מה הדרך הטובה ביותר לבצע איטום למרפסת?

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

מרפסות בדירות נחשבות כיום לחלק מסטנדרט הבנייה והן חלק בלתי נפרד מהמבנה של הדירה ולכן, כמו כל קיר או גג שעשויים להתחיל בו סדקים, כך עשוי להתרחש גם במרפסת שלכם. חשוב להבין כי המרפסת מחוברת לקירות הבית וכל לחות ורטיבות שנכנסת מתוכה, עשויה להגיע אל הקירות הפנימיים. לכן חשוב מאוד לבצע איטום גם במרפסות. במאמר הבא נסביר מהי הדרך הטובה ביותר לאיטום של מרפסות.

איתור הסדקים

השלב ההתחלתי, לפני שבכלל חושבים על דרכי האיטום, הוא איתור סדקים במרפסת. מדובר על שלב מאוד חשוב בתהליך אשר יגדיר את דרך האיטום ואזורי האיטום. בשונה מאיתור סדקים בקיר פנימי או חיצוני של הבית, במרפסת האיתור חייב לקחת בחשבון שסדקים שמתחילים בקיר של המרפסת עשויים להמשיך לכיוון הקירות הפנימיים או החיצוניים. כשעושים איתור נכון, למעשה עוקבים אחר תנועת הסדקים ובודקים מה הנזק שלהם ועד איפה הגיעו. יכול להיות שתכנית האיטום תהיה רק לסדקים שהופיעו במרפסת ויכול גם להיות שהתכנית תכלול גם איטום של הקירות הסמוכים. כמו כן, לעיתים המרפסת אינה אטומה באזור הרצפות וכמובן שהיא מעבירה את הלחות והרטיבות לקירות התחתונים, לעיתים של השכנים שלכם.

בחירת חומרי איטום אסתטיים למרפסת מרוצפת

כשמדובר במרפסת, למעשה מדובר במקום חיצוני המהווה סוג של חצר קטנה עבור הבית. זהו מקום שיושבים בו בהנאה ולכן הוא גם מרוצף. בעת איטום הסדקים, אתם לא תרצו שהרצפות יפגעו ולכן יש לבצע איטום מרפסת מרוצפת עם חומרים אסתטיים אשר לא פוגעים במראה של הריצוף. כמו כן, נרצה להימנע ממצבים של פירוק המרצפות, אשר יעלו יקר יותר ויחייבו ריצוף מחדש.

אילו חומרי איטום אסתטיים קיימים כיום?

החומרים האסתטיים שנמצאים כיום בשימוש עבור איטום של מרפסות מרוצפות הם חומרים פוליאוריתנים. חומרים אלו עמידים, חזקים, גמישים חודרים באמצעות התזה מתחת לרצפות באמצעות פתיחת אזורי הרובה. כמו כן, אלו חומרים שקופים ולכן שומרים על היופי של הרצפות. איטום מרפסת מרוצפת קרמיקה ייעשה באמצעות החומרים האלו שהם המתאימים ביותר עבור מטרה זו.

איך אוטמים את המרפסת מבלי לפרק את הריצוף?

איטום מרפסת ללא פירוק ריצוף תתבצע בשלבים ולאחר שאיש איטום בחן שזו הדרך הטובה ביותר לאיטום הרצפות. במידה וזו הדרך שנבחרה, יבצע איש האיטום ניקיון והכנה של המרפסת. הוא ייצר חריצים עדינים באזורי החיבור בין המרצפות ולשם יחדיר את חומר האיטום. לאחר שהחומר הוחדר, הוא ימרח רובה אפוקסית ויאטום את החריצים ולבסוף ימרח חומר פוליאוריטן שקוף שידאג לשכבת אטימה נוספת.

המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום – מומחים לאיטום גגות ומרפסות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!