שיקום ואיטום מבנים

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

שיקום ואיטום מבניםככל שהשנים עוברות, מבנים רבים חשופים לנזקים שונים שעשויים לגרום לפגיעה בתשתיותיהם. המשפיעים החיצוניים, כמו תנאי מזג האוויר, וגם התיישנות המבנים, יכולים לגרום לפגיעה במבנה ולגרום לצורך בשיקום ואיטום. הנזקים האפשריים עשויים לכלול חלקי טיח ובטון רופפים, חלקי ברזל חשופים, סדקים בקירות התומכים ועוד. על מנת לתקן ולאזן את הנזקים הללו, יש צורך בביצוע שיקום ואיטום מקיף של המבנים. במאמר הבא נרחיב על שיקום ואיטום מבנים. 

מהו שיקום ואיטום מבנים?

שיקום מבנים ובנוסף גם איטום הוא תהליך חשוב בו מבצעים תיקונים ותחזוקה במבנים, על מנת להתמודד עם השפעות הזמן והפגמים השונים ברכיבים העיקריים של הבנייה, כמו ברזל ובטון. התהליך מתבצע במיוחד במבנים ישנים, במבנים הנמצאים ליד חוף עם רמת לחות גבוהה, או במבנים שחוו נזקים כתוצאה מאירועים לא צפויים כמו פגיעת רקטה לדוגמא.

ככל שהמבנה מתיישן כך הוא כולל פגעים שונים כגון סדקים בטיחותיים בחלקי הבטון והטיח, סדקים בעמודי הבניין או בקירות המבנה. במצבים כאלה, שיקום ואיטום מבנים הם לא רק רלוונטיים, אלא גם חיוניים ליצירת מבנה עמיד, בטוח ואסתטי. תהליך השיקום והאיטום כולל מגוון פעולות, כולל תיקון סדקים וחיזוק הבטון, החלפת מוטות ברזל חשופים, טיח חלקי או מלא, צביעה ואטימת המבנה. השיקום מתבצע בעזרת חומרים וטכנולוגיות מתקדמות שמותאמות לסוג הנזק ולתנאים הסביבתיים. התהליך מתבצע על ידי מומחים בתחום, שפועלים תחת תקנות והוראות בינלאומיות, כדי להבטיח את איכות העבודה והתוצאה הטובה ביותר.

מתי צריך לבצע שיקום ואיטום מבנים?

קיימים מספר ליקויים שיעידו על כך שמבנה מסוים הוא מסוכן ושיש צורך בשיקום ואיטום מבנים. בין הליקויים הללו יכולים להיות טיח מתקלף וסדוק, חלקי בטון רופפים, מרפסות שאינן יציבות מספיק, ברזל חשוף הנמצא בתהליך קורוזיה, ועוד.

קיימים מגוון גורמים שונים המובילים לפגיעה במבנה-

  • בלאי טבעי- החומרים בהם משתמשים בתהליך הבנייה, כמו בטון, ברזל או טיח, הם חומרים שסובלים מבלאי ואינם עמידים לנצח. החומרים הללו מושפעים מתנאי מזג האוויר השונים, תנועת האדמה, השפעות הטבע ועוד. לכן עם השנים יכול להתפתח בלאי טבעי המסכן את המבנים ומצריך לשקם אותם.
  • רטיבות- במקרים בהם המבנים סובלים מרטיבות יש צורך בשיקום ואיטום שלהם. בדרך כלל נראה את התופעה במבנים ישנים, או במבנים בהם האיטום לקוי או סדוק בגג ובעקבות בניה לא מקצועית. בנוסף יש לקחת בחשבון גם מבנים שנמצאים בסמוך לרצועת חוף וחשופים ללחות גבוהה וכך עשויים לסבול מנזקי רטיבות. במצב של רטיבות רכיבי הבניין עלולים להיפגע וניתן לראות חיפויים רופפים, חלודה ברכיבי הברזל, התנפחות של חלקי עץ ועוד.
  • בניה לא תקנית- קיימים מקרים בהם המבנה נבנה לא על פי תקנות המבנים הנדרשות. בנייה שאינה תקנית עשויה להתרחש כתוצאה משימוש בחומרים לא מתאימים, ליקויים בתוכנית הבנייה, עבודה שאינה מקצועית, ועוד. המקרים הללו עשויים להוביל לליקויים במבנה ולפגוע ביציבות שלו.

צו מבנה מסוכן

צו מבנה מסוכן הוא צו שניתן על ידי הרשות המקומית. במקרים בהם קיים חשש שמבנה הוא מסוכן, הרשות המקומית תשלח מהנדס בניין מטעמה על מנת לבצע בדיקה יסודית של המבנה. אם המהנדס מגיע למסקנה שהמבנה מהווה סכנה לדיירים ולעוברים, הוא יגדיר אותו כמבנה מסוכן.

הגדרת מבנה כמבנה מסוכן מתבצעת על ידי צו מבנה מסוכן. צו מבנה מסוכן מציין כי במקרה של נזק או פגיעה, האחריות תוטל על בעלי הנכס. ישנם מקרים שבהם המהנדס מחליט כי ישנה סכנה ברורה ומיידית, ואז המבנה יחויב להתפנות ויגודר על מנת למנוע גישה ופגיעה בחיי אדם. לא בכל מקרה צו מבנה מסוכן יוביל לפינוי של הדיירים, אך עלינו לקחת בחשבון שכאשר מבנה מוגדר כמבנה מסוכן, יש לטפל בו במהירות האפשרית ביותר, מאחר וקיימת סכנה לחיי אדם. כאשר יצא צו מבנה מסוכן, הדיירים הם האחראים על טיפול בליקויים תוך פרק זמן שניתן לנציגות הדיירים. בדרך כלל התיקון יכלול גם שיקום ואיטום מבנים וזה הרבה יותר פשוט מאשר שיקום מבנים מסוכנים.

התהליך שיקום ואיטום מבנים

תהליך שיקום ואיטום מבנים הוא תהליך מורכב המתמקד בשיקום החלקים החיצוניים של המבנה. בתהליך זה מתבצעת הקמת תשתיות חדשות שתבטיח את בטיחותו ויציבותו של המבנה. במסגרת תהליך השיקום והאיטום מבצעים פעולות כמו בניית קירות, החלפת רצפות, שיפוץ יסודות, הקמת תשתיות ועוד.

לפני התחלת התהליך, חשוב לבצע פעולות ניקוי. לכן, בשלב הראשון של התהליך, יתבצע ניקוי על ידי מכונת לחץ מים שתשטוף את שאריות הפיח, הלכלוך והטיח הרופף. לאחר מכן, יש לטפל בחלקי הברזל החשופים שעברו תהליך קורוזיה. את הברזל יש לנקות בעזרת מברשת פלדה עד שמגיעים לברזל בריא. לאחר מכן, יש למרוח חומר שיעצור את תהליך הקורוזיה וישמור על הברזל.

בשלב הבא יש לטפל בסדקים במבנה, לאטום את החורים ולטפל בכל בעיות הרטיבות. לבסוף, יש לבצע טיוח ושיוף מחדש, ולאחר מכן לצבוע את כל המבנה מחדש.

שיקום מבנים הוא תהליך מורכב ולא פשוט ודורש מיומנות ודיוק כדי לבצעו בהצלחה. במקרים שבהם לא ניתן לשקם את הבניין מסיבות שונות, האפשרות היחידה היא להרוס את המבנה ולבנות בניין חדש ובטוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!