אם אתם רוצים לשדרג נכס קיים, להעלות את ערך הדירה שלכם ובכלל לחיות בסביבה נעימה יותר: חשוב שתדעו כי הוספת מרפסת תלויה יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד עבורכם. ואכן, תוספות בנייה מסוג זה מקנות כניסת אוויר לבית ואיכות חיים. אבל מה צריך לדעת על מרפסות תלויות? וכיצד מבצעים את תוספת הבנייה בצורה בטוחה? כל המידע אודות הוספה ובחירת קבלן שיפוצים נכון, בהמשך!

"כל בית צריך מרפסת", הוא לא רק שם של ספר טוב, אלה שמדובר בצורך של רבים הגרים במדינה ים תיכונית באוויר נעים, בבריזה המגיעה מן הים ובצורך בקרני השמש המפנקות. בשל כך רבים האנשים בוחרים בהוספת מרפסת תלויה על מנת לשדרג את חיי היום יום שלהם, כדי שהם יוכלו לארח בה חברים ובני משפחה ובכלל: על מנת להעלות את ערך הנכס.

אבל מהן מרפסות כאלה?

הוספת מרפסות בבניין קיים  הן דרך להוסיף חלל חיצוני לבית ללא צורך בעמודים או בבסיס גדול, כמו במרפסות של בתים פרטיים או בכאלה שנבנו בעבר. כיום אפשר להוסיף לכל בניין מרפסת שאינה נתמכת על עמודים, אלא רק באמצעות קורות פלדה שמהונדסות בצורה התומכת במבנה, בכל גובה ובביטחון תמידי.

מרפסת זאת הנתלית על בניין, נבנית באמצעות שיטה חדישה ובטוחה של תלייה המתאפשרת באמצעות כמה שיטות, כאשר הראשונה נעשית על ידי יתדות פלדה הננעצות בבטון הקיים ומשמשות לעיגון המרפסת אל המבנה, כאשר הפלדה משמשת עוגן בטוח שמקבע את הבטון בצורה נכונה, תוך שימוש בשלל חומרים שנועדו לאפשר תוספת בנייה בצורה בטוחה, בשלל גבהים כמו גם תוספת שתעמוד בעומסים של 5 טון ויותר.

מרפסת תלויה מפלדה

בכך אפשר להוסיף מרפסות בגדלים שונים ולאפשר הוספת חלל חיצוני נאה במבנה קיים, בכל גובה.

שיטה נוספת לביצוע העבודה היא באמצעות קידוח מקצועי של מוטות פלדה אל הטיח, וקיבוע המרפסת באמצעות עוגנים משתנים בהתאם לשרטוט המבנה והוראות הבנייה. בכך מעגנים את המבנה לקירות הקיימים בצורה בטוחה הוספת מרפסות.

כיצד בונים מרפסות תלויות?

על מנת לבנות מרפסת תלויה בכל בניין או במבנה קיים: יש בראשית לפנות אל חברות מקצועיות כמו 'קבוצת עידן' המבצעת עבור הלקוחות שלה תהליך בנייה ותוספות בניה, החל משלב התכנון, קבלת האישורים וביצוע הפרויקט בשלמותו.

חשוב לדעת כי כדי לתכנן ולבצע את הבנייה בצורה בטוחה, דרושים כלל אישורי הבנייה מהרשויות באזור המגורים שלכם, כמו גם אישור של מהנדס מקצועי ותכניות מפורטות לבניית המרפסת.

מרפסת תלויה – כי מדובר בחלק החשוב בבית

הבית שלנו הוא הדבר הכי חשוב בחיינו ובכך אין כל ספק. הבית מספק לנו מקום שקט, מקום מוגן, ומרחב בטוח בו אנחנו יכולים להוריד את כל ההגנות ולהיות אנחנו וזה שווה המון. לכן ברור מדוע כל כך הרבה אנשים משקיעים כל כך הרבה משאבים בבית שלהם ועושים כל מאמץ בכדי להבטיח כי הוא יהיה היפה ביותר והטוב ביותר וכך חייהם יהיו הטובים ביותר שיש. אך זוהי תהיה טעות להניח כי כל החדרים בבית חשובים באותה מידה. עליכם להבין כי ישנם חדרים חשובים וישנם חדרים חשובים פחות. מרפסת תלויה לא ניתן להשוות בין החשיבות של חדר הארונות ובין החשיבות של המטבח וכך יש לזכור כי ישנם הבדלים גדולים בין החדרים. מעטים יחלקו על כך כי החדר החשוב ביותר בבית הוא מרפסת תלויה. מרפסת הבית היא חדר חשוב ביותר ואת זאת אתם צריכים לזכור.

מרפסת תלויה– עצבו אותה בצורה היפה ביותר

עליכם להבין כי מרפסת מאפשרת לנו ליצור חיבור בין הטבע ובין האוויר הנעים ובין הבית ועל כן החשיבות שלה לא תסולא בפז. במרפסת אנחנו יכולים לשבת ולהירגע אחר יום עבודה, לארח חברים ולשחק עם הילדים בכיף ובשמחה וזה כמובן דבר משמעותי ביותר שעליו יש לתת את הדעת. אך אם אתם רוצים להבטיח כי יהיה לכם נעים לשהות בבית אתם צריכים לעשות כל מאמץ בכדי לעצב אותה בצורה היפה ביותר שיש. עליכם להבין כי ככל שהמרפסת תהיה מעוצבת יותר יפה כך אתם תיהנו יותר וזהו משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת אם יש לכם מרפסת תלויה.

מרפסת – שקלו לשפץ אותה כל כמה שנים

אי אפשר להתעלם מהעובדה כי לאורך זמן המרפסת מאבדת מהיופי שלה והיא הולכת ומתבלה. למעשה ככל שנשתמש יותר במרפסת כך סביר להניח כי הבלאי בה יהיה יותר גבוה וזהו משהו שאנו חייבים לתת עליו את הדעת. אז מה אנחנו יכולים לעשות בכדי להתגבר על הבעיה הזאת? כיצד נתמודד עמה בצורה הטובה ביותר שיש ומה אנחנו צריכים לעשות בכדי לוודא זאת? אם כן אתם חייבים להבין כי אתם צריכים לשקול ולשפץ את המרפסת כל כמה שנים. שיפוץ מרפסת הוא דבר נפלא היכול לשרת אתכם בצורה נהדרת ואנו ממליצים לחשוב עליו ברצינות אם אתם רוצים ליהנות מן המרפסת התלויה האיכותית ביותר שיש והטובה ביותר שיש.

מרפסת –  אין לכם אחת? שקלו להוסיף

העניין הוא שאי אפשר להתעלם מן העובדה כי לרבים בישראל אין מרפסת בבית שלהם וכך הם לא נהנים מהיתרונות העצומים שלה. אז מה ניתן לעשות בכדי להתגבר על הבעיה הזאת בצורה הטובה ביותר שיש? התשובה היא שאתם צריכים לשקול ברצינות להוסיף אחת כזאת אל הבית שלכם וכך ליהנות מן היתרונות העצומים של מרפסות תלויות.

מרפסת תלויה אישורים

מרפסות תלויות הפכו בשנים האחרונות לשכיחים מאוד בקרב משפחות רבות. באמצעות מרפסת תלויה ניתן ליהנות מעוד כמה מטרים רבועים במקום לשלם כסף על נופש עם מרפסת שמש. אך יש דבר שיש לקחת בחשבון בעת התקנת מרפסת תלויה וזה היתר הבנייה והאישורים הנלווים לכך.

מרפסת תלויה אישורים- כל מה שאתם צריכים לדעת

אם אתם רוצים מרפסות תלויות  אתם חייבים היתר בנייה על מנת לקבל אישור בנייה למרפסת שלהם. את הבקשה להיתר בנייה אליכם להגיש לעירייה, וזאת באמצעות אדריכל מקצועי ומנוסה אשר יעזור לכם בתכנון ותוספות בנייה ביחד עם מודד מוסמך שמודד את המרפסת עצמה וכן מגיש את התוכנית לעירייה. רק לאחר שהעירייה מאשרת את היתר הבניה לגבי הוספת מרפסת תלויה אישורים, ניתן להוסיף לבית מרפסת תלויה. המרפסת עצמה מוסיפה לבית עוד כמה מטרים רבועים ובכך משדרגת את הבית ומעלה את ערך הדירה בכמה מאות אלפי שקלים, כך שאתם יכולים להרוויח עליה בעת מכירה מחיר גובה יותר מאשר רכשתם אותה.

למה יש צורך באישורים?

ללא אישורים מהעירייה לא ניתן להתקין את המרפסת התלויה. מרפסת תלויה אישורים חיונית מאוד על מנת לקבל מידע על הבניין עצמו. מאחר שלא כל הבניינים יכולים להכיל מרפסת תלויה חשוב לבדוק זאת לעומק בצורה מקצועית, איזה בניינים כן יכולים לשאת מרפסת תלויה ואלה לא בטרם מחליטים על התקנת מרפסת תלויה.

היתר בנייה למרפסת תלויה וקונסטרוקציה

המועד להיתר בנייה מוארך בהתאם לתקופה הנדרשת להתנגדותו. במידה ואושר מרפסת תלויה אישורים על המזמין עצמו לשאת בהוצאות התשלום של היתר הבנייה הכוללים: אגרות, ערבויות, היטלים ועוד למעט עלויות תכנון. את האגרות משלם המזמין לוועדה לתכנון והבנייה תוך 45 ימים ממועד הוצאת ההיתר. כמו כן, על קבלן הבניין לקבל את ההיתר המאושר תוך 21 ימים שכולל בין היתר את תיק המידע על הבניין עצמו. בתיק זה יש את כל המידע על הבניין וכן האישורים עצמם, זכויות הבנייה הקיימות, ההקלות וכן חוקי התכנון והבנייה והתב"ע המקומית אשר חלה על הבניין עצמו.

אילו אישורים צריך מהעירייה למרפסת תלויה?

על מנת לבצע התקנת מרפסת תלויה יש צורך באישורים מהעירייה. מרפסת תליה אישורים כוללת אישורי התר להתקנת מרפסת תלויה. מרפסת תלויה אישורים כוללים אישורים של המרפסת עצמה, האם היא מתאימה למבנה או שלא, האם יש אישור של 75% מטעם הדיירים להתקנת המרפסת וכו'. הקבלן עצמו מגיש את התכנון המאושר לרשויות תוך שלושים ימים ולאחר מכן יש לקבל אישור לתכנון עצמו. במידה ואין אישור מהעירייה להיתר בנייה של מרפסת תלויה, הצדדים רשאים לבטל את ההסכם ללא טענות כפי הצד שמנגד. כמו כן, במידה ואין מרפסת תלויה אישורים זכאים הדיירים ששלמו לקבלן להחזר ספי עד לאותו מועד וזאת בגין שלבי התכנון לקבל את תוצרי התכנון לרשותם.

עוד כדאי לדעת כי בנייה מסוג זה אורכת עד 3 חודשים כאשר הכל תלוי כמובן במקצועיות החברה, בתנאי הסביבה וקבלת כלל ההיתרים החשובים לבנייה. בכך אפשר כבר עכשיו להתחיל לתכנן את חיים איכותיים יותר שיתאפשרו באמצעות הוספת מרפסת כיפית ונעימה לבניין קיים.

רוצים לבנות מרפסת חדשה לבית, אבל לא מבינים איך זה אפשרי בתצורה הנוכחית של הבניין? מעוניינים להוסיף מרפסת שמש בכיוון הטוב ביותר בבניין, אבל רוצים לסיים את זה כמה שיותר מהר, כמה שיותר זול ובמינימום הפרעה לשכנים? חברת בלקון מרפסות מציעה לכם שירות בניית מרפסת תלויה, שנועדה לתת פתרון מהיר, חזק ודקורטיבי בדיוק למצבים אלה.

מדוע לבנות מרפסת תלויה?

בניית מרפסת תלויה הוא פתרון מהיר וגמיש להוספת מרפסת כמעט בכל מבנה. אם יש מקום להוספת מרפסת, הפתרון של מרפסת תלויה יכול לתת מענה. מן הסתם, הוספת מרפסת תלויה אינה אומרת שתולים את המרפסת על קיר המבנה כמו שתולים מדף על קיר הבית. מרפסת תלויה היא מרפסת חזקה, עמידה ובטוחה הנשענת על קורות פלדה המחוברים למבנה על פי כל הכלליים ההנדסיים הנדרשים, אך טכניקת החיבור שלה מאפשרת לבנות אותה ללא עמודי תמך וללא קשר לגובה בו היא נבנית. למעשה, אלפי ישראלים שכבר החליטו על הוספת מרפסת לבית, בחרו באפשרות של בניית מרפסת תלויה, ולא מעט מהם עשו זאת בעזרת המומחים של בלקון מרפסות.

מהן האפשרויות העומדות בפניכם לבניית מרפסת תלויה?

בניית מרפסת תלויה

לא משנה איך אתם מדמיינים את המרפסת שלכם, אם אין לכם העדפה ספציפית לכך שהמרפסת תעמוד על עמודי תמך, בניית מרפסת תלויה מאפשרת לכם ליהנות בדיוק מהמרפסת שחלמתם עליה. בבלקון מרפסות אנו נסייע לכם בתכנון המרפסת לפני ולפנים, בבחירת הגודל והתצורה שלה, בבחירת גובה המעקה ההיקפי ותוספת מעקה הבטיחות, בתכנון תשתית הניקוז, המים, החשמל והתאורה למרפסת, בריצוף, בגמר הקירות, במפתח המרפסת לחיבור עם החלל הפנימי של הבית ועוד.

בשלב הראשון, נשלים איתכם את שלב התכנון ונגבש תכנית בניה מפורטת אותה נוכל להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר בניה, וננהל עבורכם את כל ההתקשרות עם הרשות עד לקבלת ההיתר המיוחל. במקביל, נשב יחד ונעצב כל פרט במרפסת, מבחירת הריצוף, דרך חיפוי הקירות ועד סוגי גופי התאורה ופתרון הצל למרפסת. עם תכנית הבניה ותכנית העיצוב בידינו נצא אל הדרך, ונבנה עבורכם את המרפסת התלויה, כשיש באפשרותכם לבחור בין מרפסת פלדה, מרפסת ברזל, מרפסת אבן או מרפסת בטכניקות מתקדמות של בניה קלה.

בניית מרפסות תלויות מפלדה

מומחי המרפסות של בלקון מרפסות מחזיקים בידיהם רקורד של בניית מרפסת תלויה עבור אלפי ישראלים, שנהנים כיום מפינה נעימה ורגועה לשעות הפנאי של בני הבית. אנו נבנה לכם מרפסת שתעניק לכם מענה לכל הצרכים שלכם, החל מעניין ניקוז המים, דרך עיצוב ודקורציה, תשתיות גז לגריל וכלה בפתרונות הצללה מתקדמים, לרבות פרגולות עץ, פרגולות אלומיניום, סוככים חשמליים ועוד. אם אתם רוצים להוסיף מרפסת לבית, מרפסת תלויה היא ללא ספק הפתרון המהיר, הקל והדקורטיבי ביותר שבו אתם יכולים לבחור כבר עכשיו.

מרפסת תלויה

כיצד הוספת מרפסת לבית משדרגת אותו משמעותית

אין ספק שמרפסת בבית היא כמו עוד חדר נוסף בייחוד בימות הקיץ החמים שאפשר לשבת במרפסת ולספור ציפורים נודדות, או שלא. כמאמר הספר, כל בית צריך מרפסת, אז לפני שאתם הולכים לאיבוד דרך המרפסת, המשיכו לקרוא, אולי תקבלו כמה טיפים.

אל תשארו תלויים

לפני שנצלול למים העמוקים בואו נבין כמה דברים, ראשית הוספת מרפסת מעלה את ערכו של הבית ב5-10 אחוזים. כלומר, דירות למכירה בנהריה בשווי 2 מיליוני שקלים, שוויים יעלה בכ-200 אלף שקל, אם תתווסף להן מרפסת שמש, הרבה יותר מעלות הבנייה של המרפסת עצמה. אין ספק שבניית מרפסת מעלה בעשרת מונים את שווי הדירה אך הבעיה היחידה היא להשיג אישורים, גם מהעירייה ובמקרה שאתם בבית דירות גם מהשכנים, למרות שהם פחות הבעיה מכיוון שגם הם יצטרכו את אישורכם יום אחד והם לא ישמחו לשים לכם מקלות בגלגלים. לא כל הרשויות העירוניות מאשרות בנייה של מרפסת בודדת. תל אביב, למשל, מתנגדת לכך ולכן הרבה יותר קל להגיע למימוש התוכנית על ידי צירוף כל הדיירים או רובם לתכנית ההשבחה. על הדרך גם מוזילים עלויות. ומה אם לא כל הדיירים רוצים תוספת של מרפסת, בגלל מצב כלכלי או אחר? על פי חוק המקרקעין, נדרש אישור בחתימה של 75% לפחות מדיירי הבניין כדי לבצע תוספת מרפסות. אתם יכולים לבחור נציגים מקרב הדיירים שידפקו על הדלתות, אם כי ברוב המקרים החברה הבונה מתנדבת לערוך את השיחות עם הדיירים, ברגע שיבינו שהמרפסת מעלה את שווי הדירה ביותר מהסכום שעליהם להשקיע בבניית המרפסת הם יבואו לקראתכם.

עוד כמה פרטים

ברוב הרשויות העירוניות מאשרים בנייה של מרפסת עד גודל של 10% משטח הדירה ועד 14 מ"ר, לפי השטח הגדול יותר מביניהם. במקרים שבהם יש לדיירים אחוזי בנייה שלא נוצלו, העיריה עשויה ללכת לקראתם בגודל המרפסת ולאשר תוספת של כמה מטרים רבועים.
בחלק מהרשויות גובים היטל השבחה בגין תוספת המרפסת. לגבי ארנונה: על מרפסת ששטחה עד 14 מ"ר אין תשלום ארנונה על פי חוק. על פי התקן הישראלי, מרפסת מתוכננת לשאת עומס של 350 ק"ג לכל 1 מ"ר. לדוגמא, מרפסת של 12 מ"ר מתוכננת לשאת משקל של 4,200 ק"ג (מעל 50 איש). כמובן שהתכנון מביא בחשבון מקדמי ביטחון, כך שהעומס האפשרי בפועל גדול יותר אך לא מומלץ.
בניית מרפסת בודדת לוקחת בין יום לשבוע בדרך כלל, תלוי בשיטת הבנייה. יש שתי שיטות בנייה מקובלות בארץ:
מרפסות מפלדה, "בנייה יבשה": מתבססות על קונסטרוקציית פלדה מוכנה, המעוגנת בדרך כלל לעמודי בטון מזוין של הבניין ומורכבת בשטח בתוך פרק זמן קצר ביותר. והשנייה מרפסות מבטון, "בנייה רטובה": השיטה ה"רטובה" היא המוכרת יותר, וגם הזולה יותר. היא כוללת חפירת עמודי בטון ויציקה לאורך הבניין. חסרונותיה: הבנייה מלכלכת, נמשכת כשבוע ועלולה לגרום פגיעה בגינת הבניין בגלל הפיגומים. גם עומסי המשקל שמוסיפות המרפסות אינם עניין של מה בכך. מרפסת בטון שוקלת 7-8 טון ובבניינים ישנים זה משמעותי.

כל מה שטוב מרפסת תלויה מפלדה לשיפור איכות החיים

בעלי בתים ודירות רבים מפנטזים על הוספת מרפסת תלויה מפלדה או מרפסת בכלל לדירת המגורים שלהם. עד לפני כמה שנים, הדבר לא ממש התאפשר, בגלל תקנות שמנעו הוספת מרפסות בבניינים. עד שנת 2008, הדרך היחידה לבניית מרפסות בבתי מגורים ובכלל, היתה בניית מרפסות מדורגות, כך שמרפסת אחת לא תיבנה מעל למרפסת אחרת. למעשה, התקנות לא אפשרו בניית מרפסות האחת על גבי השנייה והמחוקק, מסיבותיו השונות, מנע את האופציה הזאת. בנייני מגורים רבים שבמקור תוכננו להיבנות עם מרפסת, נבנו עם מרפסות מדורגות מה שהפך את החזיתות שלהם למשונות למדיי. מאז 2008 ניתן להוסיף מרפסות גם לבתים בנויים. מה הפרוצדורה בתהליך הוספת מרפסת תלויה? מה היתרונות במרפסת התלויה מפלדה על פני מרפסת בטון או מחומרים אחרים? בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא.

מרפסת תלויה מפלדה – הפרוצדורה בדרך להוספת מרפסת

כאמור לעיל, בעלי דירות רבות בבתים משותפים, אשר אין בהן מרפסות, מעוניינים מאד להוסיף אל הבית שלהם מרפסת. הוספת מרפסת תלויה מפלדה או מרפסת בכלל, מגדילה את שטח הבית ומעלה, באופן טבעי, את הערך שלו. זאת, מבלי להזכיר עדיין את שאר היתרונות הטמונים במרפסת כאמור ולשיפור האדיר באיכות החיים שהיא יכולה להביא איתה. עם זאת, בדרך לתוספת המיוחלת יש כמה מכשולים. המכשול הראשון הוא קבלת האישורים הנדרשים מהעירייה או מהרשות המקומית לתוספת הבניה. המכשול השני הוא קבלת האישור משאר הדיירים לתוספת, מה שעלול להתגלות כבעיה רצינית ביותר. שיקול נוסף שיש להתחשב בו הוא סוג המרפסת שכדאי וצריך להוסיף.

אישורים לבניית מרפסת מהרשות המקומית

באשר לאישורים מהרשויות – מרפסת תלויה מפלדה נחשבת תוספת בנייה להל כבר. לפיכך, יש לקבל את האישורים המתאימים, כולל אישורים מאדריכל ואחרים, על פי קביעת הגורמים המוסמכים ברשות המקומית. בכל הנוגע לאישור השכנים – כאן הבעיה מסובכת יותר. לכאורה, יש צורך להשיג אישור של שבעים וחמישה אחוזים מהדיירים. למעשה, מספיק שדייר אחד יתעקש, בכדי לטרפד את המהלך או לכל הפחות לעכב אותו למשך תקופה ארוכה. כיון שמדובר בשיפור במבנה ולא בשיפוצים רגילים, אין ממש סמכות לרוב הדיירים לכפות את דעתם. בבתים משותפים שבהם המצב הסוציו אקונומי נמוך, או שיש בהם דיירים מבוגרים רבים, יש לצפות להתנגדות משמעותית.

מרפסת תלויה מפלדה או מרפסת מבטון

מרפסת תלויה מפלדה

הוספת מרפסת תלויה מפלדה ניתנת לביצוע בקלות יחסית. חלקי המרפסת נבנים במפעל ומובאים בשלמותם לבית שבו מתבצעת התוספת. מרפסת בטון, לעומתה, דורשת בניית עמודים וכן נוכחות של הבנאים בבניין במשך תקופה ארוכה. הפגיעה במראה הבניין ובחזית שלו היא משמעותית והעלויות גם הן יקרות. בשיקול הכללי, מרפסת תלויה מפלדה היא העדיפה.

אם יש לכם עניין להוסיף מרפסת תלויה מפלדה לדירות בבניין המגורים שלכם, זה המקום הנכון עבורכם. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב להגדלת ערך הדירה ושיפור איכות החיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!