האם משלמים ארנונה על מרפסת?

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

קיבלתם את חשבון הארנונה ופתאום אתם מבינים שמחייבים אתכם גם על שטח המרפסת? האם זה חוקי? האם משלמים ארנונה על מרפסת? מהם הפרמטרים שעל פיהם נקבע גובה הארנונה בדירה? על שאלות אלו ועוד בשורות הבאות.

כיצד נקבעים התנאים לתשלום ארנונה למרפסת שמש?

בכדי לענות על השאלה האם משלמים ארנונה על מרפסת פלדה ?, יש להסביר תחילה כיצד מגדירות הרשויות המקומיות השונות את הכללים והחוקים העירוניים שלהן. לכל רשות מקומית יש את הזכות לקבוע את חוקי העזר העירוניים החלים בתחומה, וזאת בכפוף לחוקי הגג הרלוונטיים לכל נושא ונושא. כך למשל, בתחום הארנונה ישנו חוק גג ועל פיו יכולה כל רשות מקומית לקבוע את אופן חישוב השטח לחיוב ארנונה, ובכלל זה גם מרפסות. המשמעות היא שחיוב הארנונה בישוב שלכם יכול להיות שונה מאוד מזה שבישוב הסמוך לכם, וייתכן מאוד שבעוד אתם מחויבים לשלם ארנונה על המרפסת בביתכם, בישוב הסמוך אין כל חיוב ארנונה על מרפסת תלויה .

ארנונה עריית תל אביב

ארנונה עיריית הרצליה

ארנונה עיריית כפר סבא

פערים והבדלים בין הרשויות השונות

ככלל, בעבר נהוג היה לחייב ארנונה גם שטחי מרפסת, ובתנאי שהמרפסת הייתה מקורה, או שגודלה עבר סף מינימום מסוים. מרפסות פתוחות וקטנות לא היו מחויבות כלל בארנונה. בשנים האחרונות החמירו הרשויות המקומיות את חוקי הארנונה שלהן בניסיון להגדיל את גביית הארנונה בתחומן, ובין היתר החילו את חובת תשלום הארנונה גם על מרפסות. בהיבט זה, כפי שאמרנו קודם לכן, כל רשות מקומית רשאית להגדיר את חוקי הארנונה שלה ואת אופן חישוב הארנונה, על כן הכללים החלים בישוב שלכם יכולים להיות שונים לגמרי מאשר בישוב אחר. ישנם ישובים בהם אין כל חיוב בארנונה על מרפסות פתוחות עד 12 מ"ר, בעוד בישובים אחרים החיוב חל על כל סוגי המרפסות. בישובים אחרים, תשלום הארנונה מותנה במטרת השימוש במרפסת, ובאחרים למטרת השימוש אין כל משמעות. ישנם ישובים בהם תשלום הארנונה על מרפסת מופחת ביחס לתשלום על עיקר הבית, בעוד בישובים אחרים מדובר בתעריף זהה לחלוטין, כאילו הייתה המרפסת חלק אינטגרלי מהדירה. בישובים מסוימים מחייבים אך ורק על מרפסות פנימיות, בעוד באחרים מחייבים גם על מרפסות חיצוניות.

זה אפשרי וחוקי לגבות ארנונה על מרפסת

בהתאם לכך, ועל מנת לענות על השאלה האם משלמים ארנונה על מרפסות תלויות , התשובה היא שזה בהחלט אפשרי וחוקי מצד הרשות המקומית לחייב אתכם ארנונה על שטח המרפסת, ולעובדה שחבר שלכם או קרוב משפחה אינו מחויב על כך בישוב בו הוא גר, אין כל משמעות. חברת בלקון מרפסות המתמחה בבנייה, הוספה והרחבת מרפסות יכולה לספק לכם מענה ספציפי לישוב בו אתם גרים על פי כללי הארנונה החלים בו.

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים שואלים את עצמם האם משלמים ארנונה על מרפסות, ובמקרים אחדים אף ננקטו הליכים משפטיים כנגד הרשויות המקומיות שחייבו ארנונה על מרפסת. בפועל, לרשות המקומית יש את הזכות המלאה לגבות ארנונה על שטחי מרפסת, וכל רשות יכולה לקבוע את התנאים והתעריפים השונים שיחולו על התושבים המתגוררים בתחומה.

האם משלמים ארנונה על מרפסת?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!