עבודות חשמל במרפסת

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

אם תביטו בשקעי החשמל בכל מרפסת שבה אתם מבקרים, תגלו שלכל שקע חשמל מותקנת הגנה שמונעת חדירת מים אל שקע החשמל. הגנה דומה צריכה להיות קיימת גם עבור כל נקודת חשמל של תאורה, מפסקי חשמל וכן הלאה. הסיבה לכך היא די ברורה: המרפסת היא מרחב חוץ לכל דבר ועניין וככזאת, היא חשופה באופן קבוע למי גשמים ולחות גבוהה. מי גשמים אלה, כאשר הם באים במגע עם תשתית החשמל של הבית, יכולים להיווצר מצבים שהם לכל הפחות לא נעימים ובמקרים מסוימים גם מאוד מסוכנים. בדיוק מהסיבות הללו, חשוב שכל עבודות חשמל במרפסת יבוצעו על פי התקנים הרלוונטיים לעבודות חשמל במרחבי חוץ.

עבודות חשמל במרחבי חוץ

תשתיות חשמל הן תשתיות שחייבות להיות יבשות תמיד. החשמל צריך לזרום תמיד לאורך כבלי הנחושת שהגדרנו עבורו, תוך שהוא מבודד לחלוטין מכל מה שמסביב. כאשר מים נכנסים אל המשוואה, נוצר ערוץ נוסף דרכו יכול לזרום החשמל ובמקרה של מים, זה אומר שהוא יכול לזרום לכל מקום ובצורה מפושטת במרחב. בכדי למנוע מצבים של התחשמלות, בכל מערכת חשמל ביתית ובכלל, מותקן מפסק חירום ראשי שיודע לזהות תנודות חריגות במתח החשמלי ולהקפיץ את הנתיך כדי להפסיק את זרם החשמל. העניין הוא שאנחנו לא רוצים להסתמך על תקינותו של המפסק הזה ואנחנו גם לא רוצים לחוות קצרים חשמליים והפסקות חשמל בכל פעם שאנחנו מדליקים אור במרפסת, ולכן חשוב מאוד שכל הנושא של עבודות חשמל במרפסת יבוצע על פי התקנים של עבודות חשמל במרחבי חוץ' חשמלאים מומלצים 24/7 לכל עבודות החשמל בכל הארץ.

מה נדרש במסגרת עבודות חשמל במרפסת?

בכדי להבטיח את בטיחות השימוש במרפסת ובכדי למנוע מצבים של קפיצת נתיכים בלתי פוסקת, יש לבצע עבודות חשמל במרפסת עם כל המעטפת הנדרשת שתבטיח את הבידוד המלא של תשתית החשמל מן החוץ. חלק מרכזי בבידוד זה הוא הבידוד הפלסטי שעוטף כל כבל חשמלי ומספק הגנה מצוינת מפני חדירת מים לכבל החשמל. הבעיה מתעוררת בקצוות הכבלים, בנקודות הקצה – שקע חשמלי, מפסק חשמלי, גוף תאורה, חיבור קבוע למכשיר חשמלי וכדומה. במקרים אלה יש לוודא שכל סביבת החיבור נותרת מבודדת ומוגנת מפני גשמים ומים. לשם כך נעשה שימוש בכיסויי פלסטיק שמכסים על שקעי חשמל ומפסקים על בסיס קבוע וכן בגומיות שמונעות חדירת מים אל תוך המרחב הפנימי שבו עלולים קצוות הכבלים להיות חשופים.

יחד עם זאת, עבודות חשמל במרפסת על פי התקנים הרלוונטיים למרחבי חוץ זה לא מספיק וישנה חשיבות רבה לכך שאתם כמשתמשים במרפסת, תקפידו על תקינותם של כל מערכי הבטיחות של תשתית החשמל במרפסת ותקפידו שלא להותיר אף שקע חשוף ואף נקודה עם בידוד לקוי. מעת לעת כדאי להזמין חשמלאי שיבדוק את הנושא, במיוחד אם מתגלים סימנים מחשידים כמו קפיצת נתיכים בלתי פוסקת במרפסת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!