שיקום חזיתות מבנים

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

שיקום חזיתות מבניםבישראל קיימים רבים מבנים ישנים ונטושים המהווים סכנה פוטנציאלית לקריסה. מאחר ובישראל קיים איום של רעידות אדמה, המצב של מבנים אלה הוא עוד יותר מסוכן. רוב המבנים בישראל לא עברו שיפוץ במשך לפחות חמישים שנה, ולכן סיכון הקריסה שלהם הוא גדול ביותר. לכן, חשוב מאוד לבצע שיקום חזיתות מבנים, החזקתם ושיפוצם כדי להבטיח את יציבותם ובטיחותם. כל מה שצריך לדעת על שיקום חזיתות מבנים במאמר לפניכם.

מהו תהליך שיקום חזיתות מבנים?

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך הכולל מספר פעולות שמטרתן לשקם, לחזק ולשפר את עמידות המבנה ולשדרג את החזית שלו. השיקום דרוש במקרים של מבנים ישנים, מבנים הנמצאים בקרבת חופי ים ועומדים בלחות גבוהה, או מבנים שנפגעו מנזקים אחרים. במצבים כאלה, הפעולה כוללת חיזוק המבנה וטיפול ברכיבים העיקריים שבו, כגון ברזל ובטון. עם הזמן, יכולים להתפתח נזקים אסתטיים ובטיחותיים בחזיתות הבניין, כמו טיח ובטון סדוקים. בעת זיהוי נזקים אלה, חשוב לבצע שיקום וחיזוק מבנים המבטיח יציבות, בטיחות ואסתטיקה של המבנה. למען ביצוע השיקום בצורה המתאימה ביותר, חשוב לבחון את צרכי המבנה, לבדוק את מצבו ואת רכיביו, על מנת לבחור את סוג השיקום המתאים ביותר למקרה הספציפי.

בתהליך שיקום חזיתות מבנים, נדרשים מקצוענים כמו מהנדסי בניין וקבלני בנייה המבינים את הפעולות הנדרשות ובודקים את עמידות המבנה. במסגרת התהליך יש לבחון את הפגעים השונים במבנה כדי להבין את הטיפול המתאים ביותר.

מתי נבצע שיקום חזיתות מבנים?

שיקום חזיתות מבנים הוא תהליך הנעשה במקרים שבהם מופיעים מגוון מפגעים שונים ונדרש תיקון שלהם. מפגעים אלה כוללים בין היתר חלקי בטון וטיח רופפים, עמודי בניין שבורים או סדוקים, קירות חיצוניים סדוקים, מעקות וחומות שבורים או בסכנת קריסה, מרפסות רעועות וברזלים הסובלים מתהליך קורוזיה.

מעבר לפגעים המוזכרים, קיימים גם מקרים נוספים שדורשים שיקום חזיתות מבנים. לדוגמה, מבנים שלא פעילים לתקופה מסוימת והופכים לנטושים נחשבים למסוכנים ויש צורך לשקם אותם כדי לשפר את הבטיחות שלהם. מבנים הנמצאים במצב של הזנחה הם עוד מקרה בו נדרש שיקום מבנים למניעת מפגעי תברואה ולשמירה על חיי הדיירים. בנוסף, ישנם מקרים בהם נערך שיקום של חזית המבנה על מנת לשדרג את הנכס ולהעלות את ערכו. בכך אנשים יכולים לרכוש נכסים ישנים ולשקם אותם על מנת להשביח אותם ולהפוך אותם למתאימים למגורים.

מה התהליך של השיקום?

אם המבנה שלכם רעוע, חלש וכולל פגמים שונים, מומלץ להתחיל בתהליך שיקום חזיתות מבנים. השלב הראשון הוא להתייעץ עם קבלן שיקום מבנים או מהנדס בניין ולבצע בדיקה יסודית למבנה. הבדיקה מיועדת על מנת לבחון את חוזק המבנה והאם הוא יכול לשאת את העומסים הצפויים להתרחש בתהליך השיקום. אם המבנה מסוגל לשאת את העומסים, ניתן להתחיל בתהליך.

על מנת להתחיל שיקום חזיתות מבנים, קבלן השיקום ישטוף את המבנה באמצעות מכונת לחץ מים כדי להסיר שאריות פיח, לכלוך וחלקי טיח רופפים. בשלב הניקוי יש לטפל גם בחלקי הברזל החשופים שעוברים תהליך קורוזיה ולנקות אותם באמצעות מברשת פלדה. בשלב זה יש להסיר חלקי קורוזיה מהברזל עד שנגיע לברזל בריא. לאחר מכן, יש למרוח חומר המונע קורוזיה ושומר על הברזל מפני התפוררות והתרסקות. בשלב הבא יש לטפל בסדקים במבנה ובכל הליקויים הקיימים בו. לבסוף, יש לבצע טיוח ושיוף מחדש ולצבוע את חזית המבנה מחדש בשביל לקבל תוצאה אסתטית ואיכותית. הצביעה מסייעת גם לאיטום המבנה.

חשוב לבחור קבלן שיקום מקצועי

בביצוע שיקום חזיתות מבנים המטרה המרכזית היא שיפור העמידות של המבנה ושיפוץ אסתטי שלו. כדי לקדם את הבטיחות והיציבות של המבנים ולבצע שיקום בצורה יעילה, יש לבחור בקבלן שיקום מקצועי ומנוסה. הבחירה בקבלן מתאים חשובה וניתן לקחת בחשבון מספר פרמטרים-

  • ניסיון: בחרו בקבלן עם ניסיון מתאים בתחום השיקום. חשוב שהקבלן יהיה מקצועי ויוכל לבצע את התהליך בצורה מקצועית. כדאי לבדוק את העבודות הקודמות של הקבלן על מנת לראות את רמת המקצועיות שלו.
  • רישום: מומלץ לבחור בקבלנים רשומים. רישום הוא תהליך שמתבצע על ידי רשם הקבלנים ומעיד על ההכשרה של הקבלן לביצוע העבודה ועל כך שהוא מורשה. במידה ויש בעיות עם הקבלן, ניתן לפנות לרשם הקבלנים.
  • זמינות: וודאו שהקבלן מסוגל להתחיל ולסיים את העבודה בזמן הרצוי. זמינות הקבלן חשובה כדי להבטיח את ההתקדמות והסיום של הפרויקט בהקדם האפשרי.
  • ביטוח: וודאו מראש שלקבלן כלל הביטוחים הנדרשים לביצוע העבודה. זה כולל ביטוח לצוות העובדים, ביטוח לדיירים של המבנה וביטוח לנזקים שונים שעשויים להיגרם במהלך העבודה.
  • המלצות: יש לבדוק המלצות וחוות דעת על הקבלן. חשוב לוודא את אמינות המקורות ולקחת בחשבון מספר המלצות מרובות כדי לקבל החלטה מושכלת.
  • מחיר: לאחר השוואת מחירים בין מספר קבלנים, יש להתחשב לא רק במחיר הזול ביותר, אלא גם באיכות השירות והחומרים שימושיים בתהליך השיקום. חשוב למצוא את האיזון המתאים בין המחיר לתמורה שמתקבלת.

בחירת קבלן מתאים ומקצועי תסייע בביצוע השיקום בצורה מוצלחת ובאיכות גבוהה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!