הוספת פרגולה למרפסות תלויות

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

אם רכשתם דירה חדשה, ויש בה מרפסת בוודאי תחשבו ברצינות על בניית פרגולה. פרגולה זו גורמת לכם ליהנות מהישיבה במרפסת עם חברים ובני משפחה, וסתם עם ספר טוב. בימות השמש החמים הם תשמש לכם כצל ובימי הגשם הקרים הם תשמש לכם ככיסוי מפני הגשם. יתרון נוסף בבניית פרגולה הוא הוספת פריט עיצובי לבית והעלאת ערך הדירה. פרגולה יכולה להיות עשויה ממגוון חומרים ועיצובים ישנה פרגולה מעץ, הנעשית בדרך כלל משלושה סוגי עץ עיקריים, הראשון עץ אורן, השני עץ גושני, והשלישי עץ תלת שכבתי. פרגולה זו נותנת אוירה כפרית לבית. פרגולה אלומיניום משמשת כפריט עיצובי לבית ואינה מחלידה ואילו פרגולה מברזל ניתנת לעיצובים ולפיתוחים מרהיבים ומהווה פרגולה מיוחדת במינה אז מה עוד צריך לדעת לפני שמוספים פרגולה לדירה חדשה?

על פי "חוק הפרגולות" ותיקונו שנכנס לתוקף יחד עם חוק המרפסות , בניגוד לעבר, בניית פרגולה אינה צריכה היתר בנייה במידה ששטחה אינה עולה מעל ל20 מ"ר, אך במידה ושטחה עולה על מספר זה היא חייבת רק בחובת הדיווח כמובן, שישנם עוד תנאים לבניית הפרגולה כדי שלא תצטרך היתר בנייה ואלו הם:

על פי החוק פרגולה (מצללה בעברית) הוא מבנה ללא קירות שבנוי מחומרים קלים כמו עץ אלומיניום או ברזל למשל ולא בבניה רגילה כמו בטון, והתקרה שלו נועדה לצרכי הצללה ולא לצרכים אחרים בנוסף המרווחים בין החלקים האטומים על משטח ההצלה חייבים להיות כ40% משטח הפרגולה, כמו כן ם חייבים להיות מחלוקים באופן שווה.

על פי הגדרת החוק חומר קל מוגדר כחומר שאינה עולה על 50 ק"ג בתוכו נכללים החומרים הבאים: עץ, פלסטיק קשיח, וסוגים רבים של אלומיניום.

בנוסף לכך הפרגולה צריכה לעמוד בתנאים נוספים כדי שלא תצטרך היתר בנייה:

  • על הפרגולה להיות בשטח שאינו עולה על 50 מ"ר מהשטח הבנוי מעל מרפסת תלויה
  • הפרגולה צריכה להיות מוקמת על גבי הקרקע או גג

כאשר מדובר בפרגולה שנבנית על קרקע שאינה עולה על שטח 20 מ"ר על פי החוק ישנו צורך לקבל חוות דעת ממהנדס שהפרגולה יציבה לגמרי,  לאחר קבלת האישור ממהנדס,  יש לשלוח לעירייה או לרשות המקומית 45 ימים טרם התחלת העבודה. חשוב לציין כי אין צורך לחכות לקבלת תשובה במידה ועבר הזמן של 45 ימים, ועדיין לא קיבלתם תשובה מהעירייה, ישנו אישור אוטומטי להתחלת הבנייה.

לשם כל העניינים עד להקמת הפרגולה, לצורך התחלת הבנייה יש לבחור חברה מקצועית המתמחה בבניית פרגולות חשוב לבחור חברה בעלת ניסיון רב היכולה גם לדאוג להוצאת כל האישורים הנדרשים דבר שיכול לחסוך עבורכם כסף רב, וכאב ראש לא מבוטל.  חברת בלקון מרפסות הינה החברה המתאימה בשבילכם, להשגת האישורים לבניית הפרגולה המתאימה לעוד פרטים על פרגולות לחצו כאן.

הרוב הדרוש לבניית מרפסת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!