טופס 4 למרפסת שמש

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

בהנחה שאתם בונים את מרפסת השמש שלכם על פי חוק, וכך ראוי שתעשו אם אתם רוצים להימנע מעוגמת נפש וקנסות כבדים, הרי שכחלק מהתהליך עליכם להוציא היתר בנייה לבניית המרפסת, ולאחר השלמת הבנייה, עליכם גם לאשר את המרפסת הבנויה בכדי לאפשר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ושהמרפסת אכן עומדת בהוראות ההיתר שניתן לכם. את זה עליכם להשלים במסגרת תהליך של הוצאת טופס 4 למרפסת שמש ועל כך נסביר בשורות הבאות.

מה זה טופס 4?

טופס 4 הוא למעשה אישור אכלוס למבנה. את הנושא של טופס 4 מכירים היטב אנשים הבונים את ביתם הפרטי, ולעיתים גם אנשים הקונים בית חדש מקבלן. כל מבנה חדש חייב בקבלת היתר בנייה לפני בנייתו וחייב באישור לאחר בנייתו. אישור זה מיועד לוודא כי המבנה עומד בכל הוראות ההיתר שניתן לו וכי הוא עומד בכל התקנות, התקנים והוראות החוק הנדרשות. הסיפור הגדול סביב טופס 4 הוא שמבנה שלא קיבל טופס 4 לא יכול להתחבר לתשתיות חשמל ומים ולכן לא ניתן לאכלס את המבנה לפני שהוא מקבל את האישורים הנדרשים. טופס 4 למרפסת שמש הוא כמובן הליך פשוט הרבה יותר, אך מטרתו היא דומה.

המקרה של טופס 4 למרפסת שמש

על פי חוקי התכנון במדינת ישראל, כל שינוי מבני הנראה כלפי חוץ, ולעיתים גם שינוי מבני בתוך המבנה עצמו, חייב בקבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מרפסת היא דוגמא קלאסית בה נדרש היתר בנייה כזה לפני שמתחילים את העבודות. תחילה יש לבנות תכנית בנייה עבור המרפסת ואז יש להגיש את התכנית לוועדה לתכנון בכדי לקבל היתר בנייה. לאחר השלמת בניית המרפסת, יש לאשר כי המרפסת עומדת בתנאי ההיתר ובהוראות החוק ולשם כך נדרש טופס 4 למרפסת שמש.

איך מוצאים טופס 4 למרפסת שמש?

טופס 4 ככלל, הוא אישור שניתן כנגד אישורים של אנשי מקצוע מוסמכים בתחומים שונים. כך למשל, בכדי לקבל טופס 4 למבנה, יש לקבל אישורים של מהנדס, קבלן אינסטלציה, קבלן חשמל, מודד מוסמך וכן הלאה על כך שהמבנה עומד בכל התקנים והחוקים הנדרשים. במקרה של מרפסת שמש, מדובר בהליך פשוט יותר שדורש אישור של מהנדס בניין על כך שהמרפסת עומדת בתנאים ההנדסיים הנדרשים ואישורים נוספים לגבי ניקוז, חשמל, גז וכן הלאה. את האישורים האלה אמורים לספק לכם אנשי המקצוע בזמן העבודה עצמה. כך למשל, אם אתם מזמינים טכנאי גז שיתקין לכם קו גז למנגל במרפסת, הטכנאי צריך לספק לכם אישור על התקנת קו הגז על פי התקן ואישור זה מהווה חלק מהתהליך של בקשת טופס 4 למרפסת שמש. את התהליך הזה אפשר בהחלט לעבור לבד מול הרשות המקומית, אבל אם אין לכם זמן, חשק או יכולת לעשות זאת בעצמכם, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע ייעודיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!