כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על: איך נוצר חשמל מהשמש?

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

 

שאלתם את עצמכם מה באמת מפעיל את המכשירים החשמליים בבית שלנו או למה יש חוטי חשמל ברחוב ובמכשירים שונים בבית? חשבתם פעם האם ואיך נוצר חשמל מהשמש ומהי בכלל אנרגיה סולארית. על השאלות הללו בדיוק נענה בפוסט הבא.

 

נתחיל מהבסיס של הבסיס

אנרגיה שמייצרת חברת גלובל סולאריס היא למעשה היכולת שלנו לבצע פעולה, כל פעולה. אם למשל אני אתחיל לדחוף משהו והוא יתחיל לזוז, זו עבודה או פעולה שדורשת אנרגיה. חשמל לעומת זאת הוא מושג שהרבה יותר קל להבין אותו. כמעט כל המכשירים בהם אנו עושים שימוש פועלים על חשמל. כדי להפעיל מכשיר צריך להכניס אליו סוללות או לחברו לשקע החשמל לקיר. ממה מורכב החשמל הזה?

 

אטומים ואלקטרוניים

העולם שלנו בנוי מהמון חלקיקים. הם מאוד קטנים שאי אפשר לראות אותם. אפשר לראות אותם רק עם מכשור מיוחד. מדובר בחתיכת החומר הכי קטנה שקיימת בעולם ואפילו הם מורכבים מחלקיקים קטנים יותר שנקראים אלקטרוניים. אלקטרוניים הם חשמל. הם נמצאים בכל חומר שאנחנו מכירים כמו מוצקים, במים שאנחנו שותים ואפילו באוויר שאנחנו נושמים. האלקטרונים שנעים בזרם – זהו זרם חשמלי שמפעיל את כל אותם מכשירים שדיברנו עליהם. בכל המכשירים החשמליים יש אלקטרוניים. איך מניעים את האלקטרוניים כדי שהמכשיר יעבוד? ממש כמו זרם של מים. גל בים הוא זרם שפוגע בנו ואז אנחנו זזים. ככה עובדים אלקטרוניים, הגל, החשמל, האנרגיה, מזיז אותם ואז מכשירי החשמל פועלים.

 

וכעת: איך נוצר חשמל מהשמש

קוראים לזה גם אנרגיה סולארית. את אותם אלקטרונים ניתן לדחוף אך ורק בעזרת אור חזק כמו אור השמש. בלי סוללות ובלי שום עזרה. אם יהיו לנו לוחות סולאריים או לוחות שמש והשמש פוגעת בהם, האלקטרונם נדחפים על ידי האור ומייצרים חשמל, זרם חשמלי. הזרם מפעיל את המנועים של כל המכשירים החשמליים בהם אנחנו רוצים לעשות שימוש. מדובר בתחום די מטורף שרק נחקר עוד ועוד, תחום שרק הולך, מתפתח ותופס עוד ועוד תאוצה.

 

היום מתקינים מערכות סולאריות עצומות על גגות של מפעלים, אזורי תעשייה, בתים פרטיים כדי לייצר חשמל. מה זה נותן? המון. זה נותן לנו יותר חשמל אבל חשמל נקי יותר. חשמל פחות מזהם. למה? כי אנחנו מנצלים משאב שהוא קיים. השמש. ממש כמו שבונים בניה ירוקה בהתאם לכיוון הרוח כדי להפחית את השימוש בחשמל. ככה בונים לוחות סולארים או קולטים סולארים ברחבי הארץ, דרך הלוחות הללו מפיקים חשמל ואז צריך לייצר פחות חשמל דרך תחנות הכוח שבעצם מזהם את הסביבה שלנו.

 

למעשה, גם אתם יכולים להתקין על גג ביתכם מערכת סולארית שלמה ולייצר באופן כזה הכנסה פסיבית לטווח הארוך ואף להוזיל משמעותית את חשבון החשמל החודשי שלכם.

 

 

 

 

 

 

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!