בניית ממד בבית משותף

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

בניית ממד בבית משותףבין אם מדברים על בניית ממד בבית משותף חדש או ישן יותר, הממ"ד מאפשר להנות מכמה יתרונות שונים. בראש ובראשונה, יש לכם את השקט הנפשי בידיעה שהבטיחות מובטחת בשעת מלחמה, חלילה. מה עוד? הנה כמה דגשים ששווה להביא בחשבון בעת בניית ממדים בבניינים משותפים, המשיכו לקרוא. 

כל עוד אתם מעוניינים בפרויקט כמו בניית ממד בבית משותף, יש לקחת בחשבון את כלל הדיירים, מהם הרצונות שלהם, מהו התקציב של אותם דיירים ועד כמה הם מוכנים באופן כללי להירתם לפרויקט. חשוב לדעת, הפרויקט עשוי להימשך כמה חודשים טובים, ככה שהדיירים צריכים להיות מודעים לכך שישנה אי נוחות מסוימת אשר מלווה בפרויקטים מהסוגים האלו. עם זאת, אם יש סובלנות, היא משלמת. היתרונות של בניית ממד בבית משותף הם:

  1. בטיחות: ניתן לשפר משמעותית את הבטיחות במבנה בשעת צרה שלא תבוא.
  2. שווי נכס: השווי של הנכסים בבניין יהיו גבוהים יותר לאחר הוספת ממ"ד.
  3. שקט נפשי: באופן שוטף ובשגרה, תוכלו להנות משקט נפשי בידיעה שיש לכם מקום מפלט במקרה של אזעקה.
  4. חדר נוסף: ניתן להפוך את הממ"ד לחדר נוסף בבית (המשמש כחדר רגיל בשגרה).
  5. פטור היטל השבחה: כאשר מוסיפים ממד של 9 מ"ר, מקבלים פטור מיסים מלא של היטלי השבחה. תוכלו מצד אחד להעלות את הערך של הנכס, ומצד שני, לא תצטרכו לשלם מיסים על כך במעמד המכירה של הדירה.

מהם השלבים לבניית ממ"ד בבית משותף?

על מנת לבנות ממדים בבתים משותפים, יש כמה שלבים שונים שצריך לצלוח לפני שיהיה ניתן לחתום על חוזה עם קבלן. אלו הם השלבים:

  1. הירתמות דיירים: יש לכנס אספת דיירים וכן לוודא כי לפחות 60% מהדיירים בבניין מסכימים לביצוע הפרויקט.
  2. הסתייעות משפטית: זהו שלב אופציונאלי אך בהחלט מומלץ, שבו הדיירים שוכרים עורך דין העוסק בתחום ויהיה מסוגל ללוות את הפרויקט שלהם.
  3. בחירת חברת בניה: בשלב זה, יהיה באפשרותם של הדיירים לבחור בין חברת בנייה של קבלנים, או לחילופין, באדריכל. יש לציין, האדריכל ישמש עבור המטרה של תכנון הפרויקט, לא הביצוע שלו הלכה למעשה.

יש לקחת בחשבון, ההמלצה היא להטיל את כלל הפרויקט תחת האחריות של גורם אחד. באופן הזה, הכול יהיה מרוכז ותחת השליטה של אותו גורם. כאשר מחלקים את הפרויקט בין גורמים שונים, זהו פתח לצרות ואי סנכרון, קורלציית עבודה לא טובה וכולי.

מה חשוב לדעת על בניית ממדים בבניינים משותפים? 

בניית ממד בבית משותף זהו תהליך לא פשוט, אבל במציאות שלנו כדאי שיהיה חדר מוגן מהסוג הזה. זאת, לפחות לפי הדרישות של תקנות פיקוד העורף לשנת 1992 מאז מלחמת המפרץ. כידוע, בניית ממד בבניין משותף מצריכה הירתמות מסוימת מצד הדיירים, מה שיכול להוביל לכמה יתרונות חשובים. האחד הוא, זירוז התהליך עד כמה שניתן. השני, הוזלת מחירי בניית ממד בבתים משותפים.

ככל שיירתמו לפרויקט יותר דיירים בבניין, ככה המחיר פר ממ"ד יהיה יותר אטרקטיבי. כאשר אתם מעוניינים לקבל הצעת מחיר לבניית ממ"ד בבניין מגורים משותף, ההמלצה היא לקבל בערך 2 – 3 הצעות מקבלנים שונים. באופן הזה, אתם תוכלו להשוות בין ההצעות ולבחור באנשי המקצוע הכי מומלצים ואטרקטיביים בשירות ובמחיר שלהם.

מה עושים אם חלק מהדיירים לא רוצים להוסיף ממ"ד?

אם הגעתם למצב שבו חלק מהדיירים לא מעוניינים להוסיף ממ"ד, ואולי אפילו אתם ממש מגרדים את הרף של הסכמת 61% מהדיירים, חשוב לחשוב על דרכים לא אלימות מבחינה משפטית כדי לגייס את שאר הדיירים. בסופו של דבר, חשוב לעשות את התהליך הזה בדרכי שלום, מה שמוביל אותנו להמליץ על הלוואות מחברת הבנייה.

ישנן לא מעט חברות בנייה אשר מאפשרות לפרוס את התשלומים בצורה מאוד נוחה, אפילו לקחת הלוואות במקרה הצורך. באופן הזה, בניית הממ"ד תהיה נגישה יותר עבור הכיס של כל דייר ודיירת. במקרה שעדיין קשה לכם לרתום את שאר הדיירים לפרויקט, אפשר אולי לחשוב על פנייה לעורך דין שיטפל בנושא כפי שהוא יודע.

כמה עולה בניית ממד בבית משותף?

כאשר שואלים על מחיר בניית ממ"ד בבית משותף, חשוב להבין כי עלויות בניית ממדים בבניינים משותפים נקבעות לפי כמה פרמטרים שונים. ריכזנו עבורכם את עיקר הגורמים שמשליכים על מחיר בניית ממ"ד בבניין משותף:

  • כמות הממדים: לא בכדי, מומלץ לרתום את רוב הדיירים או את כולם לפרויקט. ככל שהדיירים יותר יירתמו לנושא, ככה הקבלן יוכל לתת לכם מחיר יותר טוב על כל ממ"ד. באופן טבעי, בנייה של 15 ממדים תהיה דזולה יותר מאשר בנייה של 10 ממדים.
  • רמת האבזור: ישנם סוגים שונים של דלתות לממדים, חלונות, סוגי אבזור בטיחותי או תקשורתי ועוד, כאשר כל אלו ישליכו על מחירו הסופי של הממ"ד.
  • ניסיון הקבלן: לעיתים קבלנים ותקים ידרשו יותר לפי מ"ר, אבל הניסיון עשוי להיות שווה את זה.
  • סוגי החומרים: עלויות חומרים הן פקטור מכריע וקריטי בכל הנושא של בניית הממ"ד, כאשר חלקים וחומרים בייבוא תמיד יהיו יקרים יותר מאשר חומרים אשר מיוצרים כאן בארץ. בכל מקרה, זכרו כי כל אותם חומרי גלם המשמשים בבניית הממד חייבים ליישר קו עם התקן הישראלי.

לאחר שמשקללים את כלל הפרמטרים השונים הקובעים מחיר בניית ממד בבית משותף, מגיעים לכ-11,000 ₪ – 13,000 ₪ למטר רבוע.

לסיכום, לבחור את אנשי המקצוע הנכונים: בסופו של דבר, כל פרויקט בנייה קם וחלילה נופל על המומחיות של אנשי המקצוע. חברת BALCON מרפסות מזמינה אתכם לקבל שירות מקיף לבניית ממדים, להנות מתהליכי עבודה יעילים, לפי ציר הזמנים הנקבע ובאופן כללי, שירות 360.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!