מה שאתם צריכים לדעת על חריגות בניה בבניית מרפסות

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

 

חריגות בניה הן דבר שכיח בנוף הישראלי. זאת משום שהמנגנון הרגולטורי לקבלה של אישורי בניה עלול להיות ארוך ומסורבל. כך שאזרחים רבים עלולים למצוא את עצמם נאבקים ברשויות לאורך שנים במקום לעשות את העבודה אותה ביקשו לעשות ברגע בו הם רצו לעשות אותה.

אם יש להרחיב בית, להגדיל את החצר או לעשות כל פעולה אחרת, אותה אולי ניתן היה להכשיר לכתחילה, אבל בשל היתקלות במנגנונים בירוקרטים הדבר לא הסתייע, אין פלא כי רבים פשוט מבצעים את העבודה ומקווים כי איש לא 'יתפוס אותם' וידווח לרשויות על חריגות בניה.

אבל, אנחנו יודעים כי אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי. אנחנו חיים בעולם בו יש לתת תוקף חוקי לכל פעולה, לכן חשוב להסדיר את הדברים לכתחילה. במידה ולא הצלחתם לעשות זאת ובדיעבד אתם מבינים כי אתם צריכים להכשיר את העבודה שנעשתה, היו בטוחים כי יש דרך לעשות זאת. אמנם תהליך רגולטורי ומשפטי הוא תמיד תהליך המביא איתו לחצים שונים. אבל אין זה אומר כי לא ניתן להגיע לפיתרון.

באלו מקרים יוגדר המעשה בתור 'חריגות בניה'

מטבע הדברים לא כל פעולה נקראת בשם 'חריגות בניה'. הרי לא כל מגלשה שהשכנים הניחו בחצר תוגדר בתור חריגת בניה. חריגות בניה הן הפעולות הללו:

  • תוספות והרחבות ללא היתר: זו יכולה להיות בניה של מרפסת, בניה של מחסן בחצר, בניה של פרגולה, גידור, הוספת חדר וכיוצא באלו.
  • חריגה מגבולות המגרש: לכל בית בישראל יש רישום מדויק המגדיר מה גבולות המגרש שלו. כל חריגה מגבולות המגרש, גם אם מדובר על שטח הפקר, גם אם מדובר על נקודה שלמראית עין לא שייכת לאף אחד, עלולה להיחשב בתור חריגות בניה.
  • שימוש במבנה לצרכים שונים מהרשום בטאבו: אם לצורך העניין המקום מוגדר בתור בית מגורים ואתם החלטתם לפתוח שם מסעדה פרטית, הדבר עלול להיחשב בתור חריגת בניה.

על הכל אפשר לדון

מטבע הדברים קבלת היתר בניה היא לא פעולה פשוטה, החיים עצמם לא מחולקים לשחור ולבן. העולם הוא עולם מורכב בו אנשים שונים פועלים בצורות שונות. לכן, לעולם לשון החוק לא יכולה להתייחס לכל מקרה ומקרה. הדבר נכון כמובן לסיטואציות בהן קיים תחום אפור מובהק, אבל ממש לא רק.

לא פעם ניתן לפתור את הבעיה כבר ברמה העירונית, רגולטורית, עוד לפני שפונים לבית המשפט. בשלב הבא, יכול להיות שתגיעו להליך משפטי שגם בו ניתן לפעול באופנים שונים כדי לקבל את התוצאה לה קיווינו.

אם אתם עומדים מול תביעה על חריגות בניה, אל תעברו את זה לבד. פנו לאנשי מקצוע מיומנים שיעזרו לכם לעבור את התהליך הבירוקרטי בשלום. לפני שתרדו לעומקם של הדברים לא תוכלו לדעת האם אכן ניתן לעשות מעשה בעניינכם. אתם מוזמנים לדבר איתנו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!