בנית מרפסת תלויה בבניין משותף

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף היא פתרון מצוין להוספת מרפסות שמש בקלות ובמהירות. הנה כל מה שחשוב לדעת על מרפסות תלויות.

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף – כל מה שרצית לדעת!

מרפסות תלויות הן מרפסות שנבנות כשהן תלויות על עמודים או נתמכות בקיר הבניין, ללא צורך בעמודים נוספים. השינוי בחוק שמאפשר בנייה של מרפסות תלויה במחיר אטרקטיבי אחת תחת השנייה, הפך את המרפסות התלויות לנפוצות בבניינים משותפים שרוצים מרפסות שמש. תהליך הוספת מרפסת תלויה לדירה שלכם הוא מהיר, נקי וידידותי לסביבה.

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף – אז מה התהליך?

לאחר שקיבלתם היתר בניה וחתמתם חוזה עם הקבלן, התהליך יוצא לדרך.

כל חלקי המרפסת מיוצרים במפעל ועוברים בקרת איכות גבוהה כולל בדיקה מדוקדקת של הריתוכים והחיבורים.

הרכבת המרפסת נעשית במפעל, או בחלק מהמקרים בשטח עצמו והיא מחוברת לבניין על ידי צורות עוגנים שונות, על פי מה שמתאים לבניין,  לעיתים הוספת מרפסות מתבצעת במסגרת פרויקט שיפוץ בניין משותף.

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף – כמה זמן אורך התהליך?

תהליך ייצור חלקי המתכת במפעל לוקח כ-3 שבועות וההוספה שלה לבניין מתבצעת במספר שעות, כך שניתן להרכיב מספר גדול של מרפסות ביום עבודה אחד. כיון שהתהליך מתבצע במהירות יחסית, אתם יכולים להנות ממרפסת שמש תוך זמן קצר, מבלי להפריע לבניינים השכנים ומבלי לצאת מהבית בגלל אבק, רעש ולכלוך. כדאי לציין גם כי התהליך כולו ידידותי לסביבה בגלל היעדר האבק והלכלוך. היש משהו יותר ישראלי מאשר מרפסת? נראה כי מרפסת ואין זה משנה אם מדובר על מרפסת שמש או מרפסת בפנטהאוז היא משהו כל כך ישראלי עד שאפשר להגיד כי המרפסת היא אחד מסמלי המדינה יחד עם כובע הצבר, המנורה ופרי ההדר.

הוספת מרפסות – האם כל קבלן יכול לבצע זאת?

על רקע זה ניתן להבין ולהסביר מדוע כל כך הרבה ישראלים בוחרים להוסיף מרפסת לביתם ומדוע הוספת המרפסת הפכה לדבר שבשגרה בישראל ומדוע כה רבים אינם מוותרים על נושא זה ועושים כל מאמץ בכדי להוסיף מרפסת לביתם. אם החלטתם על הוספת מרפסות כדאי מאוד שתיקחו בחשבון כי ממש לא כל קבלן יכול להוסיף את המרפסת והדבר דורש מומחיות. בין היתר הקבלן שמבצע את ההוספה צריך להיות מומחה לעבוד בגובה ועל כך אתם צריכים לתת את הדעת כאשר אתם מתלבטים איזה מרפסת לבנות.

הוספת מרפסות – אל תבנו מרפסת בלי עזרת אדריכל

הוספת מרפסות היא לא דבר של מה בכך, אמנם מדובר יחסית לרוב על בניה קטנה יחסית אל מול הוספת חדרים רבים אך לכם לזלזל בנושא זה כלל וכלל. על כן אנחנו ממליצים לכם לפנות אל אדריכל אשר יסייע לכם לתכנן את התוספת ויבטיח כי התכנון עומד בכל הסטנדרטים. ניתן לומר בביטחון רב כי הוספת מרפסת ללא אדריכל היא סיכון עצום שממש לא כדאי לכם לקחת אותו אם אתם לא רוצים להיקלע לבעיה רצינית. עליכם להבין כי האדריכל יבטיח כי המרפסת תיבנה בהתאם לכללים ועליכם לתת את הדעת על נושא זה כאשר אתם עומדים לפני בנייה של מרפסת חדשה בביתכם.

הוספת מרפסות – שקלו לבצע הדמיה ממוחשבת של המרפסת

כיום התחום של הוספת מרפסות הוא כה נרחב ויש כל כך הרבה אופציות לבניית המרפסת. לרובנו המוחלט אין גם את הידע כיצד המרפסת תראה בסוף העבודה וזה מוביל לכך כי יש לנו קושי רב לקבל החלטות בנוגע לתכנית של האדריכל. כך יוצא שבשלב התכנון אנחנו כמעט ולא יכולים להעיר ואין לנו ברירה אלא להמתין לסיום העבודה על המרפסת בכדי להבין איך היא יוצאת. אך ישנו פתרון אשר יאפשר לנו להבין טוב יותר את המרפסת עוד בשלב ההוספה. התשובה היא שאתם יכולים לבצע הדמיה ממוחשבת של המרפסת וכך לבנות את הבית בצורה הרבה יותר טובה ואיכותית מכל מה שהכרתם לפני כן.

הוספת מרפסות – בחרו אדריכל המתמחה בתחום של הדמיה ממוחשבת

עליכם לדעת כי לא כל אדריכל עובד עם הכלי של הדמיה ממוחשבת ובהחלט יתכן כי תפנו אל אדריכל אשר יבצע תכנון של הוספת מרפסות מבלי להראות לכם הדמיה. לכן ההמלצה שלנו היא לפני שאתם מעסיקים את האדריכל לשאול אותו האם הוא עובד עם הדמיות ממוחשבות ורק לאחר מכן לבחור בו בכדי שיבצע את העבודה בשבילכם.

הוספת מרפסות

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף – האם מרפסת תלויה בטוחה?

למרות שמרפסת תלויה אינה נתמכת בעמודים נוספים, היא חזקה הרבה יותר ממרפסת בטון מאחר והיא עשויה מפלדה מעורבת עם ברזל.

למעשה, מרפסות התלויות מתוכננות כך שהן יכולות להחזיק עד 5 טון באוויר, כך שאתם יכולים לארח בקלות 75 אנשים במרפסת שלכם ולהיות בטוחים שהיא תעמוד בעומס.

יחד עם זאת, המרפסות הללו הן קלות מאוד ואינן מוסיפות משקל מיותר על הבניין המשותף.

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף – הגימורים הקטנים

לאחר ההתקנה, חשוב לוודא שמתבצעת התאמה מלאה של המרפסת לשימוש העתידי שלה.

וודאו שמספר נקודות החשמל מספיק ושהן ממוקמות נכון, שמותקנת מערכת לניקוז המים, שיש נקודת גז במידה ואתם רוצים לשים גריל במרפסת.

כל העבודות הקטנות האלה נעשות מיד עם סיום התקנת המרפסת כך שכל העבודה מסתיימת תוך ימים אחדים והמרפסת שלכם מושלמת.

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף – מה המחיר?

מחירה של מרפסת תלויה אינו זול ונקבע על פי מספר גורמים כמו שטח המרפסת, סוג המרפסת שנבנית ועיצוב המרפסת, כולל נקודות חשמל וחיפויים.

בניית מרפסות בבית משותף – מדוע עדיף לבנות לכל הבניין ביחד?

בתי דירות בישראל נבנו ללא כל מרפסות וזהו דבר מאוד מוזר עקב היתרונות העצומים שיש למרפסות. מרפסת מאפשרת לנו ליהנות מאוויר נעים והיא למעשה עוד חדר עם אוורור מצוין וזהו יתרון עצום באקלים הישראלי. על רקע זה ברור מדוע בניית מרפסות בבית משותף הפכה לדבר כה מבוקש ומדוע בעלי דירות רבים בוחרים להוסיף דירה לבניין שלהם. אך אם אתם מחליטים להוסיף דירה לבניין שלכם קחו בחשבון כי לרוב עדיף בהרבה לבנות מרפסות בכל דירות הבניין. ראשית ישנן עיריות כמו תל אביב למשל שם חל איסור על בניית מרפסת בודדת בבניין. שנית לרוב כאשר בונים מרפסות לכל הבניין אזי העלות תהיה יותר קטנה וזהו יתרון גדול בשבילכם.

בניית מרפסות בבית משותף – האם כל הדיירים צריכים להסכים לבנייה?

כאשר אנחנו מדברים על בניית מרפסות בבית משותף אחת השאלות החשובות ביותר שאנו צריכים לתת עליהן את הדעת היא כמה דיירים אנחנו צריכים שיסכימו לביצוע העבודות. האם כל הדיירים צריכים להסכים או שמא רק חלקם? זוהי שאלה חשובה ביותר שאנו צריכים לתת עליה את הדעת. אם כן אתם צריכים לקבל הסכמה רק מ-75% מהדיירים בכדי לקבל את היתר הבניה. זהו יתרון גדול המבטיח כי ישנו סיכוי הרבה יותר גדול לבנות את המרפסות בבניין. עליכם לדעת כי אם דיירים מסוימים בוחרים שלא לבנות את המרפסת שלהם אזי שאר הדיירים אשר כן בונים את המרפסת יכולים להגדיל את שטח המרפסת שלהם וזהו יתרון גדול שאתם צריכים לתת עליו את דעתכם.

בניית מרפסות בבית משותף – מה קורה עם הדיירים האחרים מגישים התנגדויות?

פעמים רבות בניית מרפסות בבית משותף לא תעבור בלי התנגדות מחלק הדיירים. לרוב ההתנגדות הזאת לא תהיה עניינית ולא תנומק בצורה טובה. על כן אתם צריכים לדעת כי לרוב וועדות התכנון והבנייה לא יקבלו את הנימוקים השונים של הדיירים ויתירו לבנות את המרפסת למרות התנגדות הדיירים. אם נתקלתם בהתנגדות של דיירים אשר הוגשה לוועדת התכנון בגין בניית מרפסת אנחנו מציעים לכם לפנות אל עורך דין ולקבל ממנו חוות דעת מדוע ההתנגדות הזאת לא עניינית ומדוע הוועדה לא צריכה לקבל אותה וכך תבטיחו כי תוכלו להוסיף את המרפסת בצורה הטובה ביותר שיש.

דירה בבניין, גדולה ככל שתהיה, אף פעם לא גדולה דיה בכדי שנוכל לאחסן בה את כל החפצים שלנו. כמעט תמיד יש חלל אחד או חלק מחלל שמשמשים אותנו לאחסון החפצים שלנו ושל הילדים, תליית כביסה וכדומה. בעבר הלא רחוק, הוספת מרפסות בבית משותף היה נראה כמו הליך ארוך, מייגע ולעתים אף מסובך הן מבחינה בירוקרטית והן מבחינת הבלאגן שזה היה גורם ובנוסף לכל זה גם יקר מאוד.

הוספת מרפסות בבית משותף

הוספת מרפסות בבית משותףהיום, תודות לשינויים שנעשו בחוק, מדובר בהליך פשוט וקצר יחסית שיכול לשפר את איכות חייהם של כל הדיירים החיים בבניין. יחד עם זאת, תודות לשינויים ולשיפורים הטכנולוגים שהתבצעו בתחום, אפשר להנות מהרכבת מרפסות מפלדה באופן מודולרי מה שחוסך המון זמן, כסף וגם בלאגן. במידה ואתם מתלבטים לגבי הליך של הוספת מרפסות, הנה כמה שלבים חשובים שאתם צפויים לעבור.

הוספת מרפסות בבית משותף- קודם כל מחליטים

בכדי להימנע מסכסוכים עם שכנים שמתנגדים להוספת מרפסות ואם נשים את הקלפים על השולחן, כמעט תמיד יהיו כאלה חשוב לבחון את התהליך על כל שלביו ולהבין את היתרונות אל מול החסרונות.

עלינו להתייחס לעלויות של הוספת מרפסות ולהציג את הנושא בפני הדיירים. בכדי שהפרויקט אכן ייצא לפועל, 75% מהדיירים בבניין, חייבים להסכים על כך. במידה ואכן יש רוב של 75% מהדיירים, ניתן יהיה לממש את ההחלטה. מאוד מומלץ להשיג הסכמה כמה שיותר כוללת כדי למנוע הגשת ערעורים שיעקבו את הפרויקט.

בוחרים קבלן

בנית מרפסת תלויה בבניין משותף לאחר שהושגה הסכמה של רוב הדיירים ניגשים לבחור את הקבלן שיבצע בפועל את הפרויקט. חשוב לבחור בקבלן המתמחה בתהליך של הוספת מרפסות בבניינים משותפים על כל המשתמע מכך. הנציגים בבניין שאחראים להוביל את הפרויקט יצטרכו ליצור קשר עם מהנדס או אדריכל שיאשרו את הוצאת הפרויקט לפועל מבחינה הנדסית. בשלב הבא, יציג המהנדס את כל אפשרויות הבניה הרלוונטיות לאותו בניין ויסייע לדיירים להחליט לגבי סוג המרפסות שהכי מתאימות לבניין שלכם. תפקידו של המהנדס להוביל את הפרויקט מבחינה בטיחותית ולהוציא את כל אישורי הבנייה הרלוונטים אל מול הרשויות.

בשלב הבא מכינים תכניות בניה מפורטות ומגישים אותם לועדה לתכנון ובניה בכדי לקבל על כך אישור, זאת בכדי לוודא שהבנייה עומדת בתקנים במטרה להוציא את הפרויקט לפועל כמה שיותר מהר. .

מעוניינים בהוספת מרפסות בבניין משותף? חברת בלקון מתמחה בתהליך ולקחה חלק במאות פרויקטים ברחבי הארץ. אנו מבצעים עבור קהל לקוחותנו את כל התהליך התכנוני, עוזרים בהליך קבלת האישורים ועבודות הבניה, מבצעים את ההוספה בצורה מקצועית, מדויקת ללא פשרות עם דגש על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום. לקבלת מידע נוסף לגבי התהליך, השאירו את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים.

בניית מרפסות בבית משותף – תנו לחברה הבונה את המרפסות להתנהל מול הדיירים

בניית מרפסות בבית משותף היא לא עניין של מה בכך ואתם צריכים להבין כי פעמים רבות התקשרות עם חברה תקל עליכם הרבה יותר בכדי לקבל את כל האישורים הדרושים. לרוב החברה שאליה תפנו תפנה אל הדיירים האחרים והיא תנהל את כל ההתנהלות מולם ועל כן מומלץ לפנות אל חברה מסודרת ולא אל קבלן פרטי אשר יבצע את העבודה.

מבחינת שטח המרפסת, קחו בחשבון שמאחר והמרפסת עשויה קורות פלדה דקות, שטח המרפסת המתקבל גדול יותר משטח של מרפסת בטון, לדוגמא. מבחינת העיצוב, לא מומלץ לחסוך בתחום הזה על מנת להבטיח הנאה מלאה מהמרפסת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!