הוספת ממד לבית קיים מחיר

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

הוספת ממד לבית קיים מחיראמנם אפשר בקלות לברר על הוספת ממד לבית קיים מחיר, אבל יש להביא בחשבון כמה גורמים שונים וחשובים לפני בניית ממדים. לברר כמה עולה להוסיף ממד לבית זה הצעד הראשון, כאשר המחיר שינקבו בפניכם עשוי להשתנות לא פעם בשטח. אם אתם לקראת התהליך, הנה כמה דגשים שווה לזכור בעת יצירת התקשרות עם חברת בנייה. 

רגע לפני שחותמים על חוזה התקשרות עם חברת בנייה להוספת ממדים, חשוב לזכור שישנם מגוון גדול של פרמטרים אשר יכולים להשפיע על המחיר בפועל. אם רציתם לברר על הוספת ממד לבית קיים מחיר, בראש ובראשונה, זכרו שכל מקרה לגופו. במילים אחרות, ישנם מבנים שבהם יהיה זול יותר להקים ממדים, בעוד שבניינים אחרים (בד"כ ישנים) יצריכו עבודה מאומצת ויקרה יותר. הנה כמה פקטורים שישליכו על כמה עולה להוסיף ממד לבית או דירה:

  1. תשתיות קיימות: עד כמה התשתיות של הבניין מתאימות עבור הוספת ממדים? במידה שלא, אותן תשתיות כנראה יצטרכו לעבור שיפוץ או החלפה. בפועל, זה יכול לייקר משמעותית את תהליך הוספת הממ"ד. 
  2. גודל הפרויקט: כמה ממדים צריך להוסיף במבנה? כמות גדולה של ממדים תאפשר לקבל מחירים יותר נמוכים פר ממד. 
  3. רמת הבטיחות: כל ממד כולל רמת אבזור בטיחותי אחרת, ככה שחשוב להגדיר מראש את סוגי הדלתות של הממד, החלונות והאבזור הכללי בחדר. 
  4. מיקום הממ"ד: ע"פ הנחיות פיקוד העורף, ממדים בכיוון דרום צריכים להיבנות עם קירות עבים יותר, כמו גם תקרה ורצפה עבות יותר (בד"כ 40 ס"מ), מה שעשוי לייקר את הבנייה. 
  5. קירות חיצוניים: חלק מהממדים מצריכים 3 קירות חיצוניים לתמיכה, אחרים צריכים 4, מה שישליך על המחיר כמובן. 

כיצד גיל ומצב הבניין ישליכו על הוספת ממד?

אם רציתם לברר על הוספת ממד לבית קיים מחיר, צריך לקחת בחשבון את השלבים השונים של התהליך ואת חומרי הגלם שאלו יכללו שימוש בהם. בעוד כי חומרי הגלם מהווים פקטור מפתח בקביעת מחיר ממ"ד, חומרים כמו בטון מזוין, פלדה ומסגרות, משמשים בעצם בצורות שונות. במילים אחרות, הדרכים והשיטות בהן משתמשים בחומרים הנ"ל, בעצם משתנות בהתאם לגורמים האלו:

  • גיל המבנה
  • המצב התחזוקתי שלו
  • סוגי התשתיות במבנה

לדוגמה, אם מדובר בבניין מאוד ישן, הוא כנראה יצריך חיזוקים הכלולים בתהליך הבנייה של הממד. זאת, בניגוד לבנייני חדשים יותר שמאפשרים הוספת ממ"ד ללא חיזוקים מיוחדים. בפועל, בבניין הישן כנראה יהיה יקר יותר לבנות את החדר המוגן. 

המשמעויות בכיס: כמה עולה להוסיף ממד וכמה זמן לוקח?

כאמור, לכל אחד מהגורמים השונים שצוינו לעיל, יש השלכה ישירה על מחיר בניית ממ"ד. אם שאלתם כמה עולה להוסיף ממד לבית, המחירים בדרך כלל ינועו בין כ-10,000 ₪ – 13,000 ₪ למטר רבוע. בחישוב זריז ובהנחה שמדובר בממ"ד של כ- 9 מ"ר נטו, הפרויקט יכול להסתיים בכ-120,000 ₪ – 150,000 ₪.

המחיר יהיה תלוי, בין היתר, גם ברמת האבזור הפנימי של החדר המוגן. על פי תקנות פיקוד העורף, יש צורך למשל במספר מינימום של 3 שקעי חשמל 230 וולט. בפועל, אנשים לעיתים מעדיפים לשדרג את מערכת החשמל, להוסיף טלוויזיה ועוד אלמנטים שונים. למשל, חלק מהאנשים מעוניינים לבנות שירותים בממד, מה שכמובן יצריך הכנת תשתיות בהתאם ויש לכך משמעויות כספיות בהתאם. באשר למשך הפרויקט, ברוב המקרים הוספת ממדים לוקחת כשנה, אך בבתים פרטיים או במבנים נמוכים לעיתים ניתן לסיים את העבודה מוקדם יותר. 

ניתן להוזיל עלויות בניית ממד? 

כאשר מבררים על הוספת ממד לבית קיים מחיר, טבעי לבדוק גם כיצד ניתן להוזיל עלויות. בתוך כך, לאחר שמבינים כמה עולה להוסיף ממד לבית, אפשר לנסות להוזיל מחירים בכמה דרכים שונות. הנה חלק מהשיטות להוזלה:

  1. הגדלת נפח הפרויקט: אם רק 61% מהדיירים חתמו על הסכמה להוסיף ממד (זה מה שהחוק דורש), כדאי לעשות מאמץ ולנסות לשכנע את שאר הדיירים במבנה. ככל שיהיו יותר ממדים בבנייה, ככה המחיר של כל ממ"ד יהיה יותר אטרקטיבי. 
  2. השוואת הצעות מחיר: אפשר לנסות לקבל כמה הצעות מחירים שונות מחברות בנייה וקבלנים, להשוות בין אלו ולמצוא את ההצעה הטובה לכם ביותר. 
  3. חומרי גלם: חומרי גלם בייצור ישראלי בד"כ יהיו זולים יותר מאשר חומרי גלם בייבוא מחו"ל. לכן, כדאי לאתר חברת בנייה המשתמשת בחומרי גלם בייצור כחול לבן, אבל יש להקפיד על איכויות העולות בקנה אחד עם תקנות פיקוד העורף. 

לבסוף, חשוב תמיד לבדוק את כל העלויות הצפויות לכם במהלך הפרויקט. בעוד שחלק מהעלויות צפויות, אחרות לפעמים צצות בשטח תוך כדי העבודה. למשל, הזזת קווי ביוב לצורך הוספת ממד, התאמת תשתיות חשמל ועוד. 

עבודות איטום ממד – מה חשוב לדעת?

בכל הנוגע לעבודות איטום ממדים, יש לקחת בחשבון כי לא מדובר בעבודת איטום סטנדרטית. בפועל, האיטום של הממד צריך להתבצע ככה שהחדר המוגן יהיה חסין מפני חדירה של גזים רעילים בעת הפגזה חלילה. כאשר מדובר על איטום ממד, למעשה מתכוונים לא רק לאיטום של החלון, אלא גם לאיטום הדלת של הממד. 

ישנן דלתות אשר מיועדות עבור ממדים באטימות גבוהה, כמו למשל דלתות הדף רסיסים שאמורות לאטום גם מפני גזים. באופן הזה, המשפחה והילדים יהיו הכי בטוחים בשעת כל צרה שלא תבוא. מלבד האופציה של דלת הדף רסיסים, ניתן גם להתקין דלת הדף סטנדרטית, אך זו אינה יעילה באטימה מפני גזים כמו הדף רסיסים. 

צריכים מידע נוסף? לא בטוחים שאתם יודעים כיצד להתחיל בפרויקט מורכב כמו בניית ממד?

צוות המומחים של בלקון מרפסות זמין וישמח לייעץ, לחוות דעה ולהגיש הצעת מחיר קונקרטית. 

צרו קשר עם החברה לקבלת מידע נוסף כעת. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!