בניית ממד בבניין משותף

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

בניית ממד בבניין משותףבין אם מדברים על בנייה חדשה או שיפוץ מבנה מגורים נוכחי, מדובר בתקופה מרגשת וכן, גם מלווה באתגרים שונים ולא מעטים. במציאות הישראלי שלנו, בניית ממד בבניין משותף היא דבר שבשגרה, אם כי בנייה זו מחייבת את הקבלן לעלות בקנה אחד עם תקנות פיקוד העורף. מה חשוב לדעת בנושא? הנה המדריך המלא לבניית ממדים, המשיכו לקרוא. 

רגע לפני שנכנסים לעובי הקורה (תרתי משמע) של בניית ממד בבניין משותף, חשוב להבין איזה גו של אבזור בטיחותי נדרש בבניית כל ממ"ד בכל דירה. בעוד שתקנות הבנייה עשויות להשתנות מעט בין דירות קטנות לגדולות יותר, האבזור הבטיחותי הוא סטנדרטי בכל סוגי הממדים. ע"פ תקנות פיקוד העורף, בכל ממד צריכות להיות נקודות חשמל אשר ישמשו את הדיירים בשעת כל צרה שלא תבוא. כמו כן, זהו האבזור הבטיחותי הנוסף הנדרש בממדים:

  1. חלון הדף רסיסים. 
  2. חלון אלומיניום אטום מפני גזים. 
  3. דלתות מסוג פלדה. 
  4. צינורות אוורור בגובה של לפחות 1.9 מ'. 
  5. 2 צינורות מסוג 4" 
  6. צינור אחד מסוג 8" (מהווה תשתית למיזוג אוויר) 
  7. מנורות חירום 36 וואט שאמורה להספיק לשעתיים. 
  8. לפחות שלושה שקעי חשמל 230 וולט.

ניתן להתקין מזגן בממד בבניין משותף?

אכן כן, חשוב במיוחד להתקין מזגן כאשר מדובר על פרויקט כמו בניית ממד בבניין משותף, בעוד כי בניית המזגן צריכה להיעשות ע"פ תקן ישראלי 994. יש לציין, המזגן יכול להיבנות אך ורק על גבי קירות פנימיים של ממדים, לא על קירות חיצוניים לעולם. כמו כן, עבודות האיטום של המזגן צריכות להתבצע ע"י חומרי איטום המאושרים על ידי פיקוד העורף. אלו נקראים:

  1. התקן ברק
  2. התקן עומר

חשוב לדעת, עבודת התקנת המזגן אינה אמורה להתבצע על ידי הקבלן שבנה את הממד. בפועל, עבודת מיזוג האוויר צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע בתחום. עם זאת, ניתן לבדוק מול הקבלן שלכם את האפשרות שהוא יבנה גם את יחידת מיזוג האוויר. במקרים אלו, התקנת המזגן תהיה חלק מכלל עבודות הגימור הסופיות של הממד. 

חלון ממד בבניין משותף: ממה מורכב ולמה משמש? 

כאשר מדובר על בניית ממד בבניין משותף, החלון של הממ"ד הוא אחד ממרכיבי המפתח שיוצרים ממד לא רק בטיחותי, אלא כזה שנעים לשהות בו. במקרים לא מעטים, אנשים אפילו הופכים את הממד לחדר נוסף בבית (מה שמצריך מילוי הוראות ותקנות שונות המאפשרות להתגורר בממד). בתוך כך, תקנות פיקוד העורף קובעות כי חלון הממ"ד מורכב משני סוגים שונים של חלונות:

  1.  חלון פנימי: חלון זה מתוכנן להיות אטום מפני גזים. 
  2. חלון הדף רסיסים: חלון זה עשוי ברזל ונועד להגן מפני הדף טיל וחדירת רסיסים לבית.

יש לציין, אם מוסיפים חלון הדף רסיסים, יש להבנות את החלון מהסוג הזה כבר בשלבים ההתחלתיים של בניית הממד. במקרה שמדובר בחלון גזים, ההוספת של אותו חלון תתבצע רק בשלבי עבודות הגימור של הקבלן או בשלבים סמוכים לשלב זה. 

מה חשוב לדעת על דלת הממ"ד?

בדומה לחלונות הממד, גם הדלתות של חדר מוגן זה נועדו כדי להגן על היושבים בחלל. זאת, מפני הדף, רסיסים וכן גזים במקרה הצורך. ככזאת, דלת הממד חייבת להיות אטומה לחלוטין לפי התקן של פיקוד העורף, מה שאומר שגם נדרשת תחזוקה במהלך השנים לדלתות אלו. באופן כללי, חשוב לתקן במיידי את הבעיות הבאות אם הן צצות:

  1. חלודה או קורוזיה במסגרת של הדלת או בכל חלק אחר שלה. 
  2. גומיות אטם רקובות, מתפוררות או מתקלפות. 

בנוסף ל-2 הבעיות הנ"ל, יש לתקן כל סדק, שבר או פגם אחר שעשוי לפגוע ביעילות הדלת בשעת צרה שלא תבוא. 

האם יש תקנות עבודות גימור קבלן?

אכן כן, ישנן תקנות עבודות גימור הנקבעות על ידי פיקוד העורף. התקנות קובעות:

  • קירות ותקרות: הציפוי של אלו צריך להתבצע באמצעות טיח מסוג אקרילי. 
  • עובי ציפוי: עובי ציפוי הקירות והתקרה לא יכול להיות עבה מ-2 מילימטרים (אלא אם יש היתר מיוחד). 
  • חיפוי קירות: לא ניתן להתקין שום חיפוי קיר מאף סוג, לרבות קרמיקות, אריים, חיפוי עץ ועוד. אם תרצו, ניתן לבדוק לגבי הדבקה של טפטים, מדבקות קיר מעוצבות וכולי. 

מלבד התקנות שלעיל, חשוב לדעת כי פיקוד העורף קובע אי אלו גורמים שונים שצריך להביא בחשבון. למשל, תקנות הנוגעות לעובי קירות הממד, כמות הקירות של אותו חדר מוגן ועוד. 

בניית ממד בבניין משותף – מהן מידות הממד?

בכל הנוגע לפרויקטים כמו בניית ממד בבניין משותף, פיקוד העורף קובע כי הגובה המרבי של הממד יכול להיות כ-2.5 מטרים. עם זאת, במקרים מסוימים הגובה יהיה 2.8 מ' ואף יותר, תלוי בהיתרים מיוחדים שלעיתים הרשות או העירייה מנפיקות. כמו כן, עובי הקירות המינימלי ברוב המקרים עומד על 30 ס"מ.

בנוסף, יש לדעת כי העובי של הרצפה לא יכול להיות נמוך מ-20 ס"מ, בעוד שעובי תקרת הממד הוא 30 ס"מ. במקרים שבהם מדובר במבנה עשוי חומרי בנייה קלה, יש לבנות קירות וכן תקרה בעובי של 40 ס"מ. למעט מקרים אלו, כל מקרה אחר יצריך היתרים ייעודיים מהעירייה או מהרשות הרלוונטית בנושא. 

לסיכום, ההמלצה הכי נכונה היא לאתר קבלנים אשר בקיאים בתקנות השונות של פיקוד העורף. בתוך כך, יהיה נכון לקבל כמה הצעות מחירים וכן כמה המלצות שונות או הפניות לקבלנים מומלצים בתחום.

השאירו פרטים כעת כדי לקבל הצעות מחיר מקבלנים מובילים בתחום עבור בניית ממד בבניין משותף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!