מדריך הפיכת מרפסת תלויה לגינה

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

איך עושים גינה במרפסת? להפוך בלוקים לחלום ירוק!

החלום הישראלי הוא בית פרטי עם מדשאה גדולה ואם ניתן לגור בעיר וליהנות מנוף ירוק של מטעים ושקיעה ורודה, אז בכלל מדובר בפנטזיה פרועה. עם זאת, לצד החלום ישנה המציאות – רבים גרים בבתים מקסימים חסרי גינה, אך פה אנו באים לומר שאם רק ישנה מרפסת, אפשרי להפוך אותה לפינה ירוקה, ריחנית, מניבה ומלבלבת. כיצד? מעט השקעה והרבה מחשבה. בואו נעבור ביחד צעד אחר צעד בדרך ליעד:

בין גינה לג'ונגל

ראשית נציין שביחס לגינה מרפסת יחסית קטנה, ועל כן היא אידאלית עבור גידול של צמחי נוי, צמחי תבלין, מטפסים, עציצים, שיחי פרי ואף ירקות. מכאן שאופציות לא חסרות ועל כן יש לעצור ולהבין מה מעדיפים, מהו החזון הכללי ולהתחיל להתמקד בשלל האופציות הרצויות והאפשריות, כאשר לכל אורך הדרך ראוי לשאוף להשיג תוצאה הרמונית ונעימה, שבין היתר גם יכול להיות פרועה וטבעית, אך מוטב שלא תהיה צפופה ותוביל לתחושה של ג'ונגל שיצא משליטה, וזאת כי בגינה (גם אם היא במרפסת) כיף לשבת וליהנות מאווירה פסטורלית ושלווה.

המלחמה על הנוף

חשוב לזכור שבדרך כלל המרפסת יודעת להציע נוף שווה, ועל כן אם מבקשים להמשיך וליהנות ממנו, אין לבחור בשיחים גבוהים, אלא מוטב להתמקד בצמחים נמוכים שאינם עוברים את גובה העיניים (כאשר יושבים לצד שולחן). כמו כן, יש להימנע מעומס ויש לרווח בין הצמחים, ולו בכדי להשיג שליטה, סדר ונראות מרשימה.

חלופה לאדמה

אין לריב עם העובדה שבמרפסת לא ניתן לשים הרבה אדמה, אלא אם כן מפזרים מבחר אדניות למרפסת. אז כיצד בכול זאת מגדלים את כל מה שהצענו? פשוט וחכם, ולו באמצעות שיטת גידול הידרופונית. באמצעות שיטה זו הצמח אינו מתבסס על אדמה אלא על דשנים ומים. לא רק שתזכו בגידולים מרשימים ובריאים, אלא גם תחסכו במקום ותייצרו נראות תואמת מציאות. עוד אופציה היא להתקדם עם החומרים והמערכות שפותחו עקב הצורך הגדל בגינון חסר מקום, ופה נמצא שפותחו מערכות ניקוז ייעודיות לצד בדי סינון שמגנים מפני חדירה של שורשים, כך שכיום כבר אין צורך לדאוג לאיכות איטום הריצוף.

ראשית בחינה

יש דגשים שנכונים הן עבור גינה והן עבור מרפסת תלויה, ופה נציין שבשני המקרים צריך לקבל החלטה איזה מראה רצוי, איזו צמחייה מתאימה לאקלים ולמיקום הייעודי ועד כמה מבקשים להשקיע מבחינת תחזוקה, ולו כי קיימים צמחים שדורשים השקיה 3 פעמים ביום, קיימים צמחים שמצריכים הדליה וכדומה. כמו כן, בהתאם להעדפות אישיות ואילוצים משלימים בוחנים תוכנות השקיה ושילוב של מערכת דישון, ופה נציין שמומלץ להיעזר באנשי מקצוע, ולו לטובת התקנה והנחיה ראשונית.

מרפסת היא הגינה החדשה

בין אם בוחרים להציב אדניות למרפסת, אגרטלים גדולים, מעמד ייעודי עבור גידול אנכי, מערכת השקיה וכדומה, תמיד מוטב להתייעץ עם מומחים בתחום ולזכור שכיום מרפסת היא הגינה החדשה, ועל כן אם זכיתם באחת השקיעו בה, ולו לטובת בריאות הנפש והיכולת להתחבר לטבע גם מקומה שמינית, אך ראשית ביחנו את איכות האיטום, הימנעו מהעמסת משקלים כבדים והשקיעו זמן בתכנון מושכל ורצוי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!