צביעת בניין מגורים: מה זה כולל וכיצד להשיג היתר בניה?

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים
מה כולל פרויקט צביעת בניין מגורים? האם מדובר בצביעה חיצונית, פנימית או שתיהן גם יחד? האם ישנן פעולות נוספות שיש לבצע מלבד מריחת שכבת צבע? האם פרויקט צביעה לבניין משותף מצריך הוצאת היתר בנייה? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה כולל פרויקט צביעה לבניין משותף?

צביעת בניין מגורים הוא מונח שיכול להתייחס לצביעה פנימית של הבניין, קרי צביעה של חדר המדרגות והלובי או לצביעה חיצונית של הבניין, קרי צביעה של מעטפת הבניין החיצונית. ככלל, מדובר על שני פרויקטים שונים מאוד שגם עלותם שונה מאוד. צביעה חיצונית של בניין הוא תהליך שדורש גם ביצוע עבודות תיקון לסדקים, עבודות בטון וברזל חשוף, סתימת סדקים, החלפת מסתורי כביסה ולעיתים גם החלפת חלונות. הצביעה עצמה היא רק שלב אחד בתוך התהליך כולו ובסך הכל פרויקט צביעה חיצונית נחשב יותר לפרויקט שיפוץ של קבלן שיפוצים מקצועי מאשר לפרויקט צבע. לעומת זאת, צביעה של חלל הפנים של הבניין הוא פרויקט פשוט יותר שמסתכם בדרך כלל בצביעה נטו של קירות הפנים בבניין עם אפשרות לביצוע עבודות טיח לחידוש הטיח בבניין, אם נדרש. יחד עם זאת, במידה ומדובר במבנה גדול ומרווח בעל חדר מדרגות גדול בכל קומה, יכולה העלות של פרויקט פנים כזה להיות גבוהה אף יותר מפרויקט צביעת חוץ בשל שטח הפנים הגדול של כלל הקירות שיש לצבוע במסגרתו.
ריצוף עבודות

האם נדרש היתר בנייה לצורך פרויקט צביעת בניין מגורים?

ובכן, התשובה תלויה בסוג הפרויקט שאתם רוצים להוציא אל הפועל. במידה ומדובר בפרויקט של צביעת חלל הפנים של הבניין אין כל צורך בהוצאת היתר בנייה, אלא אם במסגרת פרויקט הצביעה אתם רוצים לשלב פעולות נוספות כמו שבירת קירות שמשמשים כקירות תמך בבניין או בפעולות שתוצאותיהן עשויות להיות ניכרות כלפי חוץ. לעומת זאת, בפרויקט צביעת חוץ של בניין משותף, ייתכן מאוד שתצטרכו להוציא היתר בנייה, במיוחד אם מדובר בגוון שונה מהגוון המקורי ובמיוחד אם צביעת הבניין יכולה להבליט אותו בצורה חריפה ביחס לבניינים הסובבים אותו.
צביעת דירה
כללי החובה והפטור מהוצאת היתר בנייה הם כללים שמכוסים במסגרת חוקי התכנון במדינת ישראל, אך גם במסגרת חוקי העזר של הרשויות המקומיות. ייתכן שברשות המקומית שבתחומה ממוקם הבניין, ניתן פטור מראש לכל פרויקט צביעת בניין מגורים לרבות צביעת חוץ, בכפוף לכך שמדובר בגוון זהה לגוון המקור, בעוד שברשות אחרת כל פרויקט של צביעת חוץ לבניין משותף דורש היתר בנייה. מה נכון לגביכם? את זה תוכלו לברר בוועדה המקומית לתכנון ובניין של הרשות המקומית בתחומה נמצא הבניין שלכם. שימו לב, שגם אם נדרש לכם היתר בנייה, לרוב תוכלו להוציא אותו במסלול המקוצר בתוך 45 יום ואם אין פעולות חריגות שאתם מעוניינים לבצע, גם סביר שההיתר יאושר ללא עיכובים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!