עלות ממד חיצוני

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

עלות ממד חיצונימעוניינים להוסיף ממד ולא בטוחים מה הצעד הראשון לפרויקט? רגע לפני שמבררים על עלות ממד חיצוני, יש לדעת כי מחיר ממ"ד חיצוני נקבע לפי גורמים שונים. אמנם ישנו טווח מחירים ממוצע מסוים לבניית ממדים, אבל טווח המחירים הזה יכול להשתנות בהתאם לאותם גורמים שנרחיב לגביהם, המשיכו לקרוא.

ניתן בקלות לברר על עלות ממד חיצוני באינטרנט, אבל איתור חברת הבנייה הנכונה יכול להיות קשה יותר. בתוך כך, ישנן לא מעט חברות בנייה בשוק הישראלי אשר מתמחות בבניית ממדים, כאשר טווחי המחירים הממוצעים לפרויקטים אלו ינועו בין כ-10,000 ₪ – 13,000 ₪ למ"ר. אם אתם מתגוררים בבית פרטי, בדרך כלל טווח המחירים העליון של 13,000 ₪ יהיה שמור לכם. בעבור בנייני מגורים, המחירים לעיתים יכולים לרדת גם ל-10,000 ₪ למ"ר.

הנה הגורמים העיקריים שישליכו על עלות ממ"ד חיצוני:

  1. כמות ממדים: אם דיירים רבים נרתמים לתהליך, המחיר פר ממד יהיה אטרקטיבי יותר.
  2. אבזור: רמת האבזור תקבע את מחיר הממ"ד, כאשר ברשימת האבזור נכללים סוגי החלונות, הדלתות, האבזור החשמלי-תקשורתי בממ"ד ועוד.
  3. חברת הבנייה: לכל חברת בנייה יש מבנה תמחור אחר ושיטות בנייה אחרות שהיא מתמחה בהן.
  4. כיוון הממד: האם הממד עתיד להיבנות בכיוון דרום? אם כן, העלויות יהיו גבוהות יותר.

גורמים נוספים בקביעת עלות ממד חיצוני

בכל הנוגע לבניית ממדים, חשוב להביא בחשבון את העלויות לחומרים השונים כבר בתחילת הפרויקט. ברוב המקרים, יהיה מומלץ להסתייע באדריכל חיצוני אשר יהיה מסוגל להמליץ על סוגי חומרי הגלם הנפוצים בשימוש לפרויקטים מהסוגים האלו.

עוד שני פקטורים בקביעת מחיר ממד חיצוני הם:

  • חומרי גלם: חומרים מיוצרים בישראל יהיו זולים יותר מחומרי ייבוא ברוב המוחלט של המקרים.
  • סוג המבנה: כאמור, בניית ממד בבתים פרטיים תהיה לרוב יקרה יותר מאשר בבנייני מגורים משותפים. עם זאת, מבנים מסוימים יצריכו שימוש בחומרי גלם מאוד ספציפיים, מה שעשוי להוזיל או לייקר את העלויות הכלליות לפרויקט.

מלבד הגורמים שלעיל, חשוב גם להביא בחשבון את הגורמים האנושיים בבניית הממ"ד, המשיכו לקרוא.

גורמים אנושיים בבניית ממד: כיצד ישליכו על המחיר? 

בכל הנוגע לגורם האנושי בבניית ממ"ד, תמיד יש צורך לקחת בחשבון כל מיני מורכבויות שונות. למשל, במקרים מסוימים יהיה מדובר בפועלים זרים אשר מצריכים אשרת שהייה בישראל, למשל פועלים פלסטינים. במקרים אלו, ייתכנו שלל עיכובים שונים בפרויקט עקב כל מיני נסיבות ביטחוניות שונות. כמו כן, כאשר לוקחים בחשבון את הגורם האנושי, יש לשים דגש על 2 הפקטורים הבאים:

  • צוות עובדים: צוותים גדולים של עובדים יצריכו עלויות גבוהות יותר.
  • צירי זמנים: ככל שצירי הזמנים קצרים יותר לסיום הפרויקט, כך העלויות יותר גבוהות.

בנוסף, יש לזכור כי קבלנים מסוימים עשויים לגבות יותר על הפרויקט עקב הניסיון הרחב שלהם בתחום. בכל מקרה, ההמלצה היא לערוך השוואת מחירים בין חברות בנייה כדי לאתר את אנשי המקצוע הנכונים לפרויקט.

חברת בנייה: יש לקחת בחשבון את המרכיב המקצועי 

בסופו של דבר, כל פרויקט בנייה קם ונופל על המומחיות, הניסיון והכלים שיש לקבלן מסוים. זה מתחיל ונגמר באמצעים המקצועיים שיש ברשות הקבלן, כאשר חלק מהקבלנים עובדים עם טכנולוגיות בנייה מתקדמות יותר מאשר קבלנים אחרים. בתוך כך, חשוב לברר מראש באילו אמצעים משתמש אותו קבלן שאתם שוקלים לשכור את שירותיו.

בימינו ישנן שיטות שונות לבניית ממדים, כאשר כל שיטת בניית ממד מתומחרת בדרכים שונות. לפני שמזמינים את חברת הבנייה או חותמים על חוזה התקשרות מולה, חשוב לערוך מחקר שוק הכולל את בירור העלויות לשיטת הבנייה שאותו קבלן מציע לכם. באופן הזה, ניתן לערוך איזושהי השוואת מחירים לשיטות בנייה וכך להבין במה העלויות כרוכות.

איך להוזיל עלויות בניית ממד בבניין מגורים?

כדי להוזיל עלויות הוספת ממ"ד בבניין מגורים, אפשר לנקוט בכמה צעדים שונים. קודם כל, ההמלצה היא לגייס יותר מאשר 61% מהדיירים. אמנם החוק מחייב את הסכמתם של 61% מדיירי הבניין עבור הוספת הממד, אבל ככל שיהיו יותר בעלי דירות בעניין, ככה המחיר לכל ממד יהיה יותר זול בסופו של דבר.

שנית אך לא פחות חשוב, בין אם מדובר על מוצר או שירות מכל סוג, השוואת מחירים היא תמיד מומלצת, גם כאשר מדובר על חברות בנייה והוספת ממדים. השוואת מחירים יכולה לחסוך לעיתים אלפי שקלים, בפעמים אחרות עשרות וגם מאות אלפי שקלים. לכן, חשוב שלא לוותר על השלב הזה. עם זאת, יש לוודא כי ההוזלה בעלויות הממ"ד לא יבואו על חשבון מקצועיות העבודה או איכות חומרי הגלם.

מה משך התהליך של הוספת ממ"ד

ציר הזמנים להוספת ממ"ד תלוי בכמה גורמים, כאשר כמות הממדים היא המרכיב העיקרי שקובע את משך הפרויקט. בעוד כי חלק מהפרויקטים הקטנים (כמו ממד בודד לבית פרטי) ניתנים לסיום תוך חודשים ספורים בלבד, פרויקטים גדולים יותר יכולים להימשך גם חודשים רבים ואף שנה ומעלה. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את המרכיב של המקצועיות והניסיון של חברת הבנייה.

כלל האצבע הוא, שככל שחברת הבנייה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, ככה הפרויקט יהיה צפוי להסתיים מהר יותר. כמו כן, חשוב להביא בחשבון את הגב הכלכלי של חברת הבנייה. לא פעם, פרויקטים של בנייה נעצרים באמצע בעקבות גורמים כלכליים הקשורים למצבו הכלכלי של הקבלן או חברת הבנייה. בשל כך, חשוב יהיה לבחור חברת בנייה בעלת מוניטין בארץ ועם ניסיון רב.

יש לציין, ככל שהמבנה יהיה גבוה יותר, ככה הצפי לסיום הפרויקט עשוי להימשך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!