תוכנית קונסטרוקציה למרפסות תלויות

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מרפסת היא חלק בלתי נפרד מהבית וכאשר אנו שוהים במרפסת, אנחנו אמורים לחוש ביטחון מלא כאילו אנחנו עומדים בכל חדר אחר בבית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמרפסת היא מכלול מבני התלוי בין שמים וארץ, במיוחד כאשר מדובר במרפסת תלויה שאינה נתמכת על גבי עמודים. בדיוק מהסיבה הזאת, נחשב התהליך של בניית מרפסת תלויה לתהליך שמחייב אישור של מהנדס קונסטרוקטור ועל הנושא של תוכנית קונסטרוקציה למרפסות תלויות נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

מיהו מהנדס קונסטרוקטור ומהי תכנית קונסטרוקציה למרפסות תלויות?

מהנדס קונסטרוקטור מחברת סטטיקה הנדסה הוא מהנדס בניין שמאשר ומפקח על כל התהליך של בניית השלד למבנה. הקונסטרוקטור מאשר תחילה את תכנית הבנייה ולאחר מכן נמצא בשטח בזמן יציקת היסודות, ביסוס המבנה ובצמתים מרכזיים לאורך תהליך בניית השלד של המבנה, שהוא למעשה הקונסטרוקציה המרכזית של המבנה. מרפסת תלויה היא מרפסת שיושבת למעשה על גבי קונסטרוקציה שעשויה בדרך כלל מקורות פלדה עבים וחזקים הנמתחים מהמבנה החוצה. למעשה, מדובר במעין תוספת לשלד המבנה ולכן נדרש אישור של מהנדס קונסטרוקטור לצורך השלמת בניית המרפסת. תוכנית קונסטרוקציה למרפסות תלויות היא תכנית הבנייה של המרפסת, התכנית שעל בסיסה מגישים בקשה לקבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, התכנית שמנחה את קבלן הביצוע כיצד לבנות את המרפסת ותכנית זו מחייבת אישור של מהנדס קונסטרוקטור.

האם נדרשת תכנית קונסטרוקציה לכל מרפסת תלויה?

התשובה היא בהחלט כן ואת התכנית יש להשלים עם אישור הקונסטרוקטור לפני שמתחילות בכלל עבודות הבנייה. תכנית בנייה היא מרכיב מרכזי בתהליך של בניית מרפסת, שכן היא משמשת בתחילה לצורך קבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. כבר בשלב הזה בוחנת הוועדה את האישור של התכנית על ידי מהנדס קונסטרוקטור ואישור זה מהווה תנאי הכרחי לקבלת היתר בנייה. כמו כן, אישור הקונסטרוקטור נדרש גם לאחר הנחת הקונסטרוקציה של המרפסת ולאחר השלמת תהליך הבנייה כולו. את האישורים העוקבים בוחנת הוועדה בשלבים מאוחרים יותר, כאשר נדרש טופס 4 למרפסת החדשה.

למעשה, תכנית קונסטרוקציה היא מרכיב הכרחי לא רק במרפסות תלויה, אלא גם במרפסות עמודים. ההנחה היא כי תוכנית קונסטרוקציה למרפסות תלויות נחשבת לקריטית הרבה יותר שכן מרפסת תלויה מהווה אתגר הנדסי משמעותי יותר לעומת מרפסת עמודים. על כך שאכן מדובר באתגר הנדסי מורכב יותר אין כל ויכוח, אבל תכנית קונסטרוקציה היא תכנית נדרשת בכל רכיב קונסטרוקציה ושלד, בין שמדובר בקיר תמך של הבית, ביסודות של בית או בבסיס הבית ובין שמדובר במרפסת תלויה או מרפסת עמודים, שמהווה למעשה תוספת לשלד המבנה. שימו לב שללא תוכנית קונסטרוקציה למרפסות תלויות לא תוכלו להשלים את תהליך אישור המרפסת שלכם ובמקרים רבים, אף קבלן מרפסות לא יסכים לבצע את העבודה ללא תכנית כזאת כשהיא חתומה על ידי מהנדס קונסטרוקטור.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!