כל מה שצריך לדעת על הרחבת מרפסות

 חיסכון כספי גדול! וניהול הפרויקט על ידי טובי המומחים בארץ!

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

תוכן עניינים

עד לפני פרק זמן לא מאוד משמעותי, כל אדם שהיה מעוניין להוסיף מרפסת לביתו, היה צריך לעבור הליך קשה ותובעני מאוד מבחינה בירוקרטית. הוא נדרש לחכות לאישורים אינסופיים מגופים ממסדיים שונים וכן להשיג את ההסכמה של השכנים שלו לביצוע הרחבת המרפסת שלו או הוספת מרפסת. בשל כך, מעטים היו האנשים אשר בחרו להרחיב את המרפסת שלהם. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נחקק חוק הרחבת המרפסת או בשמו האחר: רפורמת המרפסות. לפי חוק זה ניצן לבצע תוספות בנייה לרבות מרפסות הנכללות ברפורמה, ללא אישור של השכנים או אישור מקדים של הרשויות. למעשה, כל מה שיש לעשות זה להגיש תוכנית לתופסת בניה קלה, בין אם מדובר על בניה חדשה ובין אם מדובר על בניה שמהווה חלק מהשיפוצים.

האם חוק הרחבת המרפסות הוא כדאי?

אם אתם תוהים למה כדאי לכם בכלל להוסיף מרפסת בדירה הקיימת שלכם, הרי שמדובר על שאלה שיש עליה לא מעט תשובות, כאשר הבולטות ביותר נוגעות סביב היתרון הרב אשר מתווסף לבית ולגרים בו, בגין הוספת המרפסת. כאשר מוסיפים מרפסת לבית למעשה מגדילים את השטח של הבית הן ברמת המגורים והן ברמת האחסון. מעבר לכך ניתן להנות מישיבה במרפסת ומהנוף שבחוץ בכל זמן שמזג האוויר מאפשר זאת ואף ניתן להוסיף לה סגירת חורף ולהפוך אותה למקום שנוח לשהות בו בכל עונה בשנה. הוספת מרפסת מעלה את הערך של הדירה ואת השווי הכספי שלה.

חוק הרחבת מרפסות- לאיזה מרפסות הוא נוגע?

חשוב מאוד שתדעו שאם חשבתם שחוק הרחבת מרפסות נוגע רק לבנייה מרפסות חדשות, הרי שהדבר לא נכון בפועל ניתן להוסיף על פי החוק מרפסת חדשה עד 12 מ"ר וכן להרחיב מרפסת קיימת בכדי שתהיה יותר גדולה ושימושית. בחלק מהמקרים ניתן לבנות את המרפסת עד גודל של 14 מ"ר, דבר שלמעשה יכול להכפיל את השטח של מרפסת ממוצעות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור כי בכדי לבצע את הליך הרחבת המרפסת יש צורך בתכנון הנדסי נכון של הוספת מרפסת בין אם היא חדשה ובין אם היא מהווה הרחבה של מרפסת קיימת. הדברים נכונים אפילו יותר כאשר מדובר על בתים ישנים אשר הוספת שמקל עליהם יכולה להיות לא פשוטה בלשון המעטה. בבתים ישנים בכדי להרחיב מרפסת יהיה צורך בתוכנית אדריכלית מקצועית אשר בוחנת את כלל ההיבטים ובעיקר מהצד הבטיחותי.

כיצד מרחיבים את המרפסת?

חוק הרחבת מרפסות כאמור נשען על העובדה שמדובר על בנייה קלה ופשוטה באופן יחסי. למעשה ניתן למצוא כיום שתי שיטות עיקריות לביצוע הרחבה או בנייה של מרפסת בבית קיים כאשר השיטה הראשונה היא השיטה המסורתית יותר ובמסגרתה קודחים קוצי ברזל בסמוך לקורות ההיקפיות ולחיבורים המיועדים ויוצקים בטון, בדומה לעבודות שלד על בית חדש. שיטה זאת מתאפיינת בעבודות הכנה קצרות טרם היציקה ועל אף שהיא קצרה יחסית בזמן היא גם נחשבת למסורבלת יותר מבחינת התנהלות והיא מלכלכת הרבה יותר. שיטה זאת תדרוש הקמת פיגומים, הרס אפשרי של הגינה בגין חתיכות הבטון הנוזלי וכן נטרול חלק מן הסביבה והשטח שסביב הבית.

השיטה השנייה היא למעשה שיטה אשר מתבססת על בניה קלה. מדובר על שיטה חדשה באופן יחסי, אך היא הולכת וצוברת תאוצה רבה וזאת בשל העובדה שמדובר על שיטה פשוטה, נקיה ומהירה שאיננה מהווה מטרד גדול מדי. בשיטה זאת מחברים קורות של פלדה מגוולנת אשר מגיעים מוכנים ובאמצעותם מרחיבים את המרפסת באמצעות עבודת הרכבה פשוטה, לעיתים באמצעות מנופים או במות הרמה בלבד.

אם אתם תוהים איזו שיטה עדיפה, הרי שמדובר על שאלה שאת התשובה עליה צריך לספק מהנדס מטעם החברה שאחראית על הרחבת המרפסת או הקונסטרוקטור. הבחירה של השיטה תתבצע בהתאם לסוג המבנה, גודל המבנה, חוזק המבנה, המשקל שצריך להיות מועמס עליו ועוד. אם אתם מעוניינים לקרוא עוד מידע חשוב על הנושא ולבחור באנשי מקצוע מתאימים ומקצועיים לצורך ביצוע הרחבת מרפסות, היכנסו לאתר:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קבוצת Balcon
קבוצת Balcon

חברת בלקון מתמחה בניהול פרויקטים של בניית מרפסות שמש אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך התהליך החל משלב קבלת החלטה משותפת של כל בעלי הנכסים בבניין המשותף, תכנון הפרויקט הוצאת היתרי הבניה ותכנון הנדסי של המרפסת על ידי קונסטרוקטור לחברתנו הניסיון העשיר ביותר בארץ עם מ1000 מרפסות שמש מפלדה ומבטון.

למאמרים נוספים בנושא:

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!