סוככים להצללה במרפסת שמש: כל מה שרציתם לדעת

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

סוככים הם פתרון נפוץ וקל להצללה על מרפסת שמש, שמתאים למי שמחפש פתרון מהיר, פשוט וזול יותר מאשר רוב הפתרונות האחרים. הסוככים המתאימים ביותר להצללה מפני השמש הם סוככי זרועות, סוככי מרקיזה וסוככי מסך (כתוספת לקירוי אחר).

בניגוד לסוככים קבועים, שאי אפשר לשלוט במידת הפתיחה שלהם, סוככים מתקפלים בדרך כלל מאפשרים פתיחה וסגירה חלקיים ולכן הם מתאימים במיוחד למי שרוצה לשבת במרפסת בכל עונות השנה.

סוככי זרועות

אלו הם הסוככים המוכרים ביותר. בדרך כלל מגיעים עם לפחות שתי זרועות מאלומיניום שמשמשות לפתיחה של הסוכך. האלומיניום הוא חומר עמיד ביותר ולכן הזרועות אינן מתקלקלות או צוברות קורוזיה בשמש. ניתן למצוא אותם בגדלים ודוגמאות שונים, וניתן לבחור בין פתיחה באופן חשמלי באמצעות שלט או באמצעות מנגנון מכני ידני.

בהתאם למבנה שלהם, סוככי זרועות מאפשרים לשנות את זווית הפתיחה, וחלק מהדגמים אף מאפשרים לגלול את הסוכך לתוך "קסטה" ובכך לשלוט באופן מדויק יותר בשטח המוצל. לסוככים שעושים שימוש ב"קסטה" יש אפשרות לחבר חיישן רוח שסוגר את הסוכך באופן אוטומטי כאשר נושבת רוח חזקה שעשויה לפגוע בבד.

עבור מי שמתכנן לשבת במרפסת בעיקר בקיץ, מוטב לעשות שימוש בבד מסוג "דראלון". זהו בד איכותי, דוחה לכלוך ועובש וגם מסנן את קרינת קרני השמש מסוג UV באופן מעולה.

סוככי מסך

סוככי מסך יכולים להתאים למרפסות שכבר יש להן הצללה מובנית אחרת מלמעלה או מעוניינים לסגור אותן גם מהצדדים. ישנם סוככים עם פתיחה וסגירה בסיסיים בהם הבד "נופל" בבת אחת (לכן לעיתים קוראים להם גם "סוככים נופלים") ויש סוככי מסך שבהם ניתן לשלוט במידת הפתיחה באופן מדויק יותר מכיוון שהסוכך עצמו נמצא על גבי מסילה. מנגנון השליטה במסילה יכול להיות חשמלי או ידני ובכל מקרה נדרשת תמיכה של קיר להתקנת המסילות.

בד הדראלון, אותו כבר הזכרנו, יכול להתאים גם לסוככי מסך, אך קיים גם בד ייעודי לסוככים מסוג אלו המכונה "ריפלקט". זהו בד שמאפשר לראות דרכו מבלי להסתכן בחשיפה לשמש באופן ישיר. הוא גם בעל תכונות בידוד תרמיות ולכן שומר על טמפרטורה נמוכה בתוך החלל המוצל.

סוככי מרקיזה

סוככי מרקיזה הם סוככים בצורת רבע עיגול ולפיכך שטח ההצללה שלהם מוגבל. לרוב הם משמשים בבניינים בהם המרפסות הן קטנות וצרות יותר.

אם בכל זאת מעוניינים להשתמש בהם עבור מרפסות שמש גדולות יותר, קיימת אפשרות להוסיף הרחבה קבועה שממנה יוצא הסוכך.

צורת רבע עיגול מספקת הגנה טובה מפני השמש ולכן בדרך כלל עושים שימוש בבד שמשונית המתאים יותר לסוכך זה. בזכות המבנה המדורג ניתן לפתוח ולסגור את הסוכך עד לקיר או להרחבה ובכך להנות מהשמש בימים פחות חמים או בשעות בהן הקרינה היא חזקה פחות.

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!