כמה זמן לוקח לבנות ממד

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

כמה זמן לוקח לבנות ממדאם אתם שואלים כמה זמן לוקח לבנות ממד, יש להביא בחשבון את כלל המרכיבים שמשליכים על משך התהליך. בעוד שפרויקטים מסוימים עשויים להימשך חודשים, אחרים יהיו מאסיביים יותר ויצריכו שנה ומעלה של עבודה. הנה כל מה שצריך לדעת על זמן בניית ממדים, המרכיבים שמשליכים על התהליך ומה שבין לבין. 

לשאלה, כמה זמן לוקח לבנות ממד, יש כמה תשובות שונות, תלוי את מי שואלים, תלוי בניסיון שלו בתחום ותלוי גם במורכבות של הפרויקט. בממוצע, כל עוד מדובר על הוספת כמות ממדים לבניין מגורים משותף, התהליך יכול להימשך כשנה. עם זאת, חשוב להדגיש ולציין כי משך בניית ממדים תלויה בפקטורים שונים שחלקם ניתנים פחות ויותר לצפייה מראש. במילים אחרות, קחו בחשבון שכמעט תמיד יש מקרי בלת"מ אשר צפויים למתוח את הפרויקט.

בתוך כך, הנה המרכיבים העיקריים שישליכו על משך הפרויקט: 

  1. כמות ממדים: באופן טבעי, כמות גדולה של ממדים תצריך יותר זמן בנייה.
  2. גודל הממדים: בעוד שהגודל הסטנדרטי הוא 9 מ"ר, ממדים גדולים יותר יצריכו יותר זמן.
  3. גובה המבנה: מבנים גבוהים עשויים להצריך עבודות מורכבות יותר בגובה וכן ארוכות יותר.
  4. מזג האוויר: זהו גורם בלתי צפוי שיכול לעיתים לגרום לעצירת הפרויקט לתקופה מסוימת.
  5. חומרי גלם: לעיתים חומרי גלם חסרים במלאי ומצריכים המתנה. לכן, מומלץ לעבוד עם חברת בנייה אשר משתמשת בחומרי גלם בייצור ישראלי כחול לבן. באופן הזה, הזמינות לחומרים בדרך כלל תהיה גבוהה יותר.
  6. הגורם האנושי: פועלים לפעמים לא מגיעים, לעיתים הקבלן אפילו פושט רגל וכן הלאה.
  7. רמת הבטיחות: בניינים אשר פונים דרומה מצריכים בנייה מבטון יותר מזוין, מה שישליך על מורכבות ומשך הפרויקט.
  8. עלויות לא צפויות: לעיתים צריך להזיז קווי ביוב, בפעמים אחרות צריך לבצע התאמות שונות בתשתיות החשמל והמים. במילים אחרות, תלוי בתנאי השטח וכל מקרה לגופו.

שלב ראשון לבנייה – כיצד ישפיע על משך התהליך? 

בשלב הראשון לבניית ממ"ד, צריך לגייס את רוב הדיירים לטובת הירתמות לפרויקט הבנייה. בפועל, שלב זה במקרים רבים יוצר עיכובים בלתי מבוטלים. אם החוק בישראל דורש כי 61% מהדיירים יחתמו על הוספת הממ"ד, הרי שבפעמים רבות קשה להשיג את חתימתם של דיירים שונים. הלכה למעשה, תהליך זה יכול להימשך שבועות, חודשים ואולי בכלל שנים – הכול תלוי בנכונות של הדיירים להירתם לפרויקט.

במילים אחרות, זהו אחד מהשלבים הקריטיים להוספת הממ"ד, שכן ישנם לא מעט דיירים סרבנים אשר אינם מוכנים לבצע את השינויים ההכרחיים לחיים בטוחים יותר באופן כללי. כדי לשכנע את הדיירים האלו, מומלץ להסביר בסובלנות כי הוספת הממד מהווה עליית ערך לכל דבר. כמו כן, כאשר מוסיפים ממד בגודל של 9 מ"ר, הדיירים מקבלים פטור מיסים מסוג היטל השבחה (במעמד מכירת הנכס בעתיד הקרוב או הרחוק).

מה כולל תהליך בניית ממד ומה גודלו? 

תהליך הבנייה של הוספת ממ"ד לבית דורש תכנון והכנה מדוקדקים על מנת להבטיח כי אותו ממד עומד בכל תקני הבטיחות והאבטחה של פיקוד העורף לשנת 1992. בתוך כך, הצעד הראשון הוא לקבוע את הגודל והצורה של החדר המוגן, שכן הדבר ישפיע על שלמותו המבנית.

ברוב המקרים, הממד נבנה בגודל 13 מ"ר ברוטו, מה שיוצא בנטו כ-9 מטרים רבועים. במקרים אלו, חשוב לדעת שני פקטורים חשובים:

  1. הוספת ממ"ד לנכס מעלה משמעותית את השווי של אותו נכס בשוק.
  2. במעמד המכירה של הנכס בעתיד, בעלי הנכס יהיו פטורים מתשלום של מס השבחה (היטל השבחה).

כאשר אתם מעלים את שווי הדירה, משפרים דרמטית את הבטיחות בבית, נהנים משקט נפשי וגם פטורים מלשלם על כך מיסים בעתיד, זה WIN WIN מכל הבחינות.

סוגי החומרים שבניית ממד מצריכה 

בסופו של דבר, בניית ממ"ד כוללת שימוש במגוון חומרים, לא רק בבטון מזוין שמסוגל לספוג טילים. מעבר לבטון, בניית ממ"ד תצריך שימוש בחומרי גלם כמו פלדה, קורות חזקות מאוד וצורות חיזוק אחרות. זאת, כדי לוודא שהחדר יכול לעמוד בפני פגיעת טילים בצורה הטובה ביותר ובו זמנית להשאיר את המבנה שלם.

יש לזכור, הממ"ד למעשה מוצמד לקירות החיצוניים של הבית, מה שאומר שבעת פגיעת טילים חלילה, הממ"ד והדירה הם מקשה אחת. באופן הזה, הממ"ד ומבנה הדירה בעצם מחזקים אחד את השני ויוצרים מקשה חזקה יותר ואחידה. כמו כן, עבודות הגימור וכן עבודות היסוד מצריכות עבודה עם חומרי איטום מסוגים שונים, לרבות חומרים שנועדו לאטום את הממ"ד מפני גזים רעילים.

לא פחות חשוב: דלתות ממ"ד

לא פחות חשוב מכלל בניית החדר, הדלתות והחלונות מהוות פקטור מפתח בשלמות המבנית הכללית של הממ"ד. בבחינת הדלת, דלתות אלו מתחלקות ל-2 סוגים עיקריים:

  1. דלתות הדף: נועדו לספוג פגיעה של טילים.
  2. דלתות הדף רסיסים: דלת כמו הנ"ל, אך מחוזקת יותר ואטומה לגזים.

יש לציין, הדלתות צריכות להיות בנויות עם גישה מלאה מתוך הדירה או הבית הפרטי. אם לא קיימת גישה, בונים מבואה אשר תיכלל כחלק מהכניסה לממ"ד. במקרה שלא ניתן לבנות גישה לפי תקנות פיקוד העורף, ניתן לבחון אופציות מיגון אחרות. למשל, קופסאות ממוגנות, בניית ממ"ד על עמודים או בניית ממד חוץ.

לסיכומו של דבר, ההמלצה הנכונה היא, בראש ובראשונה, לכנס אספת דיירים ולדון באופציות השונות העומדות לפני האנשים המתגוררים במבנה. לאחר מכן, יוצרים קשר עם חברת בנייה המתמקצעת בתחום הזה של בניית ממדים.

אם אתם צריכים כל סיוע נוסף, חברת BALCON מרפסות תשמח לייעץ לכם ללא התחייבות. צרו קשר כעת עם צוות המומחים של בלקון מרפסות, לקבלת מידע נוסף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!