איתור נזילות במרפסות שמש

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מרפסת שמש היא מרחב דירתי שנמצא למעשה חשוף לחלוטין לפגעי מזג האוויר וככזה רגיש מאוד לנזילות, גם אם לא עובר במרפסת אפילו צינור אחד. בנוסף לכך, במרבית המרפסות מותקנת גם תשתית מים המיועדת לשמש לצורך ברז שירות לבית ולצורך שטיפת המרפסת. איתור נזילות במרפסות שמש נדרש כאשר מופיעים כתמי רטיבות במשטחי המרפסת (קירות או רצפה) וכן כאשר מים חודרים מהמרפסת אל תוך המבנה, לעיתים לדירה שמתחת. איך מבוצע איתור הנזילות והאם צריך לשבור קירות לשם כך? על כך בשורות הבאות.

נזילות במרפסות שמש

מרפסת יכולה להוות מקור רב להנאה בבית אבל גם מקור לנזילות ובעיות הנובעות מאיטום לקוי. איתור נזילות במרפסות שמש הוא שירות שכיח מאוד וכמעט כל בעל מרפסת, נתקל בשלב כזה או אחר במצב של נזילות במרפסת, בין בגלל תקלה בצנרת, בין בגלל תקלה באיטום ובין בגלל תקלה בניקוז של המרפסת. העניין הוא שבמרפסת שמש קיים קושי לאתר את מקור הנזילה עצמו ולכן יכול התהליך להפוך למורכב יותר מאשר באיתור נזילה למשל בדירה שמופיע בה כתם רטיבות בדיוק מתחת למיקום בו ממוקם חדר האמבטיה בדירה למעלה' חברת תדמור טכנולוגיות מתמחה באיתור כל סוגי הנזילות

איתור באמצעות טכנולוגיות מתקדמות

בעבר, בכדי לאתר נזילה, בין שבמסגרת איתור נזילות במרפסות שמש ובין שבכל חלק אחר של הבית, היה צורך להעריך פחות או יותר את המיקום של מקור הנזילה ואז לבצע חישוף של הצנרת באמצעות שבירת קירות או הרמת מרצפות, וכל זאת רק בכדי לבדוק את הצנרת ולאתר את מקור הנזילה. היום, תהליך זה של איתור נזילות במרפסות שמש מתבסס על טכנולוגיות חדישות המאפשרות לאתר את מקור הנזילה מבלי בכלל לגעת בקיר. לצורך איתור הנזילה נהוג להשתמש באחת משלוש הטכנולוגיות הבאות:

אולטרה סאונד – המדובר למעשה במערכת המשדרת גלי קול אל הקיר ובהתאם לגלי הקול המוחזרים, מפענחת את המתרחש בתוך הקיר ויוצרת מפה של עצמים לפי פערי צפיפות החומר.

צילום טרמי – הקיר החשוד מצולם באמצעות מצלמה טרמית וזו מייצרת מפה של פערי טמפרטורות שגם היא אינה תמונה ממש ויזואלית, אך מהווה כמפה שניתן לקרוא ולפענח אותה על ידי אנשי מקצוע.

איתור נזילות בגז – במקרה של נזילות הנובעות מנזילה בצנרת, מבוצעת הזרמה של גז אל תוך צנרת המים. במידה וקיימת דליפה בצנרת, הגז יברח דרך פתח הדליפה ויתפזר בתוך חללים ריקים בקיר. באמצעות חיישני הרחה המוצמדים לקיר מבחוץ, ניתן לזהות את המיקום המדויק בו יוצא הגז מהצנרת ולמקם את מקור הנזילה.

כל הטכנולוגיות הללו יכולות להיות רלוונטיות במקרה של איתור נזילות במרפסות שמש, אם כי הן פחות יעילות במקרה של נזילות הנובעות מאיטום לקוי של המרפסת. במקרה כזה יש לבצע בדיקת איטום יסודית ולבצע איטום מחדש של כל מרחב המרפסת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!