הוספת מרפסות בבניין קיים

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

אין ספק כי הוספת מרפסות בבניין קיים או בבניין משותף עשויה להעלות את ערך הדירה שלכם משמעותית.

אבל, הוספת מרפסות בבניין מרובה דיירים היא לא עניין פשוט וחיבת להתבצע על פי חוק המרפסות.

הוספת מרפסות בבניין קיים – משמעות התהליך

החלטתם להוסיף מרפסת כדי לשדרג את איכות החיים שלכם או להעלות את ערך הדירה שלכם למקרה ותרצו למכור אותה בעתיד.

כדי לוודא שתקבלו היתר בניה למרפסות מהעירייה ותוכלו להוזיל עלויות, מומלץ לרתום את יתר הדיירים לפרויקט ולהוסיף מרפסות לכל הבניין.

קחו בחשבון שלמרות שהבנייה עצמה אורכת רק שבוע, השגת היתר הבניה יכולה לקחת חודשים ואפילו שנים.

הוספת מרפסות בבניין קיים – מה הגודל המותר ?

כעיקרון, כל בעל דירה בישראל רשאי לבנות מרפסת של עד 12 מטר רבוע ללא קשר לשטחים שאושרו לבנייה ונוצלו לצורך זה.

חלק מהרשויות בארץ מאפשרות בנייה של מרפסות בגודל של עשרה אחוזים משטח הדירה או עד 14 מטר רבוע, הגדול מביניהם,  גודל המרפסת כמובן משפיע על מחיר המרפסת.

אם יש לבניין שטחים מאושרים לבניה שלא נוצלו, ייתכן והעיריה תאפשר לכם להרחיב את המרפסת מעבר לכך.

 

הוספת מרפסות בבניין קיים – ישיבת דיירים

לפני שנכנסים לשיפוץ, כנסו ישיבת דיירים רשמית והודיעו לדיירים מראש על הנושא שבו תעסוק הישיבה.

הגיעו לישיבה מוכנים עם כל העלויות הצפויות לפרויקט מסוג זה ועם הסבירות לקבלת היתר בניה להוספת המרפסות.

אחרי שהדיירים הסכימו לפרוייקט, יש להקים וועד מרפסות שיהיה אחראי לגביית התשלומים וייצג את הדיירים מול אנשי המקצוע.

 

הוספת מרפסות בבניין קיים – בחירת קבלן או חברת בנייה 

כל חברות הבנייה והקבלנים בתחום השיפוץ רשומים במשרד השיכון כדי להקל עליכם לבחור קבלן איכותי.

יחד עם זאת, יש לוודא שלחברת הבנייה או לקבלן יש גם את הניסיון הדרוש והמתאים לפרוייקט שלכם על ידי בדיקת פרויקטים אחרים שבוצעו על ידם.

לאחר שבחרתם קבלן וחתמתם איתו על חוזה מפורט, בנו איתו תוכנית בניה וגשו לעירייה לקבלת היתר בניה.

הוספת מרפסות בבניין קיים – קבלת היתר בניה  

את התוכניות המפורטות שבניתם עם הקבלן עליכם להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריה כדי לקבל היתר בניה.

היתר הבניה נועד לוודא שכל בניה שנעשית על שטח ששייך לעירייה נעשית לפי תקני הבנייה שקבעה העירייה.

כאמור, תהיו מוכנים לעובדה שקבלת ההיתר יכולה לקחת כמה חודשים ואפילו כמה שנים.

הוספת מרפסות – דיירים סרבניים

כדי לקבל היתר בניה נדרש אישור של לפחות 75% מהדיירים לפרויקט.

במקרה של דיירים סרבנים, יתר הדיירים יצטרכו לשאת בעלות של הבנייה החלקית, כאשר העלויות משתנות על פי סוג הבנייה, לדוגמא, בניית הרצפה בלבד או גם הקמת מעקה.

עדכנו את הדיירים הסרבנים שאם ירצו להשתמש במרפסת מאוחר יותר, העלויות שלהם יהיו גבוהות יותר ותהליך קבלת היתר הבניה מורכב יותר מאשר אם ישתתפו עם יתר הדיירים.

מרפסות שמש – תוספת לאיכות החיים

בוודאי שאלתם את עצמכם איך אפשר להשתזף בשמש, בבית, בלי לצאת לחוף ובלי הטרחות אחרות. ובכן, אם אתם רוצים לעשות זאת, ובישראל ברוך השם יש הרבה שמש, מרפסות שמש הן הפתרון. מרפסת כזו מותקנת למעשה מחוץ לבניין – כך שהיא חשופה באופן משמעותי יותר לשמש, ומכאן שמה, מאשר מרפסת רגילה שאיננה בולטת החוצה. לרוב מדובר על תוספת, מכיוון שזו שיטת עיצוב והתקנה חדשים יחסית שלא היו קיימים פעם. אבל השורה התחתונה: אפשר להשתזף בבניין!

בעבור מי מרפסות שמש מתאימות

עכשיו ברצינות, מרפסות שמש מתאימות למי שיש לו דירה שמאפשרת זאת. למשל, בניין גדול שאין לו בניינים צמודים אליו בצורה שאינה מאפשרת חריגה. כלומר, אם אתם גרים בקומה 2-3 ומעלה ורוצים לבלוט החוצה עם מרפסת שיוצאת אל הרחוב כמעט, מרפסות שמש הן אופציה. בעבור מי שגר בתנאים אף נוחים יותר, כמו למשל – גג או פנטהאוז, אפשר בהחלט להתקין מרפסות שמש. כמובן שזה דורש תכנון, התאמה לבניין ולעבור את כלה אישורים שמיד נפרט, אבל אזרחי ישראל יכולים לשמוח – מרפסות שמש הן משהו בר השגה, לא יקר במיוחד ולא מסובך לבנייה, בהחלט בהשוואה לעבר.

מרפסות שמש – האם יש להן יתרונות על פני מרפסת רגילה

מרפסות שמש מגיעות עם הרבה מאד יתרונות על פני מרפסת רגילה. מרפסת רגילה היא דבר מצוין, אבל הוא חלק מתכנית המתאר של הבית הקיים ולכן היא מוגבלת.

  1. הן נראות מרשימות ומדהימות, בוודאי ביחס למרפסת סטנדרטית. הן ממש חדר צף, שבולט החוצה, וכולם רואים זאת – השכנים, עוברי האורח, כולם. יש לזה אפקט מרשים מאוד.
  2. בגלל הצורה והמיקום שלהן – מרפסות שמש מכניסות הרבה מאד אור הביתה, וזאת בעקבות נטייה לקרות אותן בעיקר בזכוכית, כך שהן בעצם כמו חדר אור ענק שמכניס את כל קרני השמש הביתה, ולכן גם קוראים להן מרפסות שמש. יתרון זה מביא גם לחסכון בחשמל ותאורה כי הבית פשוט שטוף שמש, ואפשר לקרוא עיתון, לשתות קפה ולבלות עם חברים במרפסת.

מרפסות שמש – תעצבו כאוות נפשכם

אם מרפסות בנויות עם הבניין הן בהתאם לעיצוב האדריכל שתכנן את הבניין, היום לאזרחים יש הרבה יותר כוח. מכיוון שמדובר בתוספת בכל מקרה, אתם יכולים בהנחה ויש לכם את האישור לעצבה איך שבא לכם. אפשר לשחק עם הצורה, הזכוכית, הצבע, הגודל, והעיקר שזה יהיה אטום, בטיחותי ויציב. זה מאפשר לכם ליהנות ולהרגיש שתרמתם מאד לעיצוב הבית של עצמכם, ללא קשר לעובדה שזה מעלה מאד את ערך הבית והשווי הכלכלי שלו. בנוסף, הגודל מאפשר גם בילוי של ממש – בוודאי אם עיצבתם בעצמכם ואתם מרגישים מחוברים, כך שאפשר לארח חברים לארוחות ערב, וזה מאפשר מרחב מחייה גדול, שלא דורש שום שינוי בחדרים הפנימיים בבית, בגודל או בחלוקה שלהם.

קבלני בניין רבים מוסיפים לשטח של כל דירה שהם בונים גם מרפסות שמש. מהי מרפסת השמש? מה המעמד שלה ביחס לכל חלקי הבית האחרים? מה היתרונות והחסרונות בתוספת של מרפסת שמש לבנת? בשורות להלן נביא תשובות לשאלות דלעיל.

מהי מרפסת השמש ומה המעמד שלה ביחס לכל שאר הבית

מרפסות שמש הינן מרפסות חיצוניות,

בדרך כלל בלתי מקורה, שאיננה נכללת בשטח הבית. המרפסת כאמור בולטת בדרך כלל אל מחוץ לקיר הבניין, וכדרך אגב מוסיפה כמה מטרים לשטח הדירה. זאת, למרות שמבחינת החוק המקום איננו נכלל בשטח הבית המחושב הן לצורך תשלום מיסים והן לצורך חישוב השטח לצורכי מכירה של הבית.

ככלל, אין מניעה לעשות שימוש ככל העולה על רוחם של דיירי הבית. ניתן להציב שפם ריהוט, כסאות נוח, ספסלים, שולחנות וכל ריהוט אחר. במזג האוויר השורר בישראל, השהייה במרפסת השמש עשויה להיות מהנה במרבית הזמן. בימי הקיץ הלוהטים ניתן להשתזף בה, ורק בימים גשומים ממש לא ניתן לעשות בה שימוש הולם. האביב והסתיו הן שתי העונות שבהן מרפסת השמש עשויה להיות המקום הנפלא ביותר בבית.

היתרונות והחסרונות של מרפסות שמש

היתרון הגדול של מרפסות שמש הוא בתוספת הבלתי צפויה שהיה מהווה לשטח בית. מצד אחד, מרפסות השמש אינן רשומות כחלק משטח הבית, כפי שכבר נאמר. מצד שני, מרפסות תלויות  עשויות להיות למעשה הגינה שכל אחד רוצה, האזור לעריכת מנגלים, התכנסויות משפחתיות תחת כיפת השמיים וסתם מקום להשתזף בו בימי הקיץ החמים. עיצוב נכון עשוי להפוך את מרפסות השמש למקום נפלא לשהות בו גם בשעות הלילה.

יהודים שומרי תורה ומצוות עשויים להשתמש במרפסת השמש לצורך בניית סוכה חוקית למהדרין, מה שמונע מהם את הצורך לבנות סוכה שכונתית או לשרך דרכם למקום מרוחק, על מנת לברך בסוכה. היתרון הגדול של הסוכה טמון בארעיות שלה, מה שגורם למרבית המתנגדים לבנייה להימנע מהגשת תלונות, מה גם שעש שאלה תתבררנה, יעבור החד. החיסרון הגדול של מרפסת השמש הוא שבמרבית המקרים לא מתאפשרת בניית פרגולה, או כל מבנה קבוע אחר על המרפסת כאמור. רשויות מקומיות מאחרות במתן אישורים לבנייה, וגם אלה שהעניקו אישורים לבניית פרגולות על מרפת השמש, עושים זאת במשורה ובמקרים מעטים בלבד.

מרפסות שמש מהוות תוספת מבורכת לבית, עם כל הבלבול הנגרם, או שלול להיגרם בעטיה. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחסרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך לתכנן את הבית האהוב עליך ולהוסיף לתכנון את מרפסת השמש.

מרפסות שמש

בהצלחה !

הוספת מרפסות בבניין קיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!