הוספת מרפסת היטל השבחה

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

רוב האנשים גרים בבניין משותף וחולמים על מרפסת שמש שבה נוכל להשתזף או סתם לרבוץ בשמש מבלי לעשות כלום. במקום לנסוע לבתי מלון וליהנות ממרפסת שמש, ניתן להוסיף מרפסת לביתנו וליהנות בה לאורך כל השנה מבלי לצאת לנופשים. אך רגע לפני שאת מוסיפים מרפסת חשוב לדעת, הוספת מרפסת היטל השבחה לא רק דורשת מכם אישורים להוספת מרפסת אלא גם דורשת מכם היטל השבחה ברגע שהוספתם מרפסת. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון בטרם מבצעים הוספת מרפסת לבית.

מהי הוספת מרפסת היטל השבחה?

הוספת מרפסת היטל השבחה נעשית כאשר הוספת המרפסת הינה מעל 12 מ"ר. על מנת לקבל אישור להוספת שטח זה יש לפנות לעירייה על מנת לקבל אישורים לזכויות בנייה עודפת. יש לקחת בחשבון שלא תמיד יאשרו לכם את השטח שאתם רוצים או שלא יאשרו לכם בכלל הוספת מרפסת.

האם ישנם הגבלות לגבי גודל המרפסת שניתן להוסיף?

שטח מרפסת אשר דייר יכול לבנות בביתו הוא 12 מ"ר לאחר קבלת היתר בניה למרפסות. במידה שיש שכנים אשר אין להם מרפסת שמש, תוכלו להשתמש בזכויות הבנייה אשר לא נוצלו ובהסכמתם המלאה לבנות או להרחיב את המרפסת או המרפסות אשר בביתכם עד לגודל של 14 מ"ר. אם תרצו יותר מ-14 מ"ר תצטרכו אישורים לזכויות בנייה עודפת,

האם ניתן להוסיף מרפסת בבתים ישנים?

ניתן להוסיף מרפסת שמש בבתים ישנים ללא קשר למספר השנים שהם קיימים. אך לשם הוספת מרפסת יש צורך במיפוי המבנה באמצעות מהנדס בניין  ובהתאם לכך יש לתכנן את בניית המרפסת בהתאם למצב הקיים של המבנה.

https://www.mako.co.il/living-rooms/other/Article-49996546cd0d651006.htm

האם קיים היטל השבחה בגין בניית מרפסת?

החלטתם על פרויקט הוספת מרפסות לביתכם, על הוספת מרפסת בביתכם אין היטל השבחה בבניית מרפסות עד ל-12 מ"ר. מעבר ל-12 מ"ר קיים היטל השבחה על מרפסות. אז אם אתם רוצים לחסוך בהוצאות היטל ההשבחה כדאי לכם מאוד להוסיף מרפסת שמש עד 12 מ"ר ולא יותר.

הצורך במהנדס ובאדריכל בעת בניית מרפסת

בעת הוספת מרפסת  יש צורך במהנדס ובאדריכל. בניית מרפסת שמש מחייבת אישור של הרשויות השונות. על המרפסות להיות בטוחות, עמידות, נוחות, מעוצבות בהתאם לרשות המקומית. לאורך כל התהליך ישנה חלוקת תפקידים מוגרת על המהנדס לתכנן את שלד המרפסת בטרם הוספת מרפסת היטל השבחה. הוא צריך להבטיח כי המרפסת יציבה מספיק בהיבט ההנדסי שלה על מנת שלא תקרוס. לעומת זאת, על האדריכל לתכנן את המרפסת שאתם רוצים בהתאם לצרכים האישיים שלכם ובהתאם לתקנות הבנייה.

האם ניתן להוסיף מרפסות לחלק מהדיירים בבניין?

הוספת מרפסת היטל השבחה תלויה בכמות הכללי של המרפסות בבניין עצמו. אם ישנה מרפסת בודדת ניתן לבצע השלמה חיצונית בהתאם למדיניות הרשות המקומית, תוך כדי התייחסות למיקום המרפסת עצמה בין אם היא חזיתית, עורפית או צדדית.

הוספת מרפסת היטל השבחה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!