איטום מרפסות מתכת

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

איטום מרפסת הוא אחד מהשלבים החשובים ביותר בשלב הגמר של בניית מרפסת ולרמת הביצוע של שלב זה יכולות להיות השלכות כבירות על חוויית השימוש העתידית שלכם במרפסת. דברים אלה נכונים לגבי כל מרפסת והם נכונים גם לגבי מרפסות מתכת. מה הן פעולות האיטום המבוצעות במסגרת איטום מרפסות מתכת? מהו התפקיד הנוסף של שלב האיטום כאשר מדובר במרפסת מתכת? על כך בשורות הבאות.

למה נדרש איטום של מרפסת?

מרפסת היא למעשה הארכה של שלד המבנה כלפי חוץ. המרפסת עומדת תלויה בין שמים וארץ כשהיא חשופה לחלוטין לפגעי מזג האוויר, ללחות ולגשם. המשמעות היא שכל משטח וכל מכלול המותקן במרפסת חייב להיות אטום בפני חדירת מים על מנת להימנע מחדירת מים אנו ממליצים לכם לפנות לאתר המרכז הישראלי לאיטום אל תוך שכבות החומר של המרפסת ולא פחות מכך אל תוך התשתיות העוברות במרפסת ובמיוחד תשתיות חשמל. אבל עוד מעבר לכך, איטום מרפסות מתכת ובכלל נדרש בכדי למנוע מצב בו הופכת המרפסת למוביל מים אל תוך המרחב הביתי. איטום לא מספק של המרפסת ושל קו החיבור שלה עם קיר המבנה, יכול להוביל לחדירות מים בלתי פוסקות מהמרפסת אל תוך המבנה דרך הרצפה ודרך הקיר אליו מחוברת המרפסת. איטום מרפסת מתכת ובכלל, פרט להשפעתו על איכות החיים שלכם בבית ועל היכולת שלו למנוע חדירות מים בלתי רצויות לבית, הוא גם מרכיב בטיחותי חשוב על מנת למנוע מצבי התחשמלות בגין חדירת מים לתשתית החשמל במרפסת.

המקרה הפרטי של מרפסת מתכת

על כל הסיבות הקריטיות שפירטנו לעיל ואשר הופכות את התהליך של איטום מרפסת לתהליך חשוב, המקרה הופך להיות עוד מורכב יותר כאשר מדובר במרפסת מתכת. מרפסת מתכת היא למעשה מרפסת שהשלד שלה עשוי מפלדה במקום מבטון. על גבי המתכת מבצעים פעולות חיפוי וריצוף שהופכות את המרפסת למרפסת ככל מרפסת אחרת, אבל עמוק בפנים השלד נותר פלדה. כידוע, פלדה אינה אוהבת מים וחדירה של מים אל תוך שלד הפלדה יכולה להוביל להיווצרות חלודה שתחליש את שלד המרפסת עד כדי גרימת חוסר יציבות מבנית. חדירה כזאת של מים יכולה להתרחש בשקט בלי שאף אחד מרגיש בה ולאורך זמן כשבינתיים הפלדה הולכת ומחלידה, הולכת ונחלשת.

בדיוק מהסיבה הזאת, איטום מרפסות מתכת הוא איטום שצריך להתבצע בצורה הרבה יותר קפדנית ומקיפה תוך הקפדה יתרה על איטום הרמטי של המעטפת העוטפת את הפלדה ואף שילוב של אלמנטים לניקוז ואוורור שלד המתכת על מנת למנוע הצטברות של מים. תכנון נכון של מרפסת פלדה יבטיח שגם במקרה של חדירת מים אל גוף המרפסת, חדירה זו תוביל לבסוף לסימנים על פני השטח על מנת שניתן יהיה לזהות אותה ולא להסתמך אך ורק על המרכיב של איטום מרפסות פלדה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!