דשא סינטטי למרפסת

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

הדשא של השכן ירוק יותר? למה לא לעבור לדשא סינטטי?

כל אחד חולם על בית קרקע מרווח עם גינה גדולה ויפה שיש בה עצי פרי וכמובן – מרפסת עם דשא ירוק ירוק. לצערנו, לא כולם מצליחים להשיג את החלום הזה. בארץ קטנה כמו שלנו צורת המגורים הנפוצה ביותר היא בניין קומות, שבו את המדשאה הירוקה מחליפה המרפסת. גרים בבניין קומות? אל דאגה, גם לכם יכול להיות דשא ירוק כמו של השכן. חשבתם לעבור לדשא סינטטי? מצוין! כל מה שאתם צריכים לדעת נמצא במאמר הבא.

על מה הכי חשוב להסתכל כשבוחרים דשא סינטטי למרפסת?

לדשא הסינטטי יש סוגים שונים, כל סוג מתאים למטרה אחרת – גינות נוי, מגרשי כדורגל, בתי מגורים ועוד. כמו כן, יש סוגים שונים של איכות החומר ממנו מיוצר הדשא, מה שמוביל לאיכויות שונות. אז מה הסוד שיביא אתכם לבחירה מצוינת של דשא סינטטי למרפסת שלכם? צפיפות הסיבים. רמת הצפיפות של הסיבים משפיעה על המראה של הדשא הסינטטי ועל איכותו. ככל שצפיפות הסיבים של הדשא גבוהה ודחוסה יותר, הוא נחשב איכותי ועמיד יותר. לכן, אם השימוש שלכם בשטח הוא תכוף – תחפשו את הדשא בעל הצפיפות הגבוהה ביותר.

פתרונות במגוון מחירים

היתרונות של הדשא הסינטטי הם רבים; עמיד, לא דורש תחזוקה, לא מבזבז מים, נראה טוב בכל עונות השנה, לא מושך אליו חרקים, אין בו חול ואדמה. תחשבו עד כמה אתם מוכנים להשקיע בדשא מלאכותי – אתם שוכרים את הדירה למספר חודשים? אתם יכולים להסתפק בפיתרון זול יותר. הדירה שייכת לכם? אפשר להשקיע בפתרון איכותי שיהיה עמיד ליותר שנים.

לירוק יש הרבה גוונים

המאפיין הבא שאתם צריכים לחשוב עליו הוא הצבע; ככל שהדשא עשוי משילוב של גוונים שונים של ירוק הוא יהיה טבעי יותר. היצרנים הראשונים של הדשא הסינטטי שיווקו אותו בגוון אחד של ירוק, זה שיווה לו מראה זול ולא טבעי. על מנת להציע מראה טבעי ואסתטי יותר, שיפרו היצרנים את המאפיין הזה והוסיפו מספר גוונים. חפשו את הדשא בעל הצבע המגוון ביותר. דרך אגב, אל תלכו רק על גוונים של ירוק- גוונים דומים שנראים טבעיים כמו חום, צהוב, ירקרק או צהבהב עשויים לתרום למראה הטבעי.

תקנים ובטיחות

אולי הדבר החשוב ביותר מכולם הוא התקן של הדשא! שימו לב מאיזה חומרים הוא עשוי, שימו לב במה הוא עמיד. חשוב מאוד לוודא שהוא לא עשוי מחומר שמתלקח מהר ועלול לגרום שריפה. איך יודעים? יש תו תקן שמעיד על החומרים. שימו לב שאין בתערובת של הדשא מתכות כבדות או חומרים רעילים. מה עוד? חשוב שתהיה לדשא הגנת UV – הגנה מפני קרני השמש החזקות. יש דרגות לUV. ככל שהדרגה נמוכה יותר, הדשא יהיה פחות איכותי ופחות עמיד.

מחירים של דשא סינטטי

הדשא הסינטטי מתומחר לפי מטר מרובע. המחירים משתנים לפי האיכות ושילוב החומרים שבו. איך תבחרו את הסוג והמחיר הנכון? לפי התקציב והמטרה לשמה אתם קונים את הדשא. דשא שמיועד למקומות בהם יש שימוש רב (כמו הליכה/דריכה מרובה, שימוש ספורטיבי) נקרא דשא סינטטי פרמיום ומחירו נע בין 85-120 ש"ח למטר מרובע. הגובה של הסיבים צריך להיות משהו בין  40-48 מ“מ. דשא שמיועד לשימוש פחות תכוף מתאים יותר לשימוש של מרפסת כיוון שכן הולכים עליו אבל לא בצורה אגרסיבית – המחיר של דשא כזה הוא 40-70 ש"ח למטר מרובע. גובה הסיבים המומלץ הוא 30-45 מ“מ. הסוג השלישי הוא הסוג הזול ביותר והוא מיועד לדשא שהשימוש בו הוא לרוב ליופי, לטווח הקצר או לצרכי קישוט. מחיריו נעים בין 20-35 ש“ח למטר מרובע. גובה הסיבים המומולץ לסוג זה הוא 7-20 מ“מ.

אפשר להתקין את הדשא הסינטטי לבד או שצריך עזרה מבעל מקצוע?

ככל שהשטח קטן יותר, סביר להניח שתוכלו לחסוך את עלות ההתקנה ולהתקין אותו בעצמכם. כמו כן, אם הקרקע שאתם הולכים להתקין עלייה היא ישרה ופשוטה (כמו ריצוף קיים, למשל), יש סיכוי שתוכלו להסתדר בכוחות עצמכם. רק תקחו בחשבון שההתקנה היא די פשוטה עבור מי שיש לו ידע בסיסי בתחזוקה ובתקנה, וזאת עבור פריסת השטיחים, חיתוך מתאים והדבקתם. כאשר הקרקע מעט מסובכת (כמו אדמה חיה)או כשאתם צריכים לדאוג לתוצאה מושלמת ביותר ולכסות שטח גדול – עדיף שתקראו לאיש מקצוע.

יש לכם שאלה? תפנו אלינו, הצוות המומחה שלנו כאן לשירותכם בכל מידע שתצטרכו.

קרדיט תמונה: depositphotos

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!