הוספת ממד לבניין

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

הוספת ממד לבנייןהוספת ממד לבניין יכולה להתבצע כיום במגוון שיטות שונות, כאשר חלק מהפרויקטים נבנים על גבי עמודים, אחרים מתבצעים על ידי עיבוי חדרים נוכחיים (ללא הוספת חדר) ועוד. אם אתם לקראת הפרויקט הזה של הוספת ממד לבניין, חשוב לקחת בחשבון את כלל הגורמים השונים שיובילו לקבלת ביטחון מוגבר בבית וכן השתלמות כלכלית. כיצד? המשיכו לקרוא. 

מעבר לעובדה שבניינים עם ממד הם בניינים בטוחים יותר, חשוב להביא בחשבון גם את הגורמים הכלכליים הכרוכים בפרויקט של הוספת ממד לבניין משותף. בפועל, הוספת ממד לבניינים היא פעולה אשר יכולה להעלות באופן משמעותי מאוד את הערך הכללי של המבנה ואת הערך של הדירות בו. בתוך כך, הוספת ממדים לבניינים מאפשרת לדיירים לקבל ביטחון טוב יותר, ושטחים נוספים בדירות שיכולים לשמש לכל מיני מטרות.

כדי להוסיף ממ"ד לבניין, יש לקחת בחשבון את הפקטורים הבאים לפניכם:

  1. עובי קירות
  2. עובי תקרת ממ"ד
  3. סוגי ועובי חלונות ממ"ד
  4. רמת האבזור הבטיחותי בממ"ד
  5. סוג הדלת והמידות שלה
  6. כמות הקירות החיצוניים הנדרשים לבניית הממ"ד (3 או 4 בד"כ)

מלבד הגורמים לעיל, ישנם היבטים נוספים שחשוב להביא בחשבון, בהם נרחיב במדריך הבא. 

מה חשוב לקחת בחשבון בהוספת ממ"ד לבניין?

בראש ובראשונה, יש צורך לקחת בחשבון את הדרישות של פיקוד העורף לשנת 1992, אשר נקבעו לאחר מלחמת המפרץ דאז. התקנות קובעות במדויק את העובי של הקירות, החלונות, הדלת ורוחב המבואה של הדלת, עובי התקרה של הממ"ד, את רמת האבזור הבטיחותי הנמצא בממ"ד ועוד. בתוך כך, כל קבלן המתמחה בתחום זה אמור להיות מסוגל לעבוד לפי תקנות אלו. 

כמו כן, יש לקחת בחשבון את הסכמתם של הדיירים כבר בשלב הראשון לפרויקט זה. בפועל, יש צורך לקבל הסכמה של 61% מכלל הדיירים במבנה, שכן כל מצב אחר לא יאפשר להמשיך עם הקבלן או חברת הבנייה. לאחר שמקבלים את הסכמתם של 61% מהדיירים, אפשר להמשיך הלאה לקבלת הצעת מחיר מהקבלן. 

מהם הפתרונות עבור מרחב מוגן?

אמנם נהוג לדבר בעיקר על הוספת ממד לבניין, אבל למעשה ישנם 3 פתרונות נהוגים בתחום הזה של מיגון בנייני מגורים ובתים פרטיים. 3 השיטות הנפוצות עבור מיגון בניינים הן:

  • קופסה ממוגנת: קופסאות מיגון מהוות את אחד מהפתרונות הכי חדשניים בתחום הזה של מרחבים מוגנים לבנייני מגורים. הפתרונות האלו היו נהוגים עוד במלחמת העולם השנייה, כאשר בימינו קופסאות ממוגנות נקראות מיני ממ"ן. הקופסאות האלו מאפשרות לייצר בטיחות מסוימת במקרים שבהם בניית ממ"ד אינה רצויה או אינה אפשרית. במצב שבשגרה, אפשר להשתמש בקופסאות הממוגנות גם בתור ארונות אחסון לכל דבר.
  • פתרונות עשויי בטון: פתרונות אלו מצריכים אישור של מהנדס בניין, שכן פתרונות בטון מוסיפים משקל נכבד על הבניין עצמו. הכוונה היא לסוג של ממדים חיצוניים, אך בחלק מהמקרים ניתן גם לעבות חדרים קיימים בבית. במקרים אלו של עיבוי קירות, לא נבנים פתרונות בטון, אלא מחוזקים ומעובים חדרים קיימים בדירה.
  • ממדים חיצוניים ופנימיים: הכוונה היא לבנייתם של ממדים על סוגיהם, כאשר בחלק מהמקרים יהיה צורך לבנות את הממד על עמודים. במקרים אלו, ייתכן שחלק מהשכנים בקומות התחתונות יתנגדו לרעיון, במיוחד אם אין בכוונתם להוסיף ממד. חשוב להסביר, שבמקרה שבעתיד הם ירצו להוסיף ממד גם הם, אז הדרך להוספה של המיגון תהיה קצרה יותר.

כמה עולה הוספת ממד לבניין

מחיר הוספת ממד לבניין יכול לנוע בין כ-10,000 ₪ לבין 13,000 ₪ למ"ר, כאשר מחיר זה יכול להשתנות בהתאם לרמת האבזור שמעוניינים ליישם בחלל המוגן. כאשר מדובר בבניין מגורים אשר מצריך בנייה של כמה ממדים, בהחלט ייתכן מצב שבו כל ממד מאובזר-בטיחותית ברמה אחרת. עם זאת, ככל שיותר בעלי דירות ירצו להתקין ממדים, כך מחיר פר ממ"ד יהיה זול יותר. 

על פי התקנות של פיקוד העורף, ממדים צריכים להיות מקסימום בגודל של 13 מ"ר ברוטו, מה שמייצר בפועל מרחב מוגן של 9 מ"ר נטו. בחישוב זריז, בניית ממד סטנדרטי יכולה לעלות בין 100,000 ₪ ל-150,000 ₪ ומעלה, תלוי באיזו רמת אבזור בוחרים לצייד את הממ"ד. 

כיצד להוזיל עלויות הוספת ממד לבניין?

בואו נתחיל מהסוף: פחות מומלץ להוזיל עלויות הוספת ממד לבניין, אם כי זה אפשרי. באופן כללי, חלל מוגן הוא לא משהו שהייתם מוכנים להתפשר עליו, בטח שלא על חומרי הגלם המשמשים בבנייתו. לכן, חשוב אמנם לנסות להוזיל עלויות בשיטות לגיטימיות, אבל לא מומלץ להוזיל מחירים על ידי הפחתה באיכויות חומרי הגלם או שימוש בשיטות לא שיטות למיניהן. 

בכל זאת, אם מעוניינים להוזיל מחירים של הוספת ממד לבניינים, אפשר לנסות לערוך איזושהי השוואת מחירים בין חברות בניית ממדים. כל חברה מתמחרת אחרת את הפרויקטים שלה, אבל בדרך כלל המחירים ינועו בין 10,000 ₪ – 13,000 ש"מ למ"ר. באופן הזה, לעיתים ניתן להוזיל כ-10% – 15% על הפרויקט. כמו כן, מומלץ לגייס כמה שיותר דיירים לטובת הפרויקט, כי המחירים יוזלו (פר ממד ובהתאם לכמות הדירות). 

טיפים למציאת חברת בנייה מומלצת

בין אם אתם נעזרים בחברת בנייה זו או האחרת לבניית הממ"ד, אתם תצטרכו לוודא את ההיבטים הבאים:

  1. ותק וניסיון חברת הבנייה בתחום.
  2. האם חברת הבנייה רשומה ברשם הקבלנים בישראל. 
  3. מחירי בניית הממ"ד.
  4. האם החברה מוסמכת לבנות ממדים לפי תקנות פיקוד העורף.

לאחר וידוא של הפרטים הנ"ל, תוכלו לבחור בחברת הבנייה שתשדרג את הנכס שלכם ותהפוך אותו לבטוח יותר. אם אתם צריכים סיוע נוסף, צוות מרפסות BALCON זמין לייעץ ללא התחייבות בהתאם לסוג המבנה בו אתם מתגוררים. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!